Annons:
Etikett097-lidköping
Läst 9561 ggr
Gunki
7/17/11, 11:56 AM

HEMMA!!!!!!Brunmaskad katt saknas i Lidköping

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Simon smet ut 10/7 på Annagatan, Margretelund. Han är en skygg innekatt, kastrerad och öronmärkt. Han är korthårig och brunmaskad med ganska mörk kropp, men i ansiktet syns maskningen tydligt. Påminner mer om en burma än en siames.

Han är inte van att vara ute och är rädd för främmande människor. Har troligtvis blilit ivägskrämd av en dominant hankatt, men synts till i kanten av kvarteret lördagen 16/7 (vilket är det enda tips vi in fått hittills).

Har du sett honom ring och berätta var!

Ser du honom - försök inte fånga honom utan ring oss genast - dag som natt!

Tel. 0510-625 41 eller 0733-96 50 66

Annons:
Hawknestgrove
7/17/11, 12:29 PM
#1

Tog mig friheten att ändra till "Birma".. För Burma är en helt annan sorts kattyp.

Här har du flera tips samlade och så hoppas vi verkligen att den lille kommer tillrätta…

http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d714ebfb9cb462244061878-nar-din-katt-ar-bortsprungen#discussions-1

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Gunki
7/17/11, 12:52 PM
#2

Nej, BURMA ska det va!

Burmor är också maskade även om det inte syns lika väl som på em birma eller siames. Simon är storvuxen, korthårig och ser nästan enfärgat brun ut bakifrån. Bilden är inte helt nytagen och han ser i dagens läge mörkare ut än på bilden. Men, just i ansiktet syns maskningen jättebra och det var den jag ville visa.

Simon är av bladras och kommer från ett vanvårdsärende. Vad han är för rasblandning är inte så gott att säga. Han påminner faktiskt mest om en tonkanes, som har både siam- och burmaanlag. Ja, vem vet det förekom ivarjefall inga långhårskatter och kroppsformen är inte siamesens. Plus att katterna mörknar så mycket med stigande ålder.

Hawknestgrove
7/17/11, 1:19 PM
#3

Ok,  då ändrar jag tillbaka. MEn ögonfärgen?

http://hem.passagen.se/tjustkatten/Rasbeskrivning%20Burma.htm

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
7/17/11, 1:20 PM
#4

Annars så är det enklaste att säga bara maskad.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Gunki
7/17/11, 2:17 PM
#5

Jo, maskad skulle kanske räcka. Men då missar jag kanske någon som sett en skymt av en brun katt. Och upplysningar jagar jag efter just nu.

Ögonfärgen är rätt speciell - ljust beiga. men är pupillen riktigt hopdragen ser man lite ljusblått längst in. Dessutom slår de i rött när blixten lyser i dem. Hans maskade syskon (som fått andra hem) hade likadana, men annars har jag aldrig sett en katt med såna ögon.

Hawknestgrove
7/17/11, 2:31 PM
#6

ja lille, huvudsaken är nog, att det finns bild. OCh för gemene man så  blir det nog en "siames" Så var lyhörd på det!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Gunki
10/9/11, 7:00 AM
#7

Simon är hemma igen!

Efter tolv veckor och sex dygn (dvs nästan TRE månader) dök han upp utanför vår bakdörr igårkväll. Mycket mager och full av fästingar, men förvånansvärt pigg.

Hawknestgrove
10/9/11, 11:16 AM
#8

MEn en sån lycka!!!!!! Lille fine Simon!!!! Så skönt att få ändra i rubriken…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: