Annons:
Etikett203-hudiksvall
Läst 9819 ggr
Twixxie
7/10/11, 10:14 PM

HEMMA!Norrlia/Bjuråker Bortsprungen honkatt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Våran fina katt viran försvann i våras från våran går i Norrlia/Bjuråker/Hälsingland. Hon kom tillbaka efter någon månad i köket men min mamma blev jättepaff och sa typ : Nämen viran! Lite för högt så Viran blev rädd och sprang ut igen,sen dess har hon varit borta. :'( Hon är 3 år gammal och gråspräcklig i färgen. Vi tror att hon smet pga att vi hade kvar en av hennes ungar eftersom hon hade varit irriterad på henne väldigt länge. Det enda jag vill är att veta om hon lever. Har hon hittat ett trevligt hem hos någon som tycker om henne vill jag givetvis att hon bor kvar där.

Tack på förhand! :-)

Annons:
Hawknestgrove
7/11/11, 5:20 PM
#1

Oj…… Hon var okastrerad…..Då har hon troligen en ny kull någonstans. Det är det som blir jobbigt med okastrerade katter av båda könen, de ger sig lättare iväg och på längre turer.

Här har du i alla fall flera samlade tips att ta till dig och när hon kommer igen, betställ tid för kastrering illa kvickt…Så får vi hoppas det går bra….

http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d714ebfb9cb462244061878-nar-din-katt-ar-bortsprungen#discussions-1

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Twixxie
7/12/11, 12:08 AM
#2

Jaa vi skulle ha kastrerat då men sen försvann hon ju och kom inte tbx så vi hann inte :(  Tack så mycket iaf! :)

annebeate
7/12/11, 12:25 AM
#3

Låt lappar om hennes försvinnande sitta uppe i området och förse lapparna med avrivningsremsor med ert tel nr så allmänheten lätt kan ringa. Inte fel att locka med hittelön. Hon försvann i våras men ni ska inte ge upp hoppet att  återfinna henne. Min grannkatt var borta i över 7 månader dessutom under en sträng vinter. Plötsligt kom ett telefonsamtal pga någon sett en efterlysningslapp och han återbördades till sitt hem välbehållen. Hon är väl anmäld försvunnen hos polisen, gör annars det.

Hawknestgrove
7/12/11, 12:11 PM
#4

OCh  var inte rädd att i värsta fall göra kastrering/abort i ett sent skede. Det går alldeles utmärkt. Ända upp till 7:e veckan. För har hon blivit gravid ute på luffen, så kan  mycket ha gått fel, så fostren kan vara skadade….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Twixxie
7/15/11, 7:29 PM
#5

Nu har kissemissan vår kommit tillbaka,helt plötsligt stod hon på verandan och krafsade på fönstret. Hon var superkelig och go!  Gud vad glad jag blir! Nu ska vi bara se till att få skruttan kastrerad,dessvärre ser hon ut att vara med ungar igen. Vet inte hur långt det gått men när de börjar se ut som en fotboll är det för sent att gör att abort :( Väldigt glad att hon är tillbaka igen iallafall Glad

Hawknestgrove
7/17/11, 11:04 AM
#6

Twixxie, skynda dig att kastrera. Det går bra ända upp i 7:e veckan. Så det är inga problem. Ärret kan bli lite större, men vi har gjort det här ett fleratl gånger och aldrig haft problem. OCh då har katterna nästan varit som fotbollar…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Twixxie
7/17/11, 12:02 PM
#7

Dessvärre misstänker vi att hon redan har kläckt dom någon stans,då hon smet ut och sprang målmedvetet upp mot skogen,min pappa följde efter och hon sprang målmedvetet ut i skogen. Hennes bröst var väldigt stora och dom såg "använda" ut. Anledningen till att hon såg tjock ut var hennes stora bröst.Så nu måste vi ut och leta kattungar!

Hawknestgrove
7/17/11, 12:25 PM
#8

Oj……..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Twixxie
7/18/11, 1:18 AM
#9

Hon kom tillbaka igen idag,hann dock inte följa henne när hon gick ut igen,nästa gång hon kommer tillbaka så ska vi vara mer på allerten ;)

Upp till toppen
Annons: