Annons:
Etikett172-södertälje
Läst 4274 ggr
AnnaNil
2011-11-13 20:08

Järna svartvit ungkatt borta

Vår svart vita katt Frasse försvann i lördags. Han är bara 6 månader. svart med vit mage och vita strumpor på alla tassar. Halva nosen är också vit.

Han har inget halsband och är inte idmärkt.

Vi har lagt lappar i lådorna och alla tips mottages tacksamt

Anna

070 3939287

Annons:
annebeate
2011-11-13 23:02
#1

Sätt upp lappar lite överallt i området där han försvann och förse lapparna med avrivningsremsor med ert tel nr så att allmänheten lätt kan ringa. Bra att ni lägger i brevlådor också.Om lapparna tas ner eller blir oläsliga upp direkt med nya. Locka med hittelön. Fortsätta leta aktivt i området. Kan han möjligen ha blivit instängd någonstans? Anmäl hans försvinnande till polisen och kolla regelbundet med polisen så han inte kommit in.Han är ju inte id-märkt. Annonsera också på andra sajter som Blocket under Efterlysningar, Stockholms katthems och Södertälje katthems hemsidor samt på Svenska Katters Sida.

Hoppas så ni snart hittar honom välbehållen.

Hawknestgrove
2011-11-14 17:38
#2

Var han kastrerad, så är chansen större att hanhåller sig i närheten. När kisse komemr hem, så ta och gör det  om ddet inte är gjort.

Här har du flera samlade tips i alla fall, som är väldigt bra!

http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d714ebfb9cb462244061878-nar-din-katt-ar-bortsprungen#discussions-1

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

seve_ina
2011-12-29 15:47
#3

Hej Anna,

Jag har nyligen (i måndags) sett en liten kisse liknande den du beskriver. Han var så liten så det var svårt att bedöma åldern, men jag tror han är 3-6 månader gammal. Jag och min Luffarkatts kompis försökte fånga in honom.

Maila mig på seve_ina@hotmail.com så kan du kanske beskriva vartifrån Frasse försvann och ge fler kännetecken och skicka en bild?

Jag är osäker på det vita på magen men kattungen hade iaf vit under hakan.

Mvh Ina genom Luffarkatten - För katter som vill in i värmen.

Hawknestgrove
2011-12-31 14:24
#4

Hoppas det var rätt kisse!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

seve_ina
2012-02-24 20:48
#5

AnnaNIl hörde aldrig av sig till mig om katten. Förhoppningsvis har hon hittat den redan? Det har nu gått nästan 2 månader. Jag har inte sett katten på ett tag vid den platsen men spår och kattassavtryck i snön. Då jag är lite blödig och tycker synd om ensamma vilsna katter har jag lagt ut mat och varmt vatten till den på platsen sedan dess. Ska kolla nu i helgen igen, ganska otrevligt område för en liten kisse.

Mvh Ina, Luffarkatten - För katter som vill in i värmen
www.luffarkatten.se

Hawknestgrove
2012-02-24 20:53
#6

ja det är trevligt om folk skriver om de hittat katten…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: