Annons:
Etikett053-karlskrona
Läst 6180 ggr
c_lull
2011-08-29 16:21

HEMMA!!!Landskrona Försvunnen lilla katt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi förlorade vår lilla helvita katt och vi saknar henne mycket. Hon har en grå fläck på huvudet och hon har 5,5 månader. Vi älskar henne, så om du har någon information om Leela, gärna ring 073 709 69 45 eller mejla c_lull@yahoo.com. Hon var förlorad i Lickeby område, Carlmansvägen busstationen, Karlskrona.

Annons:
LaSadie
2011-08-29 16:23
#1

Är hon chippad eller märkt på nått sätt?

c_lull
2011-08-29 16:40
#2

Nej, det gjorde vi inte det ännu. Hon är inte chippad eller märkt på något sätt.

annebeate
2011-08-29 22:16
#3

Sätt upp lappar överallt i området och förse lapparna med avrivningsremsor med ert telnr så allmänheten lätt kan ringa. Locka med hittelön. Anmäl henne försvunnen hos polisen. Sök aktivt i området där hon försvann. Är det länge sedan? Lägg också in en efterlysning hos KKS, Blocket och på www.katter.nu. Även annons i lokaltidningen kan vara bra, locka även där med hittelön.

c_lull
2011-08-29 23:32
#4

Tack for svar, gjorde vi redan alla dessa saker. Hon är försvunnen sedan igår eftermiddag, hon brukade gå ut och leka. Hon bara försvann när många människor och barnen var ute, och även om hon är blyg och försiktig, vi tror att hon har blivit stulen. Hon kom alltid tillbaka :(

annebeate
2011-08-30 00:03
#5

Märkligt. Med tanke på att hon är en helvit katt, hon är väl inte döv? Frågar det med tanke på om hon trots allt skulle ha sprungit iväg och rör sig ute i trafik. Sprid till alla ni kommer i kontakt med att hon är försvunnen och fortsätt leta efter henne. Kolla regelbundet så era lappar inte tas ner. Någon kan ha hört eller sett något som kan leda fram till henne. Har ni kollat i området så hon inte blivit inlåst någonstans?

LaSadie
2011-08-30 00:54
#6

#5 alla helvita är inte döva. De har en förhöjd risk, men många är hörande

Annons:
c_lull
2011-08-30 01:19
#7

Ja det är märkligt, eftersom hon var van att gå ut och hålla sig borta från människor. Jag kan inte se hur någon skulle kunna locka henne och fälla henne. Hon är inte döv och vet hennes namn. Vi letade överallt efter henne, kallade henne och pratade med människor runt. Vi vet inte vad mer att göra, vi är oroliga och saknar vår lilla familjemedlem.

annebeate
2011-08-30 07:49
#8

Förstår så väl er oro. Nu har hon inte varit borta så länge och det är jättebra att ni går ut så tidigt  till allmänheten och efterlyser henne. Det ni kan göra är att leta vidare i området och sprida till så många som möjligt att hon är försvunnen och be boende kolla sin utrymmen. Det är inte var dag man ser en helvit katt därför kan någon ha sett  eller hört något och hör av sig om man ser era lappar. Det vore nog bra om ni utökade området med lappar om någon tagit med sig henne. Då kan just annons i lokaltidningen vara till hjälp. Jag har visserligen varit själv i Karlskrona flera ggr men inte i ert område så jag vet inte hur långt från själva centrum ni bor. Lappar lite varstans i Karlskrona kan vara bra.Kolla också regelbundet med polisen för även där kan missar ske.Tänkte på det med busstationen. Kan någon möjligen tagit med henne på bussen? Kolla med bussbolaget som trafikerar linjen där ni bor om någon chaufför sett något.

Hawknestgrove
2011-08-30 15:08
#9

Lilla vännen!!! Nu lade jag bilden direkt i inlägget. OCh du har alla samlade tips här…

http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d714ebfb9cb462244061878-nar-din-katt-ar-bortsprungen#discussions-1

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

c_lull
2011-08-30 15:57
#10

Tack så mycket för er omtanke. Svaren gav mig hopp och uppmuntrade mig att fortsätta leta mer. Efter 2 dagar har vi upptäckt henne i en grannes balkong som inte ens visste att hon var instängd där. Hon var så glad att vara tillbaka till oss. Tack så mycket!

Hawknestgrove
2011-08-30 18:26
#11

MEn!!!!!!!! Skrattande Lycka!!!!!!! Vore jag er, så skulle jag nog för säkerhets skull ta och kastrera henne snarast. Man vet inte, hon kanske har hunnit löpa och förlustat sig….Så skönt att få ändra i en rubrik!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

annebeate
2011-08-30 22:58
#12

Underbart!GladKyss

TheBadger
2011-09-01 20:07
#13

så skönt att den lilla kom tillrätta…

Annons:
Upp till toppen
Annons: