Annons:
Etikett19-dalarnas-län
Läst 9455 ggr
PiaKa
6/26/11, 8:05 PM

HEMMA!Säfsens stugby, bortsprungen hankatt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Under vår semester i Säfsens stugby råkade vår katt Samppa smita ut under midsommarnatten 24 juni. Han är en innekatt och därför ej van att vistas utomhus. Vi har letat överallt i buskagen och under stugorna utan att lyckas hitta honom. Vi bodde i stuga nummer 156, så han vistas förhoppningsvis i det området.

Samppa är en "bondkatt", svart och brun med vita tassar och rosa nos. Han har gröna ögon och i sin högra iris har han en brun fläck. Hans vänstra öra är tatuerad med FF01.

Vi är nu hemma i Hallstahammar och behöver all hjälp vi kan få för att hitta honom. Har ni hittat eller sett honom så ring 073 - 739 54 18 dag som natt.

Aino & Milton Kalliomäki

Annons:
Hawknestgrove
6/27/11, 6:29 PM
#1

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

annebeate
6/27/11, 7:30 PM
#2

Lille kise, så fin. Han är säkert kvar i området. Har ni lappar uppsatt överallt , lappar med avrivningsremsor med ert telnr så man lätt kan ringa? Det finns väl en ansvarig för stugbyn  och annan personal som bör ha bild på honom uppsatt så vederbörande  eller andra förhyrare kan ringa er om de ser honom. Jag hade anmält honom försvunnen hos polisen också.  Lägg in en tråd också på Svenska katters sida. www.kattforum.se och på Blocket.  Annonsera efter honom i tidningen på orten.

Själv hade jag rest tillbaks till stugbyn så fort tillfälle ges och fortsatt leta efter honom.

PiaKa
6/28/11, 6:35 PM
#3

Tack för alla tips.

Vi satte upp en lapp i receptionen i stugbyn innan vi åkte hem. Vi har även anmält honom försvunnen hos polisen i Ludvika och lagt upp en efterlysningsannons på Blocket. Mina föräldrar (kattägarna) kommer att åka upp till Säfsen senare i veckan och stanna några dagar så att de kan gå runt och leta. Då kommer de även att sätta upp lite mer lappar med bild.

Vi utlovar en hittelön på 500 kr.

Hawknestgrove
6/28/11, 6:50 PM
#4

Då har ni gjort så mycket ni kan…. Håller tummarna att den lille kommer tillrätta.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

PiaKa
7/23/11, 11:27 AM
#5

Nu har Samppa äntligen kommit hem!Glad

Efter 4 veckor har han äntligen kunnat bli infångad i Säfsen. Min bror har igårkväll hämtat honom och han är nu hemma hos mina föräldrar. Han har magrat lite men är i övrigt helt oskadd.

Vi är otroligt tacksamma för all hjälp vi har fått av stugbyns personal samt svenska och även utländska turister som letat efter honom när vi själv ej haft möjlighet.

annebeate
7/23/11, 1:18 PM
#6

Vilken glädje!GladGladGlad

Annons:
martdat
7/23/11, 3:03 PM
#7

Härligt!! då är fallet löst så jag låser tråden, mvh, martdat Medarbetare ,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: