Annons:
Etikett063-varberg
Läst 5785 ggr
malin0002@
2011-08-28 20:28

Hemma!!!!!VARBERGRödvit Norsk skogskatt

Min katt försvänn den 16 juni från Äckregården i Varberg. Vill så gärna veta vad som har hänt honom och om någon har sett honom? Han är vit på bröstet och på tassarna.

Annons:
[Ai-chan]
2011-08-28 20:30
#1

Skogkatt med stamtavla eller långhårig huskatt/"skogskatt"?

malin0002@
2011-08-28 20:36
#2

Med stamtavla

Hawknestgrove
2011-08-30 15:14
#3

Oj…. Lägg bild här och idmärkningsnummer. OCh så har du samlade tips här…

http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d714ebfb9cb462244061878-nar-din-katt-ar-bortsprungen#discussions-1

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

malin0002@
2011-08-30 20:53
#4

Hej! Jag har gjort i princip allt för att hitta honom. Efter att ha slagit ihop det som jag fått veta och har varit med om, så tror jag nog att det var han som låg påkörd på motorvägen iallafall. Jag har bara lite svårt att ta in det helt och hållet.

Hawknestgrove
2011-08-30 21:14
#5

Åh…..GråterDu har inte sett efter när du blev informerad?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

malin0002@
2011-08-30 21:22
#6

Gråter Jag förstår inte vad du menar.

Annons:
Hawknestgrove
2011-08-30 21:25
#7

Jo, när du blev informerad om att det låg en katt på motorvägen, du kollade inte om det var din kisse? Det var så jag menade……Hemskt, ja men ovisshet är ju också hemskt…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

malin0002@
2011-08-30 21:51
#8

14 dar efter att min katt försvann såg jag en rödvit katt påkörd på motorvägen. Jag blev jätteledsen men hade inte möjlighet att åka tillbaka och titta på en gång. Jag ringde på en gång och polisanmälde katten och hoppades att dom skulle ta reda på id-märkning, eftersom det var lite otäckt att stanna på motorvägen och gå ur bilen. När jag senare på kvällen åkte dit och körde så sakta som jag vågade, tyckte jag inte det såg ut som min katt.

Dagarna gick och jag hörde inget från polisen och inget annat om min katt heller. Fyra dagar senare  beslöt jag mig för att åka dit och titta om katten låg kvar, och i så fall skulle jag gå ut och titta på den, för att se om det var min Bamze. Katten låg kvar och jag gick ur bilen, men det gick inte riktigt att se hur den såg ut för den var så smutsig i pälsen och helt likstel. Jag försökte se hur den var mönstrad och uppfattade att den hade vita tassar precis som min katt och röd svans precis som min, även om det inte var så mycket päls kvar på svansen. När jag vände på katten blev jag helt förskräckt, för det kryllade av likmaskar. Jag blev lite smått chockad och gick därifrån. Min tanke hade varit att jag skulle ta med den för att kolla up id-märkning hos polisen eller hos nån veterinär, men med alla maskarna kunde jag inte förmå mig att ta med den in i bilen i en påse. Hysteriskt gråtande åkte jag därifrån. När jag kört av motorvägen fick jag stanna och hämta mig. Jag vägrade att tro att det var min Bamze. Motorvägen ligger ca 2,5km från där vi bor, det är ganska långt, han har aldrig varit så långt hemmifrån tidigare. Jag började åka runt på vägarna som låg mellan vårat hus och motorvägen för att se om det fanns någon rimlig väg att gå för att komma dit. Jo, det gjorde det nog men det var mest stora åkersfält. Ett litet hopp fick jag när jag såg att det låg en massa hus och några gårdar alldeles brevid motorvägen. Det kändes mer troligt att det var någon katt därifrån.

Dagen efter hade jag en annons inne i en tidning och fick då ett tips om att dom alldeles säkert trodde att dom sett min katt. Jag nappade givetvis på det och letade och letade. Dagen efter fick jag ett nytt tips inte så långt ifrån gårdagens……..men jag hittade inte Bamze.  Det är en lång historia med allt letande som jag har gjort…..men det jag ville säga var att efter någon dag efter att jag varit på motorvägen så mailade ett argt mail till polisen varför dom inte kollat upp katten som jag polisanmälde. Jag fick då ett svar att dom skulle skicka dit vägverket för det är dom som hämtar döda djur på vägarna. Och så fick jag ett telefonnr till en kille där som jag kunde ringa för att vi vidare sedan skulle ta katten till polisen där de kunde kolla id. När min kille sedan ringde vägverket fanns det ingen katt kvar i värmen. Så jävla dåligt av polisen. Varför ska man ha id på katten och varför säger polisen själv att man ska polisanmäla om dom inte bryr sig. Dom kunde väl att ha sagt första gången jag ringde och polisanmälde katten att jag skulle ringa till vägverket. Jag tycker förstås att polisen skulle göra det själva på en gång. Men om jag hade ringt det samtalet på en gång så hade jag fått veta om det var min Bamze och sedan förhålla mig till det.

Nu efter alla veckor och min Bamze fortfarande inte kommit hem och jag gått igen händelsen vid motorvägen gång på gång…..så känns det nog som att jag kände igen honom iallfall och det var därför jag blev så chockad. Har också sett ett flertal påkörda rävar på vägarna, kanske har han blivit jagad.

GråterGråterGråter

Men ett litet litet hopp har jag fortfarande.

malin0002@
2011-08-30 21:52
#9

Förstod inte först vad du menade men sen kom jag på det.

Hawknestgrove
2011-08-30 22:04
#10

Så sorgligt…..Gråter Förstår att du  var chockad. MEn jag vägrar skriva änglakatt i rubriken ändå ännu. det får du i så fall bestämma. Håller med, dåligt av polisen. Jag är ju tämligen luttrad, jag har alltid engångshandskar i bilen och flyttar alltid undan döda djur från själva vägen. Är det en katt, så brukar jag ringa både polis och lokalradio.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

malin0002@
2011-08-30 22:10
#11

Nä jag vet inte vad jag hade väntat mig och jag ångrar ju så klart att jag inte stannade redan första dagen.

Hawknestgrove
2011-08-30 22:21
#12

Visst, klart, men nu är det som det är och du kan inte göra något bättre. Visst, du hade kunnat ta det lilla liket även  andra dagen och lagt det i en påse, chipet hade synts igenom….MEn som sagt, det är alltid lättare att  vara efterklok. du bestämmer själv, när du tycker, att du vill ändra rubriken här i tråden. KRam

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

malin0002@
2011-08-31 19:12
#13

Jo det är sant. Jag tror jag väntar lite till innan jag är helt övertygad om att det var Bamze på vägen.

Tack för att du pratade med mig.

Kram

Annons:
TheBadger
2011-09-01 20:02
#14

Det gör du rätt i. Kram på dig från mig med.

malin0002@
2011-09-02 18:05
#15

Tack

malin0002@
2011-11-09 20:45
#16

Tänka sig! Min Bamze kom hem igår kväll :) Han mådde bra men var alldeles grå i pälsen och vrålhungrig!

Jag tror knappt det är sant!

Kram Malin

annebeate
2011-11-09 22:09
#17

Det är ju helt underbart!GladGladGlad Gläds så med dig.

malin0002@
2011-11-10 21:03
#18

Tack Glad

Ska jag skriva att han är hemma eller hur fungerar det, och hur gör jag det i så fall?

Hawknestgrove
2011-11-10 21:30
#19

Fixar vi. HURRA!!!!!!!!!Skrattande

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2011-11-13 14:43
#20

Då kan jag låsa detta för vidare inlägg, eller hur?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: