Annons:
Etikett043-lund
Läst 16792 ggr
Rislas
11/14/11, 11:15 PM

Lund Vildandsvägen, Bortsprungen hankatt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En grå/brun och svart randig katt vid namn Björn. Ca 6 månader, sågs senast den 12 novemeber vid Vildandsvägen i Lund.

Annons:
annebeate
11/16/11, 12:48 AM
#1

Gå in på Kattjourens facebook längst ner på sidan står om en liten gråspräcklig  kisse som springer omkring på Vildanden. Har halsband men när det öppnades upp gick det inte att läsa texten.

Hawknestgrove
11/16/11, 5:53 PM
#2

nu har jag länkat in på Kattjouren om den här tråden!

Så det är bara att kolla!

http://www.facebook.com/Kattjouren

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
11/16/11, 5:55 PM
#3

tack för att du var så uppmärksam, Annebeate!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[Highonbluetomorrows]
12/7/11, 1:36 AM
#4

Knepigt. Har sett en liten okänd grå katt här två kvällar (en häromdagen, en för några veckor sedan) men trodde det kunde vara en annan borttappad katt ("Smilla"). Svårt att se skillnader i mörkret. Den hade halsband i alla fall.

Var det katten som Kattjouren hittat? Så var ju problemet löst ändå.

Hawknestgrove
12/15/11, 9:55 PM
#5

ja hur har det gått? vore väldigt trevligt att få höra ett positivt resultat.

Här är flera samlade tips.

http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d714ebfb9cb462244061878-nar-din-katt-ar-bortsprungen#discussions-1

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[Highonbluetomorrows]
1/15/12, 2:39 AM
#6

Alltså det var en liten misse med "samma" utseende som gömde sig under en bil på Vildandens parkering för inte alls länge sedan. Men det är svårt med gråspräckliga katter - det finns så många av dem. Den hade i alla fall INTE halsband, och verkade rätt skygg. Det går många utekatter häromkring och det märks att de har ägare, verkar trygga etc. Så antingen var det en "förvildad" tamkatt i ungefär rätt storlek (potentiellt Björn!), eller så var det en skyggis som fötts utomhus.

TS har ni hittat katten? Jag rör mig mycket på väster och ser en hel del katter när de kommer fram om nätterna. Var han en blyg katt? Hade han halsband? Det finns fortfarande hopp :)

Annons:
Hawknestgrove
1/15/12, 4:11 PM
#7

ja visst finns det hopp. Visserligen är det 2 månader sen, men det är inte alls omöjligt att kisse finns i livet

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[Highonbluetomorrows]
1/31/12, 1:35 PM
#8

Rislas är du kvar på forumet? Det stod just en brunögd tigré utanför min glasdörr och stirrade på mina egna katter.. Den var absolut inte äldre än ett år (hade gissat 6-7 månader, så kanske är för ung) verkade inte särskilt skygg eftersom den inte sprang när jag närmade mig. Den var TYDLIGT tigrémönstrad, men ser inte på bilderna om Björn är det också. Lite mer "silverfärgad" än på dina bilder (men de är ju rätt mörka). Väldigt lika i övrigt.

Han var utan halsband och såg ut att vara i OK hull och form i övrigt.

Vildanden.

någotnamn
9/25/12, 4:42 PM
#9

Det satt en katt som var lik den här (men jag får erkänna att det är svårt att se skillnad på spräckliga katter), uppe vid Alfa Laval - nära Vildanden, idag. Jag letar själv efter min katt, i samma område, och stannade, gav den här katten några bitar torrfoder, och klappade den. Väldigt gosig kelig katt. Såg ung ut - kan vara rätt ålder. Inget halsband eller öronmärkning.

Jag undrar över katten, även om det inte är den som eftersöks här. Den skulle kunna bo över vägen - där är ett husområde - men hur vet man det? Vägen är ganska trafikerad. Katten var inte utsvulten, och verkade inte alls förvildad - samtidigt tyckte jag att jag kunde känna någon fästing, och några sårskorpor - läkta smårevor i båda öronen. Letar själv som sagt efter katt, och har fullt upp med jobb och allt, så det är ju svårt att hinna engagera sig i alla katter man hittar ute som eventuellt är hemlösa, men.. :/

Hawknestgrove
9/25/12, 5:12 PM
#10

ja hoppas TS är kvar och kollar

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[Murvel]
12/6/12, 2:29 PM
#11

Vad synd att TS inte verkar bry sig om tråden. Idag såg jag en katt härute som kunde ha varit en fullvuxen Björn :) Dock finns det säkert tiotals katter med samma teckning i området. Om det var han så lever han i alla fall. Har inte sett katten tidigare.

Hawknestgrove
12/15/12, 7:05 PM
#12

ja tråkigt… stackars lilla kisse….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Katthemsmatten
12/30/12, 8:28 PM
#13

Meeh, vet ni inte att om man bara sätter upp några lapper eller skriver en annons på nätet så kommer kisse att självmant ringa på dörren med hjälp av någon som ägnat dagar och nätter åt att försöka hitta katten. Allt medan ägaren suttit sköna fåtöljen och kollat TV. H*n har ju ändå gjort allt man kan göra. (Bara litet ironiskt…..)

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: