Annons:
Etikett01-frågor-allmänt
Läst 2290 ggr
Nosen
2011-11-14 23:03

Akut behov av hjälp i Sundsvall!

Efter Kattjourens ingripande avvaktar nu polisen i Sundsvall tillfälligt (några dagar) med kattavlivningarna som planerades börja idag. Nu behöver dom akut folk som är beredda att hjälpa katterna så de inte dödas. De har hem till 2 katter och behöver hem till ca 8 katter till. De söker akut kontakt med familjer och ansvarsfulla stall/gårdar där katterna får bo, samt jourhem som har t.ex. uthus eller annat utrymme där katterna kan vila ut efter kastrering. De behöver också snabbt få kontakt med personer som vill hjälpa till på ett helt avgörande sätt genom att fånga in katterna. Snälla, dela & hör av dig direkt till Kattjouren om du vill rädda katterna info@kattjouren.nu, cc till: shalini@kattjouren.nu. Du kan även sms:a 0708-651633

Länk till artikel: http://www.expressen.se/nyheter/1.2618933/polisen-planerar-avliva-katter-i-sundsvall-pa-mandag

Annons:
Hawknestgrove
2011-11-15 11:45
#1

Hur illa vi än tycker om detta förfarande, så har jag bytt ut ordet slakt, för det är en helt annan sak. Vi behöver inte göra det värre än vad det är. Det är tragiskt nog ändå. OCh TS, ser i din beskrivning, att du saknar en katt. Skriv om det här inne på sidan, så syns det.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Nosen
2011-11-15 15:53
#2

Jag ber så mycket om ursäkt att jag inte var mer noggrann.

Men jag kopierade bara och klistrade in. Dumt av mig.

Jag har inte varit på det här forumet så mycket så vet inte riktigt än hur det fungerar. Men katten på min presentation är hemma redan. Ska genast ändra..

Hawknestgrove
2011-11-15 22:49
#3

Underbart!!!!! Ingen fara på taket med ordvalet. Hoppas verkligen att det kan bli en bra historia av detta i Sundsvall. MAn kan inte lasta myndigheter som är tvungna att gripa in i ett så sent skede. MEn att det fått bli så här, det är det som är så hemskt.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: