Annons:
Etikett171-stockholmcity
Läst 8907 ggr
AnnaMilla
9/18/11, 10:23 AM

STOCKHOLMS CITY Bortsprungen grå hankatt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Vår katt Olle sågs senast utanför porten på St Eriksplan 3, där vi bor, den 13 september. Han är en ganska stor helt grå okastrerad hankatt med en vit fläck på halsen och gröna ögon. Ej ID eller chipmärkt och inget halsband. Han är väldigt kelig och 2 år. Har du sett honom eller tagit hand om honom ring eller smsa på mobil 073-6864522.
Annons:
Hawknestgrove
9/18/11, 10:29 AM
#1

Oj det var illa…… Här har du flera tips!!! Ta vara på dem alla!

http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d714ebfb9cb462244061878-nar-din-katt-ar-bortsprungen#discussions-1

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
9/18/11, 10:31 AM
#2

synd att han är okastrerad, det gör att han lättare kan ta långa utflykter och dessvärre betraktas som hemlös och kan bli avlivad fort om han hittas, ifall han kommer i fel händer.

Nu hoppas vi dock på det bästa för killen, och kastrera honm så fort han kommer hem och idmärk.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

annebeate
9/18/11, 1:33 PM
#3

Är han utekatt mitt i Stockholm? ObestämdS.t Eriks Plan är ju mycket trafikerad.

Hur som helst här gäller det att ligga i när han varken är märkt, kastrerad eller har halsband.

Sätt upp lappar överallt i området, även när det gäller tunnelbanan. I detta fallet hade jag lappat i ett stort område eftersom han kan ha begett sig bort från närområdet.Förse lapparna med avrivningsremsor med ditt telnr så allmänheten lätt kan ringa om man ser eller hör honom. Locka med hittelön. Anmäl honom försvunnen hos polisen och kolla regelbundet om han kommit in. Detta är särskilt viktigt eftersom han är omärkt. Anmäl honom också försvunnen hos Stockholms katthem . Annonsera också på Blocket under Efterlysningar och på www.katter.nu . Annonsera i dagspressen. Inte minst leta själv aktivt dagligen i området och sprid till alla du känner förtroende för att Olle är försvunnen. Kan han ha blivit instängd någonstans? Hoppas så att du finner honom välbehållen.

AnnaMilla
9/18/11, 4:59 PM
#4

Tack för alla tips! Vi har nu gjort allt som ni tipsat om. Han är inte utekatt i stan, men på landet. Han har tagit sig ut i trapphuset från lägenheten och så har något öppnat porten så att han kunde komma ut på St Eriksplan. Tokigt, man borde ju förstå att han i-n-t-e ska gå ut. Hur som, nu håller vi tummarna och hoppas.

Hawknestgrove
9/18/11, 5:07 PM
#5

ja lille vänen. hoppas han hittar hem. och som sagt, när han kommer hem, kastrera. Så blir lusten mindre för att smita också

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

annebeate
9/18/11, 6:19 PM
#6

Det är inte omöjligt att han finns nära. Han är ju ovan att vara ute så därför kan han ligga och trycka någonstans. Så fortsätt leta dagligen vid olika tider i området. Kolla också så att lapparna finns kvar. Vissa roar sig tyvärr alltför ofta med att ta ner efterlysningslapper eller kladda på dem, bland blir de oläsliga  pga regn och rusk men oavsett vilket så är det bara att sätta upp nya igen.

Annons:
AnnaMilla
9/22/11, 5:34 PM
#7

Hej igen!

Ni som vet, hur länge kan en katt som är rädd ligga och trycka någonstans? Jag har nu letat varje morgon och kväll i närområdet och har hittat två katter, som jag sett två gånger vardera, och som jag nu vet går runt här i området och har varsitt hem. Vi bor, åt ena hållet, vid Atlasområdet där det är lugnt och grönt. Jag hoppas att Olle tagit vägen ner mot Atlasområdet och inte bort mot Vasaparken.

Jag har också lockat med mat…

Inga spår efter Olle dock. Det är 9 dagar sedan han försvann. Och en fråga till, hur långt bort kan en okastrerad hankatt springa?

Tacksam för svar!

Hawknestgrove
9/22/11, 7:52 PM
#8

HAn kan förflytta sig ca 1,5 km per dag……Rynkar på näsan

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

annebeate
9/24/11, 9:02 PM
#9

Utöka området med lappar samtidigt som du fortsätter att leta aktivt i närområdet. Glöm inte att kolla regelbundet med polisen om han kan ha kommit in.

Hawknestgrove
9/25/11, 12:27 PM
#10

Inget nytt om kissen?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: