Annons:
Etikett10-jönköpings-län
Läst 6011 ggr
Bufflan
2011-08-15 18:19

EKSJÖBortsprungen svart hankatt sökes.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vill börja att säga att jag inte är ägaren till katten, men han tillhör mina morföräldrar och jag försöker utöka sökandet efter honom. Både Eksjö katthem och polisen håller ögonen öppna efter honom. Men jag känner att det inte räcker. Därför försöker jag be folk på nätet om hjälp.

Tusse som han heter har varit borta sedan ca den 4e augusti, är en svart fluffig hankatt på 8 år. Han brukar inte vara ute särskilt länge i vanliga fall, högst kanske en timme eller två. Men nu har han snart varit borta i 2 veckor och ingen har sett en skymt av honom än.

Han är kastrerad, har ett halsband med adress och telefonnummer på så han ska kunna komma hem trots om han har försvunnit.

Så har ni sett denna herren någonstans?

Annons:
Hawknestgrove
2011-08-15 19:30
#1

Vad gulligt av dig, att hjälpa till. Här har du flera tips att tillgå.

http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d714ebfb9cb462244061878-nar-din-katt-ar-bortsprungen#discussions-1

Så håller vi tummar och tassar att dina morföräldrars kisse hittar hem. i och med att han är kastrerad, så går han troligen inte så långt.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Bufflan
2011-08-15 20:33
#2

Tack så mycket. Förutom massa hus vid dem finns mest 2 äldreboende + djursjukhuset i stan. Men jag tror de har gått runt området ett antal gånger + bett grannarna om hjälp.

Men jag ska läsa genom tipsen. :)

Hawknestgrove
2011-08-15 20:36
#3

ja skriv av/ut dem och bocka av. hittelön brukar också vara väldigt bra….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Bufflan
2011-08-15 23:03
#4

Det stora problemet är att de saknar foto på katten, har ingen dator som de kan fixa lappar i och jag bor 45 mil bort från dem :( Vet inte ens om min mor har ett foto och kan fixa det hela. :(

annebeate
2011-08-15 23:28
#5

Så bra att du hjälper dina morföräldrar. Du har tydligen ett foto som finns överst i tråden. Bor möjligen din mor närmre dina morföräldrar  så hon skulle kunna hjälpa dem att få upp lappar? Antingen så färdigställer du lapparna eller din mor. Det går ju alltid bra att skicka dem med posten. Se till att det görs i ordning ett stort antal lappar så man vid behov även kan ersätta dem som kan bli nertagna. Förse lapparna med fotot på Tusse och avrivningsremsor med dina morföräldrars och/eller mors telnummer så allmänheten lätt kan ringa om man ser Tusse eller hör något som kan leda fram till honom. Locka med hittelön som tidigare skrevs. Även en annons i lokaltidningen kan vara bra liksom på Blocket under Efterlysningar.

Hawknestgrove
2011-08-16 17:14
#6

Ja gör en färdig lapp med det fotot du har. Gör den i Word.i och med att kisse är svart, så går det ju jättebra att skriva ut i svartvitt.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Bufflan
2011-08-27 16:28
#7

Jag har gjort en lapp nu efter att ha frågat mormor om de ville ha en (han är fortfarande inte hittad). Så den är skickad till min mammas mail som sedan får skriva ut och ge den till dem nästa vecka :)

Hawknestgrove
2011-08-30 15:16
#8

Toppen…… Gulligt att du bryr dig så om den lille. Vi håller tassar och tumamr här och hoppas och önsdkar att vi får ändra rubrik till det positiva!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Bufflan
2011-09-17 15:31
#9

Jag börjar bli tokig, de fick ett samtal om en katt som liknande Tusse, de åkte dit och det visade sig att det inte var honom. Tror inte de har hittat honom än :(

annebeate
2011-09-17 21:29
#10

#9 Sitter efterlysningslappar uppe i Eksjö?  Har ni kollat med polisen? En annons i lokaltidningen kan vara bra. Locka med hittelön.

Hawknestgrove
2011-09-18 10:32
#11

ja det brukar hjälpa till att engagera folk…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Bufflan
2011-09-18 20:53
#12

Polisen vet om det och letar, lappar är ju uppe + att katthemmet har koll. Har ju dessutom några få personer jag känner i trakten som kollar dessutom. :)

Hawknestgrove
2011-09-20 22:17
#13

JA ge inte upp hoppet…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Bufflan
2011-09-26 11:16
#14

Det gör jag inte, men jag börjar undra om mormor och morfar gör det. De har tom skaffat en ny katt. Men jag vill hålla hoppet uppe lite till :)

Hawknestgrove
2011-09-26 14:25
#15

Ja, Håller med dig. det är klart, har han blivit skadad och gått och gömt sig, och avlidit, så blir han ju omöjlig att hitta.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Bufflan
2011-09-30 20:16
#16

Ja tyvärr :(

Hawknestgrove
2011-10-01 15:19
#17

ja, inte för inte som jag itne släpper ut mina. De har sin rastgård och är trygga där.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

annebeate
2011-10-01 22:26
#18

Det är alldeles för tidigt att ge upp hoppet. Min grannkatt hittades välbehållen efter 7 månader och dessutom försvunnen under en mycket hård vinter. Låt efterlysningslappar sitta uppe och tas de ner eller texten blir oläslig så upp med nya. Kolla regelbundet med polisen så han inte kommit in. En annons i lokaltidningen där man lockar med hittelön är inte fel.

Hawknestgrove
2011-10-02 13:56
#19

Ja, än så länge har bara 2 månader gått.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Bufflan
2011-10-08 19:14
#20

Tyvärr så tror jag att de anser att lapparna inte hjälpte ett dugg. Vet inte om de förväntade sig ett mirakel men dyker han upp så gör han. :)

Annons:
annebeate
2011-10-09 08:08
#21

Så tråkigt att dina morföräldrar har sådan negativ inställning. Att de redan har skaffat en ny katt tyder på att de gett upp sina ansträngningar när det gäller Tusse. 2 månader är ingen tid när det gäller försvunna katter.  I din situation hade jag, om jag inte själv pga avståndet kunnat agera, bett min mamma att gripa in och se till att nya efterlysningslappar sätts upp, regelbunden kontakt med polisen sker samt satt in en  annons i lokaltidningen. Eksjö är ingen stor stad så det borde gå att spåra Tusse eller om något hänt få klarhet om detta.

Tusse förtjänar verkligen att mer görs.

Hawknestgrove
2011-10-09 11:19
#22

Ja vi såg ju nyligen att en kisse hittade hem efter tre månader. Simon…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Lööv
2011-11-22 22:07
#23

Hej. Såg katt som liknar den ni söker under Blocket efterlysningar.  I Ödestuge. Ta en titt. Hoppas innerligt att katten blir  funnen. Förlorade min med 6 st 10 dygn gamla kattungar. Matade med flaska tills vi fick en amma.  Räven tog troligen vår katt. Hon harinte återfunnits sedan april.

De är underbara de små liven och man vill ha dem 10-15 år. Djurvän Vetlanda. Lycka till

Hawknestgrove
2011-11-22 22:19
#24

ja kolla där!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2011-11-22 22:21
#25

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Bufflan
2011-12-06 20:33
#26

annonsen är borttagen bara för att jag först nu kollar in i forumet :(

Hawknestgrove
2011-12-23 14:59
#27

Ok då får vi hoppas…….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Lööv
2012-06-30 18:35
#28

Bufflan.  Hej det har kommit in en svart kisse på Djurskyddet Eksjö ,Med brunt bakben.  Ta en koll på www.djurskyddet-eksjo.se Hem sökes.  Kanske att det är rätt katt.   Lycka till Tele nr finns på hemsidan.  Djurvän Vetlanda

Hawknestgrove
2012-07-03 20:46
#29

hoppas du läser detta, TS!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

amanduss
2012-07-11 00:37
#30

Sett en svart katt (kan ha brunskiftningar) stryka runt vid solåsen i Jönköping, vid gångvägen från solåsen. dock väldigt skygg och mager… försökte fånga in den men utan resultat. ska kolla om den är kvar imon, och då locka med mat..

Du är otroligt saknad! <3

Hawknestgrove
2012-07-11 23:14
#31

kontyakt gärna TS  också!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: