Annons:
Etikett03-hemma
Läst 6735 ggr
zickan
2011-08-02 18:45

HEMMA.Västerås honkatt saknas sedan slutet av juni

Tänkte bara lägga in en liten tråd till min granne. Hon saknar en grå katt flicka. Inte så stor. Öronmärk och med halsband. Försvunnit vid fredriksberg/råby c (lövsångargatan). Såg till henne vid flugsnappargatan när jag rastade hundarna, kunde då inte komma nära. Sedan inte synts till. Varit borta i över en månad.

Tycker så synd om min granne när jag ser henne ta promenader för att leta. Hon har annonserat ut och försökt leta runt på egen hand.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
Hawknestgrove
2011-08-03 18:52
#1

Stackars båda… Hoppas den lilla flickan var kastrerad… Om inte, så bör hon kastreras när hon kommer hem. För hon är säkerligen gravid då.

Här har du fler samlade tips!

http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d714ebfb9cb462244061878-nar-din-katt-ar-bortsprungen#discussions-1

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

zickan
2011-08-03 19:40
#2

Yes hon är kastrerad och ännu ingen skymt av henne. Hört rykte från ägaren att det stryker en halvt hårlös räv i området. Troligen väl angripen av skabb låter det som. Kanske hon blivit ett byte för den.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Hawknestgrove
2011-08-03 20:03
#3

Oj…..då får vi hoppas att det går bra…..Lilla vännen……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

annebeate
2011-08-03 20:41
#4

Säg till ägaren, om hon inte redan har gjort det, att det är bra att ha uppsatt efterlysningslapper med avrivningsremsor med hennes telnr så allmänheten lätt kan ringa om de ser hennes katt eller hör något som kan leda fram till katten. Locka med hittelön. Även lapp i matbutiken där många människor rör sig varje dag. Lägg också lappar i brevlådor. Anmäl katten försvunnen hos polisen. Lägg in en tråd på www.kattforum.se och på Blocket.

Så omtänksamt av dig Zickan att bry dig om din granne. Att känna stöd kan betyda oerhört mycket för din granne  när det gäller att mobilisera kraft att fortsätta aktivt leta efter katten. 1 månad är lång tid när ens katt är försvunnen men många katter återfinns välbehållna efter mycket längre tid. Ett exempel är min grannes katt som var försvunnen här i Malmö i över 7 månader, dessutom under en sträng vinter, och efter ett telefonsamtal  återfanns i bra skick. Det inger fortsatt hopp när det gäller din grannes katt.

Hawknestgrove
2011-08-03 20:49
#5

Tack annebeate, du har alltid ett tröstens ord till övers för förtvivlade kattägare. Kram på dig…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

zickan
2011-08-03 20:50
#6

Jag tror på att katten kan komma tillbaka. Vet inte helt hur mycket hon har tillgång till internet själv, så jag har lagt upp det lite över allt på nätet. Har själv en katt på nu 17 år på gotland. Hon lyckades smita in i grannens garage och bli inlåst två dygn. Det var otäckt nog med två dagar :-/

Stort bostadsområde. Lätt med klåfingrigt folk när de finner en fin katt. Eller om hon råkat komma bort en bit och inte hittar hela vägen tillbaka.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
Hawknestgrove
2011-08-03 20:51
#7

Ja tack för att du bryr dig… jättesnällt….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

annebeate
2011-08-03 21:39
#8

#5 Tack! Man önskar många gånger att man själv kunde vara på plats och hjälpa till i sökandet.

LaSadie
2011-08-04 19:45
#9

Sätt upp lappar i Råby C och runt omkring på busshållplatserna i närheten (ringduve och råby c). Hon kan ju gått in i skogen med…. eller mot Pettersberg. Ska hålla koll när jag är ute och rör mig, såg inget idag när jag var ute och åkte bil. Finns en del katter här omkring men inte blå/grå precis :/

zickan
2011-08-20 17:58
#10

Goda nyheter. Grannens katt dök upp för en vecka sedan. Varit borta i tre månader nu.
Hon hade kontaktat någon kvinna som kunde se saker och berättat, att katten blivit intagen av en man som vägrade släppa ut henne. Och min granne har köpt katten av en man i området som har varit lite skum. Tror hon hade pratat med honom och vips så var katten tillbaka :-).

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

essut50
2011-08-20 18:15
#11

Åh vilken underbar nyhet. Tyvärr finns det såna människor som tar in andras katter.Skrikandes

Sätter Hemma i rubriken.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Hawknestgrove
2011-08-21 11:24
#12

JA vi misstänker samma sak här i Strömstad med lilla Lizzie igen. Hon har varit borta sedan midsommar igen.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: