Annons:
Etikett15-södermanlands-län
Läst 7300 ggr
Mollie2
10/10/11, 10:53 AM

Strängnäs bortsprungen katt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min katt "Sam" har varit borta sedan onsdags (5/10-11).
Han bor i Härad, i Strängnäs. Han är ganska liten och tunn, svart med vitt bröst, vita tassar och vit nos. Bondkatt, 1 år. ID-märkt i örat.

Om ni ser honom, hör av er till: 0736467769. Tveka inte! Jag vill så gärna få hem honom.

Annons:
Hawknestgrove
10/10/11, 11:32 AM
#1

Lille vännen….

Här har du flera tips! Var han kastrerad? Då finns chansen att han inte går så långt i alla fall…

http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d714ebfb9cb462244061878-nar-din-katt-ar-bortsprungen#discussions-1

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mollie2
10/10/11, 8:33 PM
#2

Ja, han är kastrerad sedan länge. Gjorde det så fort han var mogen.
Han har aldrig varit borta så här länge förut.

Hawknestgrove
10/11/11, 9:24 PM
#3

Ge definitivt int upp hoppet. Gå igenom tipsen i min länk flera gånger, och utlova gärna hittelön.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mollie2
10/11/11, 9:56 PM
#4

Tyvärr har vi inte den ekonomiska möjligheten att utge hittelön.

Jag har:

  • Ringt polisen och anmält honom som borta.
  • Delat ut lappar i brevlådor.
  • Satt upp lappar på anslagstavlor i området.
  • Knackat dörr.
  • Ropat och letat efter honom flera dagar i streck.
  • Annonserat på Facebook via mejl och min logg.
  • Meddelat katthemmet och även satt ut annons på deras fb-sida och hemsida.

Jag har nu gett upp hoppet. Han är borta…

martdat
10/15/11, 7:37 PM
#5

blocket, anons i tidningen, kontakta ev vaktmästare i bostadsområdet, pracka på dem fota på kissen,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
10/16/11, 10:34 AM
#6

Ge inte upp hoppet. OCh hittelön, jag kan gott förstå, att man inte har råd med så mycket, men skriv i så fall, att ni inte har råd med så mycket, för   exempelvis en hundring borde väl gå att få fram i så fall? Jag menar, krasst sett, när han har varit borta nu, så har han ju inte kostat något i mat och sand. Du förstår hur jag menar? Det har faktiskt inte gått så lång tid ännu. 11 dagar är inte mycket om han till exempel har blivit instängd…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Mollie2
10/16/11, 9:34 PM
#7

Jo, jag förstår, men man ska inte behöva locka med hittelön i det området där jag bor. Alla ringer ändå hej vilt om att de har sett min katt. Denna vecka har vi fått flera samtal av folk i byn som säga ha sett honom. Men vi har aldrig hunnit dit i tid och de gånger som vi har sett katten har det varit fel katt… Så detta är verkligen på väg mot rätt håll just nu! Har lämnat lappar i varenda brevlåda och det verkar ha gett resultat. Ska ringa ännu en veterinär imorgon och kolla om de har fått in en överkörd katt eller liknanade.

Hawknestgrove
10/16/11, 11:31 PM
#8

ja, jag säger väl så här, tappa inte hoppet på minst tre månader…..Håller tummarna….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mollie2
10/17/11, 9:44 PM
#9

Okej, tack så mkt! Jag bara väntar på att han, nån dag, ska komma in genom kattluckan och allt är som vanligt igen…

Hawknestgrove
10/18/11, 7:26 PM
#10

Håller med dig. och håll grytan kokande håll det vid liv!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mollie2
10/27/11, 5:01 PM
#11

Inget händer…

Hawknestgrove
10/27/11, 6:44 PM
#12

Tappa inte hoppet och gör om alla moment om och om igen. de flesta kissar hittar faktiskt hem.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mollie2
11/15/11, 3:14 PM
#13

Han kommer inte hem Gråter Vad ska jag mer göra?

Annons:
Hawknestgrove
11/15/11, 10:53 PM
#14

Ge inte upp än. Kolla med alla tipsen som står i länken. Det6 har trots allt bara gått en månad. Mycket kan hända. OCh en liten liten hittelön kan du väl lova ut?skriv att du har dåligt ställt men försöker ge  åtminstone en hundring?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

annebeate
11/15/11, 11:21 PM
#15

Jag förstår att det just nu känns hopplöst men det är ingen särskild lång tid för en försvunnen katt. Många kommer tillbaka välbehållna. Min grannkatt var försvunnen i över 7 månader och dessutom under en sträng vinter. Plötsligt en dag ringer telefonen och någon har hittat honom välbehållen. Tack vare att ägaren fortsatte att ha lappar uppe så kunde den personen som hittar honom ringa ägaren. Kolla att lappar sitter uppe och försvinner dem eller blir oläsliga så upp med nya.Förse lapparna med avrivningsremsor med ditt tel nr så allmänheten lätt kan ringa. Utlova hittelön. Du behöver inte skriva hur mycket.   Ring och kolla regelbundet med polisen. Sprid till alla du känner förtroende för att han är försvunnen.

Just nu är det särskilt viktigt att du inte ger upp hoppet. Följ tipsen du fått.  Fortsätt leta i området och en bit bort. Känn stöd av oss på forumet.

Hawknestgrove
11/16/11, 5:50 PM
#16

Goa Annebeate, som alltid har ett tröstande ord. Kram på dig!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mollie2
11/23/11, 3:23 PM
#17

Sprid gärna! Nu har det gått 7 veckor…

Hawknestgrove
11/23/11, 6:19 PM
#18

Ja lägg det på din fb också! jag kan lägga länken på min

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mollie2
11/27/11, 2:59 PM
#19

Jag har lagt upp den p fb tusen ggr om, på alla möjliga sidor…

Upp till toppen
Annons: