Annons:
Etikett12-östergötlands-län
Läst 6482 ggr
noack
11/2/11, 4:53 PM

HEMMA!!!!Fyrudden, GrytSchnappi saknas

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hon sågs senast i Fyrudden, Gryt(Valdemarsviks kommun) i mitten av oktober(2011). Schnappi är 4 ½ år en Norsk skogskatt/perser, brunsvart med några få vita hår på bröstet, hon är  långhårig, storlek större. Öronmärkt, men den är tyvärr väldigt otydlig. Schnappi är väldigt försiktig av sig när det gäller okända människor. kvinnor går bättre än män. Om någon har sett henne, eller vet var hon befinner sig, hör gärna av er! Hon är otroligt saknad!

Ring Anna på: 0707 89 89 97

Annons:
annebeate
11/2/11, 6:19 PM
#1

Så fin hon är. Ge inte upp hoppet. Än har det inte gått så långt tid. Ha lappar uppsatta lite överallt och förse lapparna med avrivningsremsor med ditt telnr så allmänheten lätt kan ringa.Locka med hittelön. Se till att lappar finns överallt där mycket folk rör sig. Försvinner lapparna eller blir otydliga så upp med nya. Fortsätt kolla aktivt i området och dess närhet där hon försvann. Kan hon ha blivit inlåst någonstans? Om ni inte redan gjort det så be boende i området där hon försvann att kolla så det inte är så.  Glöm inte att lägga lappar i brevlådor. Flera katter har kommit tillrätta just p g a en lapp i brevlåda. Hon är väl anmäld försvunnen hos polisen. Efterlys henne i annons i lokaltidningen och på flera kattsajter, tex www.katter.nu och på Blocket under Efterlysningar. Kolla också med katthem på orten, det finns tydligen flera, om de fått in henne. Kan någon rent av ha tagit henne? Kontakta veterinärer på orten .De har sekretss men skulle de förstå att det var din katt de fått in  skulle jag tro att de inte håller tyst.

Hoppas så du snart finner henne.

noack
11/2/11, 9:29 PM
#2

Glömde ju skriva att hon är kastrerad!! //Anna

Tack Annebeate för bra tips! Hon har varit borta max 1 dygn förut, alltid velat sova inne på nätterna och hatar allt vad regn, snö och kyla heter. Verkligen en mardröm!

Tack igen!

Hawknestgrove
11/5/11, 3:51 PM
#3

Annebeate gav många fina tips, här har du dem och några fler samlade

http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d714ebfb9cb462244061878-nar-din-katt-ar-bortsprungen#discussions-1

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

noack
11/10/11, 9:24 AM
#4

Schnappi är hemma igen!!!

Igår kväll gick jag förbi ett sommarstugeområde och hörde något som först lät som kattbråk. När jag ropat på hennes namn ett par gånger börjar jag förstå att det bara är en katt… som svarar mig. Lokaliserar lätet till en friggebod på en av sommarstugornas tomt och tittar in genom ett fönster. Där dyker hennes lilla huvud upp… Ett helt otroligt återseende!

Nu är hon hemma, fruktansvärt mager och väldigt trött, men mår förövrigt bra! och matte är världens,världens gladaste Skrattande

annebeate
11/10/11, 12:07 PM
#5

Vilken glädje att Schnappi är hemma igen! Glad

Hawknestgrove
11/10/11, 9:32 PM
#6

vilken glädje!!!! Kanske på sin plats för en liten hälsokoll då? Så att allt är OK? Ändrar i rubriken……Skrattande

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Hawknestgrove
11/13/11, 2:44 PM
#7

Låser denna nu då.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: