Annons:
Etikett04-skåne-län
Läst 6887 ggr
mummie
6/17/11, 5:05 PM

HEMMA!!!!!Bortsprungen vit katt.

Vår älskade lilla Vitis föll ut från vårt fönster på andra våningen när han förmodligen jagade flugor den 7/6-2011. På något sätt gick fönstret upp av hans lilla tyngd och han föll ner.

Inte en dag har gått utan att tårarna faller, vi saknar vår Vitis. Det är vår yngsta sons katt och han är utom sig av oro precis som vi andra är. Bara två dagar tidigare var vi tvugna att avliva vår andra katt, Lucas, som hade problem med sina njurar, så vi har dubbel sorg.

Polisen är underättad, lappar är uppsatta i hela byn, viltjägarna är underättade, vi har letat och frågat alla vi mött men ingen har sett Vitis. Vi tycker det är märkligt att ingen sett honom eftersom han är den enda vita katten här i vår lilla by, någonstans är han men frågan är var?

Han är vit med några få grå strån på huvudet efter den sk "hörselfläcken" han hade som liten. Han är smal som en typisk 1-åring bör vara och inte kastrerad, det skulle han blivit häromdagen. Vitis är otroligt kelen och smart. Lila/svart halsband med en liten dosa med namn o adress i. Han är en Huskatt.

Vi bor i Höörs kommun, Snogeröd, Vitis kan mycket väl sprungit vidare till Kungshult, Eslöv, Hurva, Hörby osv.

Har någon sett honom någonstans eller vet vart han är så snälla maila mig på: ninnismajl@hotmail.com

Vi saknar vårt gryn.

Det är inte "bara ett djur", det är en personlighet, en individ.

Annons:
Hawknestgrove
6/17/11, 7:42 PM
#1

Oj!!!! lille vännen!!!

här har du fler samlade tips och så hoppas vi med dig, att kisse kommer tillrätta…

http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d714ebfb9cb462244061878-nar-din-katt-ar-bortsprungen#discussions-1

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

mummie
6/18/11, 11:41 AM
#2

Tack.

Ja, jag läste om de tips som står där, jättebra tips. Vi satte ut mat både på framsidan och baksidan av huset på kvällarna men fåglarna var snabba med att äta upp den. Vår ena hund fick söka och ledde oss ut från trädgården, där tappade han tråden pga allt annat han tyckte var spännande.

Ingen har sett Vitis, det är som han gått upp i rök. Har aldrig varit utan katt i hela mitt liv och nu står jag utan min bebis. Till barnen säger jag att han är ute och leker med katt-tjejerna och kommer hem när han tröttnat och vill vila, att jag har ett stort hål i mitt hjärta låter jag dom inte veta. Barnen hoppas han snart kommer och tar med en dräktig hona med hem, gör han det så är hela familjen välkommen och får ett hem här hos oss.

Läser om andra som varit i samma situation och det slutat lyckligt, det gör det lite lättare. Folk kan säga "Det är bara en katt!" men jag håller inte med och blir arg, det är inte bara en katt, det är Vitis.

Ursäktar min nedstämdhet, tror de flesta av er förstår hur det känns att inte få ha sin lilla bebis i knät i Tv-soffan på kvällen och känna hur man går i bitar av saknad.

Kram Mummie.

Det är inte "bara ett djur", det är en personlighet, en individ.

Hawknestgrove
6/19/11, 4:46 PM
#3

ja, troligen så är han ute och fröjdar med damerna. Tyvärr. Vi får hoppas han kommer hem fort, så du får göra  dig av med hans klockspel. Där har man nyttan av tidig kastrering. Vi håller tummar för din lille fine kille.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

annebeate
6/23/11, 12:10 AM
#4

Jag hade kört runt och satt upp lappar i de olika orter som  det finns möjlighet att han begett sig till. Har ni bett omkringboende att kolla sina utrymmen så han inte blivit inlåst? Har ni anmält honom försvunnen hos polisen? Om inte gör det. Hoppas så ni finner honom.

Sänder många tröstkramar när det gäller er lille kise Lucas.

Hawknestgrove
6/23/11, 6:43 PM
#5

ja, det är viktigt att det sprids, att du saknar en vit katt. Tyvärr, så är de stöldbenägna.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

mummie
6/23/11, 11:15 PM
#6

Tack för tipsen. Men vi har satt upp lappar överallt, informerat folk i byn och utanför, letar varje dag, polisen är informerad och jägarna håller utkik efter vår lilla Vitis. Idag är det 16 dagar sedan han föll ut genom fönstret och ingen har sett honom ännu. Otroligt vad en liten kise kan ställa till det, varje gång barnen hör katter i slagsmål så gråter de och tror Vitis är illa ute, när vi springer ut för att kolla är det några av de vanliga "bykatterna" man ser varje dag som rykt ihop.

Varje dag hoppas vi att vår lilla bebis kommer hem igen.

Kram Mummie

Det är inte "bara ett djur", det är en personlighet, en individ.

Annons:
annebeate
6/24/11, 11:43 AM
#7

Tänker på er och hoppas ni känner forumets stöd i ert sökande. Som någon skrev, så viktigt att budskapet om hans försvinnande sprids till så många som möjligt och även till angränsade orter. En annons i tidningen på orten  vore kanske bra. Hoppas också att alla på orten har kollat sina förråd och andra utrymmen så han inte gått in där. Om någon tagit honom är just spridandet om hans försvinnande extra viktigt. Ett liten iakttagelse kan leda till honom. Ni har väl sökt i buskar och och andra grönområden så han inte finns där om han blivit skadad. Han är väl anmäld försvunnen hos polisen? Även koll med veterinärer i trakten så att inte någon tagit hand om honom och sökt veterinärvård för honom.

mummie
6/24/11, 12:26 PM
#8

Tack så mycket. Närliggande orter vet om hans försvinnande. Det där med buskarna, jodu, jag har värsta insektsfobin men har ändå letat i varje snår jag hittat och riskerat fästingbett här o var men Vitis är som borttrollad från vår jord. Övergivna hus finns här som jag o barna söker i titt som tätt. I natt hade dottern en en dröm om Vitis, han skulle komma hem idag. Har bett folk att lyssna i förråd o liknande, Vitis avskyr stängda dörrar och jamade högt och kraffsade på dom tills vi öppnade, så är han instängd hoppas jag han kraffsar och jamar högt så folk hör honom. När han kommer hem, då ska han få vila och äta gott, sedan åker kulorna.

Kram Mummie

Det är inte "bara ett djur", det är en personlighet, en individ.

TheBadger
6/24/11, 2:02 PM
#9

Vi hoppas att det kommer att gå bra för lille Vitis och för er…..Mer kan vi inte göra än att hjälpa er hoppas!

Hawknestgrove
6/24/11, 2:22 PM
#10

Hoppas jag med……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

mummie
6/25/11, 12:27 AM
#11

Denna kvällen, Midsommarafton då fick vi ett samtal hem om en vit katt som en granne sett en bit från sitt hus, de hade sett vår annons och ringde vårt nummer. Vi sprang dit och mötte en dam som pekade mot en liten skog och sa hon sett en liten katt där. Vår äldste son stod plötsligt med en vit katt i famnen och jag jublade att det var vår lilla Vitis, VÅR VITIS!!!! Några små strå var vita, det är vår Vitis!!! Vi grät, gråter än, vår Vitis lever!!!! Våra hundar kände igen honom, de blev lika glada som vi.:) På måndag ringer vi veterinären, då ska en tid för kastrering, vaccinering och chipning beställas, för allt detta ska vi inte behöva gå genom igen. Åååh, nu står han och gnäller vid benen på mig, tar upp honom. Nej, om någon blir av med ett djur, då är det inte bara ett djur, det är en personlighet.

Vi blev av med Vitis, han är inte en katt.

Kram på er alla!

Mummie

Det är inte "bara ett djur", det är en personlighet, en individ.

mummie
6/25/11, 12:28 AM
#12

*jag menar, han är inte BARA en katt. :)

Det är inte "bara ett djur", det är en personlighet, en individ.

annebeate
6/25/11, 4:43 PM
#13

Så underbart att lille Vitis är hemma hos sin familj igen.Jag gläds så åt er lycka.Glad Vilken fin midsommarafton det blev för er.Glad

Annons:
Hawknestgrove
6/25/11, 5:33 PM
#14

Du menar inte det!!!!! Åh sån underbar midsommarafton ni fick… Nåja, Inlåst med dubbla slag nu tills på måndag!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

mummie
6/25/11, 11:02 PM
#15

Ja, en underbar dag blev det. Som lilla sonen sa, "Detta sommarlovet blev mitt bästa sommarlov, någonsin!" Vitis är medtagen och mager, han var väldigt uttorkad men det fixade han snabbt med mat och vatten. Klorna är nedslitna på honom och han är hes, undrar om han faktiskt varit instängd och krafsat och jamat för någon skulle höra honom.

Han följer oss här hemma, dit vi går, dit går han med, kelsjuk och pratig. Han tittar på mig nu och jamar, han vet vi ska lägga oss nu och väntar på att jag ska gå upp och lägga mig, det ska han med, brevid mig.:) Det är kärlek. På Måndag, ja, då ringer vi vår fina veterinär. Nu ska jag lägga mig med ett leende på läpparna, tillsammans med min bebis.:)

Kram Mummie

Det är inte "bara ett djur", det är en personlighet, en individ.

Hawknestgrove
6/26/11, 8:51 AM
#16

Ja, han har säkert varit instängd…Hehe, se till att han är det tills han får tid hos vet nu!Skrattande

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: