Annons:
Etikett093-borås
Läst 5182 ggr
beata.w@spray.se
11/22/11, 4:36 PM

Hemma! Kransvägen i Borås Skorpan kom hem!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Helgrå kastrerad honkatt försvann 19 november från Kransvägen i Borås.Snälla ring om ni ser henne.

Beata 0739435236

Annons:
Hawknestgrove
11/22/11, 10:22 PM
#1

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

beata.w@spray.se
11/22/11, 11:09 PM
#2

Saknar dig Skorpan! Var är du?

Hawknestgrove
11/22/11, 11:11 PM
#3

ja ta tipsen här i länken, de har hjälpt många……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

beata.w@spray.se
11/24/11, 9:09 PM
#4

Kan inte fungera utan min katt.Hon är min alt som jag har.

Hawknestgrove
11/24/11, 9:35 PM
#5

Förstår dig. Så ta till dig alla råden i länken och utlova hittelön!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
11/24/11, 9:36 PM
#6

Jag delar på FB också

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
beata.w@spray.se
11/25/11, 5:22 AM
#7

Jag hittar inte på FB.

Tack så mycket för tipsen.Jag har gjort allt,som stod i lista redan andra dagen.Har lagt stor hittelön och igå rjag har  kontaktat en Fjärrskådare i Boden.Väntar på att han ringer.Nu är 7dagen,som är värsta i min liv.

Hawknestgrove
11/25/11, 1:46 PM
#8

HAr du hört med kattklubbarna i din närhet? OCh de där fjärrskådarna ska du ta med ens tor nypa salt. Ofta så vill de bara klå olyckliga människor på pengar. Inte alla, men många. Så akta dig för dem som ska ha hutlöst betalt.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

beata.w@spray.se
11/27/11, 8:00 PM
#9

Inget händer…………………………..Gråter

Vinterdag
11/27/11, 10:48 PM
#10

Har du kollat att kissen inte blvit instängd någonstans? Vid den här tiden på året hämtar folk sina julsaker från vinden eller källaren. En katt kan smita in, om dörren står öppen. Inte alltid så lätt att upptäcka.  Alldeles nyligen hittade min väninna en katt i ett förråd. Tur att det fanns ett fönster där katten satt när hon gick förbi.

Busstallarna ligger väl ganska nära dig också. Har du kollat där? Och att kissen inte har klättrat upp på ett träd och vågar inte komma ner?

beata.w@spray.se
11/29/11, 4:14 PM
#11

Hjälp! Jag hittade Skorpan på andra sidan av Borås.Hon är i en liten skog.När jag ropade pa henne do kom hon men inte så nära.Hon gå   när jag närmar sig till henne.Jag har lämnad mat.Hur ska jag få tag på henne?

annebeate
11/29/11, 7:58 PM
#12

Så skönt att du sett henne och vet att hon lever. Du skulle behöva en fälla. Hör med kommunen om de kan lämna ut en. Jag kan lägga ut en tråd på Svenska Katters Sida om fälla.

beata.w@spray.se
11/29/11, 10:28 PM
#13

Jag är så SkrattandeHar sett henne ikväll!!!

Annons:
annebeate
11/29/11, 10:48 PM
#14

Jag gläds med dig! GladJag skickar om några minuter Pm till dig om hjälp i Borås.

Hawknestgrove
11/30/11, 4:44 PM
#15

Åh, hoppas du får hjälp att fånga in din kisse! Hör även inne på Hittekatter i fokus om du kan få hjälp!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

beata.w@spray.se
11/30/11, 10:25 PM
#16

Hon kom inte.Alla andra katten kom till buren men inte Skorpan.Har inte sett henne ikväll.GråterMorgon eller kväll är det bästa tid att fånga katten?

Hawknestgrove
12/1/11, 5:02 PM
#17

Ge inte upp!!!!! Morgon och kväll är bäst, båda två. tidigt på morgonen och sent på kvällen. När det är tyst och lugnt.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

beata.w@spray.se
12/3/11, 11:29 AM
#18

Det var en katt som liknad henneSkrikandes

annebeate
12/3/11, 12:56 PM
#19

Ge inte upp!  Min grannkatt var borta i över 7 månader, dessutom under en sträng vinter, och just en efterlysningslapp gjorde att han kom hem till sin ägare igen.

Om det nu är klart att det inte var din katt du såg så koncentrera dig på att söka efter henne närmre där hon försvann. Om du inte redan gjort det så sätt upp lite överallt efterlysningslappar med avrivningsremsor med ditt telnr så allmänheten lätt kan ringa och locka med hittelön. Kolla med jämna mellanrum att lapparna inte tagits ner eller blivit oläsliga.  Om så upp med nya igen. Bra om du kan plasta in dem om de sitter uppe ute. Sätt också upp efterlysningslappar i mataffärer eller andra större centrum. De tas väl många ggr ner efter en vecka så upp med nya. Gå runt i området och be de boende att kolla så hon inte kommit in någonstans och blivit instängd.Där måste finnas fastighetsskötare du kan tala med. Fortsätt gå runt i området och leta efter henne. Sprid till alla du känner förtroende för att hon är försvunnen. Du kan också sätta in en efterlysning i lokaltidningen. Gör så även på Blocket. Hon är väl anmäld försvunnen hos polisen. Kolla regelbundet med polisen.

Hoppas så du snart finner henne.

Vinterdag
12/3/11, 2:17 PM
#20

Har du anmält din katt till kattregistret? Många id-märker sin katt men anmäler inte katten till registret, då har man inte  mycket nytta av id-märkningen!

Efterslys katten på olika sidor på internet.

Annons:
beata.w@spray.se
12/3/11, 8:20 PM
#21

Hon är registrerat 4 år och jag ge inte hoppet att hon hittar hem.

Kan katten blir så redd att den vill inte komma fram till mig?

annebeate
12/3/11, 9:38 PM
#22

Så bra att du fortsätter att kämpa för din lilla kisse.  Känn vårt stöd från oss på forumet. Det är inte så lång tid hon varit borta även om det naturligtvis känns så för dig. Jag är ingen expert på katters beteende men det skiljer ju sig mycket åt bland katter. Vissa katter är väldigt tillgivna och viss mera åt det skygga hållet. Jag har själv katter av bägge slag. Är Skorpan en innekatt eller en utekatt, som är van att röra sig i grannskapet?

beata.w@spray.se
12/3/11, 9:54 PM
#23

Skorpan ÄR utekatt,men hade inte behöv att komma ut när det var kallt eller regn.Hon ÄR mysig,glad katt som är inte räd för människor.När jag visslar på henne så kommer hon-tills 19 nov.Jag älskar henne av hela min hjärta.

Hawknestgrove
12/5/11, 11:36 AM
#24

Då får vi hoppas, att hon hittar hem till slut…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

beata.w@spray.se
12/13/11, 7:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Ovissheten är det värsta!

beata.w@spray.se
12/14/11, 9:17 PM
#26

SKORPAN ÄR HEMMA!!!!

TACK ALLA FÖR HJÄLP OCH STÖD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

DEN BÄSTA JULKLAPP!!!!!!!!!!!!!!!!!!

martdat
12/14/11, 9:55 PM
#27

härligt!!! måsste fråga hur hon kom hem?Glad

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Annons:
annebeate
12/14/11, 10:06 PM
#28

Så underbart!Glad Jag håller med martdat, du måste berätta hur hon kom hem!Glad

beata.w@spray.se
12/14/11, 10:14 PM
#29

Varje kväll åkte till olika delar i Borås.Ikväll blev det Göta.Hon bara kom fram!!!!

annebeate
12/14/11, 10:28 PM
#30

Vilken obeskrivlig glädje för dig och lilla Skorpan förståsGlad. Detta bara visar än en gång att man inte ska ge upp hur hopplöst det än kan kännas.

Hawknestgrove
12/14/11, 10:50 PM
#31

Åh så underbart att höra!!!!!! Lilla söta vännen…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

martdat
12/14/11, 11:12 PM
#32

Kysshungrig o mattesugen kan jag tänka,)

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
12/15/11, 9:42 PM
#33

ja, så fin……..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: