Annons:
Etikett161-västerås
Läst 14311 ggr
MFGhoulscout
2011-09-05 09:54

VÄSTERÅSTRAKTEN Katt försvunnen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, Jag har varit borta över helgen och igår när jag kom hem så var min älskade lilla tjej borta,och fönstret öppet.
Jag stänger alltid fönstret innan jag går någonstans, är otroligt noga med det.
Men nu är det så att det har varit "fastighetsgubbar" här uppe hos mig och fixat.
Kan de ha öppnat fönstret och inte stängt det?

Min lilla tjej är en innekatt och jag är galet orolig och ledsen.
Vill verkligen att hon kommer hem igen, men jag har letat hela morgonen och jag kan inte hitta henne.
hon kan ju vara var som helst.

Ska sätta upp lappar lite här och var.
vad mer kan man göra?

/mycket ledsen tjej

Annons:
Alexej
2011-09-05 14:08
#1

Tyvärr händer det att fastighetsskötaren går in utan föranmälan.

Läs artikeln här: http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d714ebfb9cb462244061878-nar-din-katt-ar-bortsprungen#discussions-1

Är katten id-märkt? Var bor du?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

annebeate
2011-09-05 19:26
#2

Så söt din lilla kattflicka är.

Var i Sverige bor du? Bra att veta ifall någon annan som är inne på forumet bor på samma plats och rent av skulle kunna hålla utkik efter din katt. Börja med att sätta upp lappar överallt i området där du bor. Förse lapparna med avrivningsremsor med ditt telnr så allmänheten lätt kan ringa om de ser henne eller hör något värdefullt för att hitta henne. Locka med hittelön. Du behöver inte skriva ut någon summa på efterlysningslapparna. Det kan göra att människor säkerligen tittar lite extra noga. Kolla så att lapparna inte tas ner eller förstörs  för då får du upp med nya. Det finns väl någon mataffär i närheten där du kan sätta upp efterlysningslapp. Glöm inte att anmäla henne försvunnen till polisen och kolla med dem regelbundet för även där kan ske misstag. Efterlys henne också på blocket och på www.katter.nu

Eftersom hon är en innekatt och kan känna sig lite förvirrad nu när hon plötsligt är ute i det fria så finns möjligheten att hon kan ligga och trycka  helt nära där du bor. Därför så viktigt att du dagligen letar efter henne i området  och för säkerhets skull även en bit bort  från där hon försvann och talar med så många människor som möjligt som du känner förtroende för så de vet och kan sprida vidare budskapet att din lilla katt är på rymmen. Be också boende i området att kolla så hon inte sprungit in i någon källare eller annat utrymme och blivit inlåst. Jag hade också pratat med dem som varit uppe i din lägenhet. Om du inte känner dem så måste fastighetsägaren/förvaltaren veta vem som varit där eller ta reda på det.

Jag förstår att du saknar henne enormt men det är bara att kämpa på och fortsätta leta efter henne. Hon har ännu inte varit borta mer än högst ett par dagar. Många katter återfinns välbehållna även efter lång tid. Det som är positivt är också att det fortfarande är förhållandevis varmt ute. Hoppas på goda nyheter snart!

Hawknestgrove
2011-09-06 13:45
#3

Ta kontakt med hyresvärden och ge dem en rejäl utskällning. Helt klart är att de har klantat sig. Sen har du fler tips här…

http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d714ebfb9cb462244061878-nar-din-katt-ar-bortsprungen#discussions-1

är kissen kasterad? Om inte, så gör det så fort hon kommer hem. För hon har säkerligen fröjdat med herrarna på sin rymning.

Sånt otroligt slarv!!! Ta även  kontakt med hyresgästföreningen, vad har fasstighetsgubbar uppe hos dig att göra en helg?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mison
2011-09-08 23:07
#4

fastighetsgubbarna har INTE rätt att gå in i din lägenhet utan att du samtycker. Enda gången dom har rätt till det, är om det misstänks en skada i din lägenhet, som kan vara akut och direkt skadlig för fastigheten.

Så anmäl fastighetsbolaget du, det dom har gjort är brottsligt. Du behöver aldrig släppa in fastighetspersoner utom i det läge jag beskrev ovanför.

Säger dom att dom ska renovera, men du inte vill, så får dom glatt rätta sig efter det, om det inte handlar om yttre renovering, som måste ske inifrån, och då handlar det typ om fönsterbyte

Hoppas kissen kommer tillrätta

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Hawknestgrove
2011-09-09 18:35
#5

Inget nytt här?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: