Annons:
Etikett15-södermanlands-län
Läst 6763 ggr
Lellovich
2011-07-21 20:00

HEMMA!!!!Strängnäs Hjälp mig hitta Santino

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

2011-07-20 Hoppade min kastrerade hankatt ner från balkongen på Tingstugatan i Strängnäs under kvällen och jag hittar honom inte. Han är 5 år och grårandig med svarta trampdynor, innekatt och ganska skygg. Han är rätt stor, inte överviktig utan en stor katt. Inget hlasband och ingen märkning.

Snälla, hör av er om ni ser min katt

Annons:
Jusse.
2011-07-21 20:01
#1

Hoppas det löser sig Obestämd

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Lellovich
2011-07-21 20:12
#2

Din omtanke värmer, har precis ställt ut mat omkring huset. Får se om herrn törs komma fram och äta

Jusse.
2011-07-21 20:15
#3

Jaa, man kan ställa ut godis och annat som dom gillar men inte får så ofta. Min farmor och farfar hade hundar och katter, hundarna åt upp kattgodiset och katterna hundgodiset xD

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Hawknestgrove
2011-07-21 22:13
#4

Här har du flera tips.  OCh ta och näta in balkongen när din vän är hemma!

http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d714ebfb9cb462244061878-nar-din-katt-ar-bortsprungen#discussions-1

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Lellovich
2011-07-22 17:17
#5

Will do. Men efter detta äventyr vill han nog vara ute mer än på balkongen! Blir nog en kattramp oavsett vad frugan säger

Jusse.
2011-07-22 17:21
#6

Hittade ni honom?

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Annons:
Lellovich
2011-07-26 01:17
#7

Jag har aldrig i mitt liv kännt mig så lättad som nu. Hade förströat mig denna måndagskväll aldelles för länge och skulle gå och lägga mig. Santino hade nu varit borta 6 dygn. Varje kväll hade jag ställt ut ny fräsh mat och en svettig t-shirt under mitt sovrumsfönster till lägenheten. Vissa dagar va maten borta andra dagar va den orörd. Hade för ovanlighetens skull tagit mina arbetskläder hem från mitt jobb och i ena fickan har jag en ganska stark pannlampa. Tog den och öppnade fönstret och lös mot matskålen, all mat var kvar. Drog ett svep mot skogsbrynet och såg till min bestörtning att där inne glimmade två gröna ögon. Jag drog på mig kläder i all hast och sprang ut men då var allt liv där ute borta… Gick upp till lägenheten in i sovrummet och började kela med min andra katt som tröst. Hon jamade sedvanligt och gned sig mot mina ben men nu svarade någon där ute i mörkret med ett så välkänt klagande läte. Gick ut mer sansad denna gång och satte mig bara i mörkret med en burk kattgodis. Lugnt kallade jag på min katt som vanligt och fem minuter senare kom min Santino trippandes i mörkret och lät sig klappas och bäras in i trygghet. Mot en viss muta, nästan en halv burk "dentabits".

Tack kattpolisen för alla råd jag fann på denna sidan som för övrigt är genialisk.

Än en gång -tack

Hawknestgrove
2011-07-26 12:49
#8

Vilken lycka… Ja tacka Alexej, som är upphov till den här fina användbara sajten!!!!! Då ändrar jag i rubriken…..Skrattande

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Jusse.
2011-08-20 18:33
#9

Klappa honom från mej! :D

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Upp till toppen
Annons: