Annons:
Etikett01-frågor-allmänt
Läst 12376 ggr
skogisen
2011-07-21 19:50

LÖST!Tyresö Känner någon igen den här katten?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi bor i öringe Tyresö!

På våran tomt stryker det runt en herrelös katt-den är fruktansvärt tovig, samt har en stor böld på höger sida.

Vi har katteri så våra går i rastgården, där runt håller den till, så den verkar vara van med katter.

Skygg ! jag matar den men den går inte att fånga in,

Skulle vilja ha en fälla så jag kan stänga luckan, men på Akutgruppen har dom ingen att låna ut:-(

Jag lider med katten Snälla Hjälp mej!

Ser ut som en Raskatt , fast det kan vara en huskatt också långhårig.

Annons:
Hawknestgrove
2011-07-21 22:17
#1

Du skulle kunna använda dig av tricket med en transportbur kanske? du fäster ett snöre i luckan, drar snöret in genom buren ut genom ventilationshålet i bak. Hör även med de andrqa katthemmen i Stockholmstrakten, någon kanske lånar ut eventuellt mot depostion?

http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d712ed5b9cb46221d045017-har-du-hittat-en-katt#discussions-1

Här har du samlade tips

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2011-07-21 22:18
#2

och här har du en lista på katthem! kolla på Stockholms län!

http://kattpolisen.ifokus.se/links#threadlist-state

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

skogisen
2011-07-21 22:57
#3

Tack!

Jag har försökt med transportburen men vi har Atlas burar & det funkar inte alls-måste "klämma" ihop för att stänga.

Jag ska fortsätta att ringa runt i morgon.

Hawknestgrove
2011-07-22 20:22
#4

asch… ja de är inte bra så….lycka till

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

essut50
2011-07-22 23:54
#5

Ring till Djurhjälpen i Vaxholm dom har fällor eller till Stockholms katthem..Dom brukar vara hjälpsamma när det behövs fällor.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Hawknestgrove
2011-07-24 13:52
#6

Se där…. Essut visste!Kyss!! Hopas du har läst och fått hjälp!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
martdat
2011-07-24 14:32
#7

oj!! är det som synd på bilden en böld!!!! du vet är en böld o inte en jättetova? stackars katt,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Mandusius
2011-07-24 21:49
#8

Katten påminner lite om min :S Dock så skulle jag nog vilja se en bild på ansiktet. :)

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Mandusius
2011-07-24 21:50
skogisen
2011-07-24 23:57
#10

#9  Jag var inne och kikade på din katt Torsten.

Men tyvärr är det inte han som är på våran tomt,  det här är en hona

#5 Jag hoppas att jag får låna en fälla i morgon,

 Hon får mat flera gånger om dagen,

men jag vill att hon ska få komma till en vetrinär & få hjälp.

#7 Jag tror att det är en böld-men inte helt säker, på ryggen högre upp är det tovor.

Hawknestgrove
2011-07-25 14:04
#11

ja lycka till, så där såg ju faktiskt Grönöga, en av yttenkatterna ut också, vi trodde hon hade bölder och sår, men det vara bara tovor, hemska tovor. Vi rakade ner henne och tydligen så blev det någon skada på hårsäckarna under tovorna, för  det har gått ett halvår och kisse är lika korthårig på ryggen än…. Sött förstås, hon ser ut som ett lejon….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

OberonsMatte
2011-07-26 17:41
#12

På KattKommando Syds hemsida under rubriken "Försvunna katter" finns en katt som jag tycker påminner lite om den upphittade katten. Vinkeln är olika på bilderna så du kan väl ta en titt och se om teckningen stämmer? Annonsen är inlagd 101230, alltså under december månad.

Sajtvärd Katter iFokus

skogisen
2011-07-26 23:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

# 9  

 Nu har vi "fångat " in kissen --det är en kastrerad hane,

& inte alls som jag trodde  (en padda) håret hade vänt sej så mycket så det såg ut som det var en hon Gråter

Vi har döpt honom till "Torsten Tova" efter din katt Kyss

Fast tyvärr inte en tillstymelse till id märkning i örorna eller chippmärktGråter

Bölden som jag trodde att han hade, det visade sej till att det var en stooor tova på 107 gram, samt att han hade andra tover också :-(

Glädjande är att han är helt intakt på skinnet under , efter att vi rakade honom, han är nu ett lejon---så skönt för honomKyss

Ett STORT STORT TACK Till http://www.bollmoravetklinik.se/

Chrisse & Vetrinär Maria Häger tog i mot oss fast dom redan hade slutat jobba för dagen--det kallar jag ÄKTA!!!!!

Maria betala t.o.m blodprovet själv på honom, för att se hur han egentligen mår---alla resultat visade att han mår bra  helt otroligt efter omständigheterna.

Fast han hade tandsten som heter duga, först trodde vetrinären att han var gammal, eftersom det såg så ut i hans mun--men vi är inte alls säkra på det.

Det kan ju vara så att han inte har ätit torrfoder utan blötmat ..

Han är så kelsjuk när han blev rakad så stog han och trampade & gosade med min hand--tacksam så jag började gråta Kyss

#12 Jag ska genast gå in & kolla på Syds hemsida om det är den kissen---Tack!!

an har varit ute länge och farit mycket illa-stackaren.

Vi kan tyvärr inte ta hand om honom, jag tror att han vill komma till en familj som bara har hand om honom och ägnar  tiden till bara honom, vi har 12 st kissar redan.

 Jag  mår ialla fall jättebra att han har det lugnt  nu Skrattande

//Yvonne

Annons:
Hawknestgrove
2011-07-26 23:07
#14

skogisen, en sån kisse är inte svår att få ett bra hem till…. vi hade Grönöga här, vi hade ju kunnat placera ut henne till  tre bra hem…. Så en bra annons,( Blocket) med bilder och hjärteknipande text och ett vettigt pris, så nog hittar ni ett bra hem åt den kissen! Tänk bara på, att du får vrida om kniven i hjärtat på annonsen!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

skogisen
2011-07-26 23:15
#15

# 14 Jag är stenhård till ett hem till honom .

När jag säljer Skogiskattungar så har jag värsta utfrågningen innan någon för köpa katt från oss.

Det här är ingen skillnad--raskatt eller huskatt är lika i mitt Hjärta.

Varför jag har 12 st Skogisar är för att jag inte vill ha utekatter & vill "hålla" koll på dom i avel m.m

Men alla Katter är lika mycket Älskade hos mej--jag ömmar mer för dom än människorCool

Jag kommer i första hand ringa runt till alla katthem eller ordna ett akuthem till honom, (då har jag lättare att hitta flera spekulanter)

OberonsMatte
2011-07-26 23:32
#16

Vad fin han är. På den nya bilden ser jag tydligt att det inte är katten i annonsen på KKS hemsida (som jag skrev om tidigare) för den rörde sig om en liten paddfröken.

Underbart att du sett till att den fina katten fått hjälp nu och så skönt ändå att knölen "bara" var en tova.

Jag hoppas att han är en saknad och älskad kisse och att ägaren går att finna. Annons på Blockets efterlysningar och på katthemmens sidor kan ibland vara väldigt effektivt.

Sajtvärd Katter iFokus

Hawknestgrove
2011-07-26 23:39
#17

toppen…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

skogisen
2011-07-27 00:11
#18

Tack!!

Jag ska fortsätta att söka efter ägarenKyss

Hawknestgrove
2011-07-27 10:38
#19

ja, och nu kan det ju vara en poäng att höra med kattehmmen igen, eftersom förhållandena har ändrats.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mandusius
2011-07-27 14:36
#20

#13

Får tacka för han döptes efter min katt^^ 
och namnet passade väldigt bra på honom måste jag nog medge;)
Jag hoppas ni hittar hans hem igen:)

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Annons:
skogisen
2011-07-27 17:09
#21

#19  Ja jag har fått ett svar från ett katthem, som antagligen kan ta hand om honomKyss

Jag uppdaterar när jag vet till 100%

# 13 Tack själv Kyss Det är ett fint namn, jag hoppas verkligen att du snart får tag i din Egna Torsten-Lycka till

//Yvonne

skogisen
2011-07-27 21:11
#22

Torsten Tova har nu kommit till ett jourhemKyss

Vaccinerad, chippad & tandsten ska också bort--nu kan jag sova gott igenSkrattande

Hawknestgrove
2011-07-28 21:42
#23

men vilken lycka….. Då kan jag skriva LÖST här…. En eloge till dig som brydde dig!Kysshåll oss uppdaterade, för vi låser inte tråden  än…En långhårig katt är som sagt inte svårt att hitta hem åt…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

skogisen
2011-07-29 06:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

# 23 Ja det är en lycka för mej , nu kan jag sova gott på natten!

Kolla in hans tova den är inte att leka med ! 107 gram vägde den

stackars katt, hur ont hade inte han innan den kom bort!

Men jag blir lite ledsen att långhåriga katter har större chans att få ett bra hem

Det var samma sak som Akut gruppens tjejer sa till mej, långhåriga katter samt kattungar har större chans jourhem eller permanenta hem.

Vad jag vill säga med det här är att dom måste sköta om en Semilånghårig katt--kamning  flera gånger i veckan, & är det så att det inte är en helt renrasig katt(att det inte finns stamtavla ) på katten

så är det en huskatt.

Fast den har farfar eller momor som är en Skogis, det spelar ingen roll det är iallafall en huskatt..

Hur fin den än är

Missförstå mej inte,

jag har själv 12 st Norska Skogkatter

det  har jag för att jag har haft huskatter i hela mitt liv,

och dom är svårare att hålla i en rastgård eller på en ballkong.

När våran Findus försvann från oss i nästan 9 månader, så bestämde jag att jag inte ville ha en katt som sprang ute, då sökte jag med ljus &/ lykta efter en raskatt jag hade bestämt med familjen att det skulle vara en Norsk Skogkatt.

Jag hittade till slut en kisse i Bromma, dom bodde i en lägenhet med innätad ballkong.

Hon är fortfarande min mentor,

 hon berättade för mej hur en semilånghårskatt ska skötas--kamning flera ggr i veckan

, dom fäller sin päls på sommaren eller vinter då är det extre noga att kamma katten .m.m

Min önskan är att alla Katthem blir stadsunderstödda-i stället för att våra politer får en massa pengar när dom går i pension

dET HÄR ÄR SÅ sJUKT, ALLA SOM JOBBAR MED HEMLÖSA KATTER, JOBBAR IDEELT´

Varför ska det inte var pengar som kommer från staten?!!!

De gör en fantastisk insats…Tänk själv om era kisse skulle springa iväd för något, då kommer dom små änglarna ditfarande  på sin fritid och hjälper till att infånga din katt

Jag hoppas iallafall på en ändring på regeringsnivå

//Yvonne

essut50
2011-07-31 23:21
#25

vad skönt att Torsten har fått ett jourhem. Förstår dina funderingar att långhåriga katter får ett hem ganska snabbt.

Det är därför vi vår familj har tagit hand om 2 svart/vita äldre katter som aldrig skulle haft en chans att få ett hem.. tack Örebro katthem att vi fick chansen att ta hand om dom.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Hawknestgrove
2011-08-01 10:45
#26

#24, tyvärr, så är det…. JAg vet, när vi satte ut annons på Yttenkatterna, den sista långhåriga, vi hade kunnat sälja 5 st……Nu  blev det inget av någon försäljning alls, då stödhemmet bestämde sig för att behålla katten.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: