Annons:
Etikett03-hemma
Läst 9278 ggr
Rutina
2011-07-16 04:25

HEMMA: UTÖ Katt försvann på Utö

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tusse försvann från vår båt den 7/7 som låg vid gruvbryggan på Utö.

Tusse är gremefärgad 12-årig gammal snäll katt som är van vid att hanskas med bl.a. att han är njursjuk och medicineras dagligen. Han äter också spec.foder för njursjuka katter.

Han bär ett brunt halsband med ett lila hjärta hjärta med namnet Tusse och våra tel. nummer.

Vi har satt upp en massa lappar på Utö och pratat med alla som jobbar runt gjästhamnen. Annons finns på Blocket och Google, polisen tar i morgon.

Hittelön 1000 kr levande eller död.

Ring Irma 0731-018994 Tobbe 070-3109796 el. 08-644 5407

Flera personer har ringt om en blåögt balines, en skickade bild på den, den är likt i färgen men Tusse har inte blåa ögon.

Annons:
Hawknestgrove
2011-07-17 11:00
#1

Var han kastrerad? Frågar då det är ett igenkänningstecken det med….

OCh här är fler tips samlade

http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d714ebfb9cb462244061878-nar-din-katt-ar-bortsprungen#discussions-1

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Rutina
2011-07-17 21:17
#2

Ja, han är kastrerad, tänkte inte på att man ska skriva det också.

Tanken på hans ålder tog jag givet att alla andra tänker som jag, alltså själklart är an kastrad men så behöver det inte vara.

Han är förskäkrad, vaccinerad och har Frontline i nacken c. två veckor till.

Tack för tipsen.

Hawknestgrove
2011-07-17 21:40
#3

Ja för mig är också en sån sak självklar. Det är ett bra igenkänningstecken också. Inget klockspel…Vi får hoppas att han hittar hem, den lille farbrorn.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

annebeate
2011-07-17 23:06
#4

Annonsera också i den lokala tidningen och på www.kattforum.se, Nordens största  kattsajt.

Hoppas så ni snart finner honom.

Rutina
2011-07-22 23:39
#5

Glädjens dag!!

Igår kväll rätt sent ringde flera personer ang. Tusse. Till slut fick han bo i en akterruff på en båt över natten. Åkte iväg imorse att hämta han.

Han var borta 15 dagar, har gått ner i vikt c. 1kg. Hade en massa fästingar, fast han hade Frontline i nacken. Halva skogen inrasslad i pälsen och jätte hungrig, ändå hade han fått båtägarnas hundmat under natten.

Det som var avgörande att han hittades var att vi hade lappat massor i två olika omgångar där på ön. Jag pratade också med alla dom som jobbar där och med en jäkla massa hundägare (dom går mycket).

Det syns ju tydlig att han är mycket medtagen, han är ju en gammal sjuk underbar kattherre. Efter helgen ska han hälsa på sin doctor och sen får vi se….håll tummarna att han återhämtar sig.

Att ni kan ta bort annonsen och tusen tack för dom fina tipsen och all lycka med det viktiga arbete som ni gör. // Irma

essut50
2011-07-22 23:49
#6

Vilken lycka att han är funnen. Där ser man hur bra det är med att ha lappar överallt.

Skirver hemma i rubriken.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Annons:
annebeate
2011-07-22 23:52
#7

Underbar nyhet denna fredagskväll!GladGladGlad

Jag gläds så med er!

Hawknestgrove
2011-07-24 13:53
#8

verkligen toppen……..Hoppas han repar sig och puss på nosen!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: