Annons:
Etikett17-stockholms-län
Läst 8262 ggr
[Matilda1986]
10/6/11, 1:56 PM

Åkersberga Katt upphittad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En grå/svart tigrerad (bruntabby) okastrerad ung hankatt hittades vid Folkets Hus kvällen den 4 oktober i Åkersberga.

Halsband saknades.

Om ni känner igen honom hör av er till Caroline Zander på telefonnummer 073-3142746.

Annons:
Hawknestgrove
10/6/11, 2:54 PM
#1

lille vän……så go han ser ut… Här har du flera tips som du kan ha nytta av!

http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d712ed5b9cb46221d045017-har-du-hittat-en-katt#discussions-1

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[Matilda1986]
10/6/11, 9:20 PM
#2

Han är en helt underbar katt! Önskar att jag kunde behålla honom tills ägaren hittats (vilket förhoppningsvis sker), men jag kan dessvärre inte så måste försöka placera honom på katthem och hoppas på det bästa.

Hawknestgrove
10/6/11, 9:53 PM
#3

Du har väl ett i närheten? Om du kollar under LÄNKAR här, så hittar du nog något… Se under Stockholms län…..det är nog dessvärre troligt att kisse är dumpad……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[Matilda1986]
10/6/11, 10:10 PM
#4

Är så fruktansvärt att folk kan dumpa sina katter bara sådär. Man kan inte bli annat än förbannad!

Hawknestgrove
10/6/11, 10:22 PM
#5

Ja, vidrigt. MEn kolla om någon har plats för en så fin kille. Om inte, så polisanmäl och  kastrera och försök få ett gott hem åt den. Du kan inte ha den lille själv?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[Matilda1986]
10/7/11, 2:23 PM
#6

Tyvärr kan jag inte behålla honom så måste hitta ett hem till honom så fort som möjligt. Ska iväg och kolla om han har chip hos veterinären idag så får verkligen hoppas på det bästa.

Annons:
Hawknestgrove
10/7/11, 4:36 PM
#7

Ok, sorgligt, för han är så fin. MEn som sagt kolla bland stickholms län, du har ju djurhememt i Waxholm, bland annat

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[Matilda1986]
10/9/11, 12:18 AM
#8

Verkar som de har fullt överallt. Men ska försöka lämna in honom till polisen på måndag och genom dem kan han komma till ett katthem.

Jag hoppas på det bästa helt enkelt.

Hawknestgrove
10/9/11, 11:20 AM
#9

Ja, hoppas de kan placera den fine kilen och inte bra avlivar den.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[Matilda1986]
10/9/11, 2:52 PM
#10

Det är olagligt att avliva en katt som man misstänker ha ägare. Måste vänta tre månader så ägaren får tid att höra av sig. Polisen måste ta honom till ett av katthemmen och katthemmet måste ta emot katten om den kommer från polisen.

Hawknestgrove
10/9/11, 3:04 PM
#11

Ja, i princip har du rätt. MEn i praktiken så fungerar det inte så överallt. Var ska de placera dem? I vårt samhälle här så avlivas de tyvärr illa kvickt. För polisen här har inga möjligheter att härbärgera katter och närmaste djurhem är Spekeröd och de tar mig veterligt inte hand om katter.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: