Annons:
Etikett081-kalmar
Läst 10718 ggr
Engla
2011-12-14 19:50

Hemma!Rödvit honkatt från Bremerlyckan, Kalmar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lindas fina honkatt Korven försvann på fredagen den 9/12 på kvällen vid Bremerlyckan i Kalmar. Det ligger på Frejagatan vid Potatisboden.

Korven var som vanligt ute på gården då två pojkar i 11-13 års åldern sågs plocka upp henne då de trodde att katten var bortsprungen. De knackade på hos en granne och frågade om det var deras katt men gick sedan iväg med henne. Detta var alltså på kvällen den 9 december.

Korven är orange-tigrerad med vitt på mage och hals. Hon är kelig när hon vill men vill inte bli upplyft, då piper hon. Katten är väldigt pratig och välskött men inte kastrerad. Hon saknar även halsband då hon klättrar mycket i träd och fastnar lätt med halsbandet.

Vi saknar henne så.

**Vet ni var vår fina katt finns hör av er till Linda eller Jens:
**Lindas tel: 0736-494 578
Lindas e-post: linda.nestor@hotmail.com
Jens tel: 0722 118 438
Jens e-post: jensross@hotmail.com

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Annons:
annebeate
2011-12-14 21:32
#1

Detta var en ovanlig situation att bli av med sin katt. Kände grannen igen pojkarna på något sätt  som boende i området? Oavsett vilket. Tror  grannen  sig kunna känna igen pojkarna  eller vill inte helt utesluta detta hade jag kontaktat skolorna i området under morgondagen och bett att få låna skolkataloger redan i morgon. Det brådskar verkligen med tanke på jullovet. Även lappar överallt i området och en bit bort försedda med avrivningsremsor med ert telefonnummer så allmänheten lätt kan ringa. Locka med hittelön. Om inte det redan skett anmäl henne försvunnen hos polisen. Lägg också in efterlysning på Blocket och en annons i lokaltidningen.

Hoppas så hon snart återfinns välbehållen.

martdat
2011-12-14 21:54
#2

en risk när man har utekatter, pojkarna menade förhoppningsvis väl, hoppas att de hittas under morgondagen och att katten är i tryggt förvar, har de ringt på en granne så har de förhoppningsvis ringt på hoss flera, knacka dörr i området o hoppas på att någon vet vilka barnen är elr har tagit deras telnr,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
2011-12-14 22:52
#3

Åh hoppas det går bra deta! Delat på FB också!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2011-12-14 22:52
#4

Ta kontakt med lokalradion och även lokaltidningarna…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Engla
2011-12-18 22:07
#5

Matte Linda berättar i ett mail att en av pojkarnas mamma har hört
av sig till dem för att berätta vad som skett. Pojkarna hade tydligen tappat henne vid Falkbergsskolan i Kalmar på sin väg hem.
Sedan vet dem inte mer men nu vet man väl ungefär vart man ska inrikta sitt letande på i alla fall.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

martdat
2011-12-18 22:09
#6

tur hon fick kontakt med mamman i allfall, ett steg i rätt riktning., hoppas attdetta ställe inte ligger altföär långt bort??

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Annons:
Engla
2011-12-18 22:12
#7

Martdat: Jag har inte så stor koll på Kalmar. Tyvärr. Jag skickade nyss ett mail till hennes matte och frågade hur det hade gått.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Hawknestgrove
2011-12-19 18:30
#8

Oj….. hoppas verkligen att detta går bra!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Engla
2011-12-19 18:50
#9

Enligt matte Linda är hon anmäld till polisen och lappar är uppsatta i området.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Engla
2011-12-27 22:41
#10

Korven är hemma igen. Glad Hon hade följt med en familj och stannat där. När de såg efterlysningen tog de kontakt med hennes matte. Underbart med lyckliga slut, precis innan julafton. Glad

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

UlrikaD
2011-12-27 23:12
#11

Jag bokmärkte denna tråden för jag hoppades så att det skulle sluta lyckligt.

Vad glad jag blev nu!Skrattande

martdat
2011-12-28 09:23
#12

Härligt!!!

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
2011-12-28 16:56
#13

jippi. Underbart med lyckliga slut och det visar asig, att annonsering och basunering hjälper…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: