Annons:
Etikett141-örebro
Läst 5718 ggr
IceJossan
2011-08-31 19:08

Upphittade (dumpade?) i Närkes Kil

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Två honor - en blå med vita tecken och en svart med vita tecken. Båda korthåriga och ca 4-5 månader gamla.

Den blåvita kom springades när min pappa var hos grannen, skrek efter deras uppmärksamhet och fick följa med hem. Hon hade inte blivit långlivad där hon befann sig mitt på vägen eftersom hon inte är rädd för bilar.

Den svartvita dök upp någon gång i natt/imorse, hon låg på vår altan där både sköna sovplatser och mat finns till våra egna katter. Hon har inte gett sig av under dagen.

De båda katterna känner säkert varandra eftersom den blåvita inte är särskilt fientlig mot den andra, men är väldigt fientlig mot mina egna som hon aldrig träffat tidigare

Känner någon igen dessa töser?

Ingen av katterna är saknade hos Polisen, har heller inte hittat några annonser. Polisen ska ta emot en anmälan imorgon eftersom det tydligen inte gick idag.

Lappar är lagda i folks brevlådor samt uppsatta i affären och vid miljöstationen.

Annons:
TheBadger
2011-09-01 20:03
#1

illa…..

Här har du fler samlade tips. hur kan folk göra så…..

http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d712ed5b9cb46221d045017-har-du-hittat-en-katt#discussions-1

Hawknestgrove
2011-09-02 16:52
#2

Ja, och en granne till oss hittade två st kattungar utanför sitt hus i dag. KAnske kankse, att vår kassör kan ta hand om dem. Hoppas hon orkar…..Långhåriga, svartvita….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

IceJossan
2011-09-02 18:11
#3

#2 Ajdå :(

Det är ju mycket möjligt att folk vet om vart vi bor - vill man inte ha katterna längre kan man ge dem till oss för vi jobbar på katthem. Men vi blir förmodligen arga så då släpper man ut katterna i närheten när ingen ser så slipper man bli utskälld……. :(

Hawknestgrove
2011-09-02 18:15
#4

ja jag vet inte hur det gick. För jag förstår, om vår goa kassör inte kan. Ibland så kommer livet emellan…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

TheBadger
2011-09-04 18:12
#5

hur går det här?

IceJossan
2011-09-04 20:10
#6

#5 Jag tror inte att det finns någon ägare som vill ha dem åter. Allt pekar på att de blivit dumpade. Jag har inte fått något napp än här i bygden, och ingen har anmält dem sankade hos Polisen.

De stannar hos mig tills de får ett nytt hem om ingen ägare hör av sig.

Annons:
Hawknestgrove
2011-09-06 13:50
#7

KyssSå snällt av dig att ta hand om flickorna…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

IceJossan
2011-09-06 18:51
#8

Tja, jag hade ju inga jourkatter för tillfället och det börjar bli kallare nu så det funkar med dörrar och så. Så det var ingen tvekan om saken :) Men de stannar här tills de får eget/egna permanenta hem.

Hawknestgrove
2011-09-08 16:18
#9

toppen…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

essut50
2011-09-09 10:17
#10

tack för att du ställer upp för tjejerna.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Upp till toppen
Annons: