Annons:
Etikett04-skåne-län
Läst 6944 ggr
Misomi
2011-06-07 13:09

Änglakatt SKABERSJÖ Svart honkatt saknas!

Torsdagen 2 juni försvann min älskade katt, Carmenzita, från Skabersjö mellan Svedala och Oxie. Hon är helsvart, nätt i kroppstypen och kastrerad. Carmenzita är 13 år, men syns inte riktigt på henne. Hon hade vid försvinnandet ett orange halsband med avskavd reflex på. Carmenzita är ingen utekatt egentligen och en riktig fegis. Jag är därför sjuk av oro och vet att något har hänt. Frågan är bara vad?

Sett eller hört något? Snälla hör av dig!

Vänliga Hälsningar Marie-Sophie

0768-584422 ( du kan ringa dygnet runt!)

Annons:
Hawknestgrove
2011-06-07 16:46
#1

oj!!! Då håller vi verkligen tummar och tassar… här har du fler samlade tips!

http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d714ebfb9cb462244061878-nar-din-katt-ar-bortsprungen#discussions-1

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Misomi
2011-06-10 21:37
#2

Carmenzita kan nu kallas Änglakatt. 15 meter från huset, i en buske, hade hon lagt sig att somna in. Fruktansvärd upptäckt, men skönt på ett sätt att ovissheten är över och att matte och katt fått ro. Jag hoppas på att Carmezita, som trots allt var nästan 14 år, dog snabbt i en hjärnblödning eller liknande. Jag vill tacka alla som stöttat mig och alla grannar och okända människor som hjälpt mig att leta efter min älskade katt! Jag kommer ALDRIG glömma Carmenzita. Tomheten och saknaden är stor, men hon finns för alltid i mitt hjärta. Och hade jag inte tagit den lilla kattungen, som utmärglad satt och tryckte i en buske, med mig hem den där kvällen i början av 1998 så hade hon aldrig fått 14 kärleksfulla år. Så väljer jag att tänka när det är som tuffast!

Hawknestgrove
2011-06-10 21:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Men en sån sorglig upptäckt, men så skönt i all bedrövelsen att få veta. OCh desutom veta, att hon inte dog i en trafikolycka. Sov gott du lilla.

Wikis fina avskedsord…

Gråt inte nu utan lyssna bara:

Vi lämnar dig inte! Inte för en sekund lämnar vi dig!

Våra kroppar har lämnat det här jordiska, kattsliga, det är sant. Du tog adjö av min varma tass, min svala nos och min spinnande kropp med de skimrande ögonen. Du kan inte bära mig i famnen längre. Kanske har du till och med grävt en liten grav som ska rymma de fysiska resterna av min lilla kropp. Eller kanske vet du inte ens, men anar, att jag lämnat detta liv hos dig…

Men inne i dig kommer jag alltid att finnas. I din hjärna och i ditt hjärta, och i din hud, dina ögon och dina händer, kommer minnet av mig alltid att finnas kvar!

Du kommer att vakna mitt i natten av att än en gång ha känt mina tassar gå över täcket och röra vid dig i sömnen. Du kommer att se mig skymta i ögonvrån snett bakom dig, just där skuggan möter ljuset, i ett hörn, eller en vrå. Du kommer att se min svans skymta ute, i ett prång, bakom en buske, över ett staket. Du kommer att höra ljudet av mig lapande vatten där inga vattenskålar längre finns. Och du kommer att höra mitt mjauo, såväl i vakenhet som i sömn, som ett rop någonstans ifrån.

Och det beror på att jag aldrig kommer att gå ifrån dig! Den kärlek du har gett mig, kommer att hålla en gnista av mig kvar! Den kommer alltid att brinna i din närhet, och när du lyfter upp och klappar en annan katt, med dina mjuka händer som smekt mig så kärleksfullt, då kommer varje ömsint beröring att fortplantas också till mig.

Och i den kattens förnöjda ögon kan du se, om du tittar noga, den där lilla lågan som en gång var jag. Hos varje katt du möter, och kanske hos en ny katt som kommer att dela sitt liv med dig, kommer du att se den där glimten av det Eviga Livets Katt, där jag är nu.

Någonstans i alltets gåta finns minnets ekon, som kan låta dig behålla allt det fina och det svåra vi upplevde tillsammans. Men där finns också sången som jag spinner för dig, och som aldrig kommer att tystna. Om du lyssnar noga, kommer du att kunna höra den precis när du vill, kärlekens sång från din älskade katt, som älskar dig tillbaka.

Ibland, just när du är precis i det där skimrande ljuset precis mitt emellan vakenhet och drömsömn kommer du att välbekant känna min speciella nosbuff stryka över din kind, som en änglavinge, känna en kattstor tyngd trampa sig tillrätta på armen! Och tro mig, just då är jag där hos dig!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Sherwood
2011-06-11 11:59
#4

Beklagar verkligen sorgen, men hon fick 14 härliga år tillsammans med dig och minnet av henne bär du med dig så länge du lever. Tröste kramar till dig.

essut50
2011-06-12 19:16
#5

Trästkramar till dig, nu är hon i Regnbågslandet och springer på ängarna.

Regnbågslandet

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

essut50
2011-06-12 19:24
#6

dubbelt

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Annons:
HeraUrsula
2011-06-14 10:03
#7

Marie-Sophie jag beklagar verkligen! Många kramar Helena

Upp till toppen
Annons: