Annons:
Etikett17-stockholms-län
Läst 9026 ggr
[erika åhlfeldt]
7/12/11, 12:29 PM

HEMMA!!!!!Örby Hjälp mig hitta Murre

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Murre är en 11 årig innekatt som varken har halsband eller öronmärkt:(. Han försvann från Örby den 10juli! Är nyinflyttad så tror han har svårt att hitta hem. Brun och svart randig och skygg. Snälla hör av dig om du ser eller vet något om honom!! Väldigt saknad!! Ring Erika 0733123961

Annons:
annebeate
7/12/11, 6:39 PM
#1

Vilket Örby avses? Finns flera i Sverige. Sätt upp efterlysningslappar överallt i området där han försvann. Förse lapparna med avrivningsremsor med ert telnr så allmänheten lätt kan ringa.Det finns kanske också en större mataffär där ni kan sätta upp efterlysningslapp. Locka med hittelön. Anmäl honom försvunnen hos polisen.Efterlys honom också på Blocket och på www.kattforum.se, Nordens största kattsajt

Fortsätt. leta aktivt efter honom i området. Bodde han i närheten tidigare så han kan ha begett sig dit? Har ni kollat i området så han inte blivit inlåst?

[erika åhlfeldt]
7/13/11, 8:47 AM
#2

Örby, stockholms län, nära Älvsjö! Tack för tipsen!

Hawknestgrove
7/13/11, 11:08 AM
#3

Sen har du fler samlade tips här…

http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d714ebfb9cb462244061878-nar-din-katt-ar-bortsprungen#discussions-1

och så håller vi tummar att han kommer hem. ÄR han kastrerad+ För då har han kanske inte gått så långt. När den lille kommer hem, så gå och idmärk den lille….Det är en klar fördel oavsett vad som händer med en kisse.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[erika åhlfeldt]
7/18/11, 6:46 PM
#4

Han har inte hittats ännu:(. Dock fått tips att han synts till nära Örbyleden mot gubbängssidan och varit där och sökt men inget napp ännu.. Hoppas o hoppas nån ska höra av sig igen eller att jag lyckas själv att hitta honom!

annebeate
7/18/11, 6:55 PM
#5

Då behövs det ordentligt med lappar i området där man menar han synts till. Här finns kanske någon på forumet som bor i området som också kan hålla utkik. Fortsätter hålla tummarna.

Hawknestgrove
7/18/11, 6:56 PM
#6

ja absolut. Du får  som sagt sätta upp lappar där och utlova hittelön och gå ut i gryning och skymning och locka….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
[erika åhlfeldt]
7/21/11, 9:09 AM
#7

Fortfarande ingen Murre hemma o saknaden är stor! Hela helgen var vi i hökarängen och sökte, fick tips om en adress där han synts till på baksidan och eftersom han tidigare setts vid örbyleden fast andra sidan kunde det ju vara han. Men inget. Dessutom ringde en idiot och talade om att han kört på min katt och han var spridd överallt, knäckte mig och då säger han vänta det är inte din katt, den här är svart och vit och har inte gula ögon och så heter den Gustav. Fy vad det samtalet var jobbigt. Skakade i hela kroppen och kunde inte avgöra om det var en ouppmärksam man som ringt eller en som bara skulle driva med mig. Kan man vara så grym.. Så jobbigt att gå o hoppas o vänta på samtal o samtidigt inte riktigt veta vart man ska leta då han kan sprungit långt! Men försöker sprida ut lappar här o var!

annebeate
7/21/11, 10:51 AM
#8

Jag förstår att det är mycket jobbigt att Murre ännu inte återfunnits men ge inte upp hoppet. Fortsätt leta aktivt efter honom. Kolla så att lapparna inte försvinner, om så sätt upp nya. Lägg också lappar i brevlådor. Även om det känns som en evighet är det inte lång tid som han varit försvunnen. Många katter återfinns välbehållna efter att ha varit borta riktigt länge. Min grannkatt kom tillbaks efter 7 månader, dessutom borta under en sträng vinter. Det är inte säkert att han begett sig så långt, har betydelse tydligen om han är kastrerad.Har hört att okastrerade katter kan bege sig längre bort. Kanske finns han helt nära. Kan han ha begett sig dit där han tidigare bodde eller det är kanske mycket långt bort?Kolla regelbundet med polisen så de inte fått in honom.

När det gäller det telefonsamtal du fick förstår jag  så väl din reaktion. Alltför ofta får man skämmas för människosläktet.

Hawknestgrove
7/21/11, 7:34 PM
#9

Tack söta Annebeate för dina tröstande ord till en olycklig kattägare. Ja vad säger man om såna folk? Fins hur många som helst, som tycker såna practical jokes är kul. Svär……..Skrikandes

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[erika åhlfeldt]
7/31/11, 11:06 AM
#10

Tack för peppning:) o alla inlägg! Fortfarande ingen Murre och nu har han varit hemifrån i 3 veckor:(. Hoppet finns kvar men känslan av att han inte kommer finns. Det går upp och ner, jobbigt med denna ovishet! O nu ska vi åka bort några dagar vilket känns tungt men har 2 små barn som förtjänar lite semester:). Vi har Murres mamma här hemma oxå så min mamma är kattvakt och kommer hålla utkik efter Murre, skönt och Murre känner henne väl:). Håller fortfarande tummarna att han dyker upp och mår bra. Tack alla!! // Erika

Hawknestgrove
8/1/11, 10:57 AM
#11

JA vi kan inte göra mer än hjälpa dig hoppas……..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[erika åhlfeldt]
8/15/11, 10:42 AM
#12

Sent igår kväll när jag som rutin på kvällarna ropar på Murre hör jag en katt svara! Ficklampa fram o se det ÄR Murre!!! Rusar ner och hämtar honom! GlädjetårarGlad! 5 veckor av ovishet är nu borta och han är hemma! Har fått tid hos veterinär så de kollar att han mår bra! Är smal och verkar inte äta så bra heller och han har blivit lite skadad vid ett öra annars bra tror jag! Såå skönt! Räcker det med detta meddelande eller måste jag göra någon annan avanmälan på denna sida? Nån som vet? Tack alla för allt!!Glad

Hawknestgrove
8/15/11, 11:51 AM
#13

MEn vilken lycka!!!!!!! Så underbart att få ändra en rubrik till en glad nyhet!!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: