Annons:
Etikett093-borås
Läst 7488 ggr
eva_nj
2011-11-27 15:02

HEMMA!!!!BORÅS: Laban saknas i Sjömarken!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Laban försvann 24 november från Nya Zeelandsvägen i Sjömarken i Borås. Laban bor vanligtvis i Malmö och känner inte till omgivningen.

Han är nio år gammal och kan vara lite reserverad gentemot personer han inte känner väl.

Han är tatuerad i ett öra! 31JP dock är tatueringen lite suddig!!

Han är grå/vit i färgen!!

Snälla sprid detta och ring om ni skulle se min lilla prins!!

Tacksam för all hjälp jag kan få att hitta honom!!!

Eva

Annons:
Hawknestgrove
2011-11-27 16:56
#1

Tog mig friheten att vända bilden på rätt köl. Då får vi hoppas den käre LAban hittar hem

Här är flera samlade tips!

http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d714ebfb9cb462244061878-nar-din-katt-ar-bortsprungen#discussions-1

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

eva_nj
2011-11-28 09:05
#2

Tack!!!

Laban är fortfarande borta och nu när stormen och regnet givit vika så kan man ut och leta på ett annat sätt!! Tack för tipsen… de flesta punkter är gjorda och jag hoppas att min goa lile katt kan hittas snart…

Det skulle vara mycket tungt att tvingas åka tillbaka till Malmö utan honom.

//Eva

0707508383 svarar närsom….

eva_nj
2011-11-30 11:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Efter att varit ute och letat i kring 8 timmar per dag, annonserat i tidning, på blocket, på denna sida och spridit Labans foto på FB, anmält honom försvunnen, kollat djursjukhuset,……. efter att ha satt upp afficher runt om i Sjömarken och näraliggande samhällen och delat ut flyers till alla vi mött och i brevlådor FANN VI HONOM!!! Laban hade då varit borta i 108 timmar i en stad han inte kände till och även varit ute i en storm men riktig regn och rusk!!

Han kom helt plötsligt på vägen där min mamma gick och ropade och skallrade med torrfoder. Detta skedde tidigt på morgonen kring 06:50 och var cirka 250 meter ifrån det hus han försvann ifrån och ett ställe vi säkerligen gått över 20 gånger tidigare och ropat. Han kom fram till henne och hon öppnade lådan med mat…. han var HUNGRIG….. som tur var kom jag någon minut senare och ser min mamma på knä en bit bort!!! Den glädjen när jag lyfter upp honom och kan konstatera att det är min katt är obeskrivlig!!

Nu vilar vi upp oss hemma i Malmö och än så länge har Laban inte bett om att få gå ut!!!

Önskar ingen att gå igenom denna pers och att ingen liten misse skall behöva komma bort!!

Vore tacksam om någon admin kan hjälpa till att ta bort mitt telefonnummer från iläggen ovan!!

Hawknestgrove
2011-11-30 16:42
#4

Det ska vi ordna. Grattis till er alla!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Lööv
2011-11-30 17:44
#5

Vad skönt. Det kom en tår av lycka. Underbart att man får hitta sin underbara vän och känna på spinn och kel igen. Pussa han från mig Djurvän Vetlanda

Upp till toppen
Annons: