Annons:
Etikett18-uppsala-län
Läst 5569 ggr
emelietollin
2011-05-28 22:13

Vedyxa/Uppsala - Sköldpaddsfärgad hona försvunnen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Snoffsan som är en liten sköldpaddsfärgad hona på 2-3 kg försvann från mina svärföräldrars hem i Vedyxa några kilometer öster om Uppsala torsdagen den 5 maj.

Kännetecken:

  • Flerfärgad
  • Vit haklapp
  • Vita långa strumpor i bak, vita "skor" i fram
  • Eventuellt ärr av flanksnitt höger flank
  • Två födelsemärken under höger framtass
  • Är chippad i nacken, inget halsband

Vi har sedan hon försvunnit efterlyst henne på/hos:

- Polisen
- Blocket
- Uppsala katthem (samvetet)
- Kattforum
- Katter.ifokus
- Uppsala nya tidning (UNT)
- SKK är meddelade
- Facebook
- satt upp och delat ut runt 350 lappar i områdena omkring.

I dag ringde svärmor och berättade att en tjej från Gunsta (några kilometer bort) ringt och hade haft Snoffsan hos sig i en vecka, hon hade satt upp lappar i området där hon bodde för hon trodde katten kom därifrån men när Snoffsan börjat jama och ville ut hade tjejen släppt ut henne igen och efter det hade hon inte synts till. Detta är för fjorton dagar sedan så vi vet alltså var hon var den första veckan men sen fjorton dagar tillbaka är hon borta igen. Lappar har satts ut i området runt i kring där tjejen som ringde bodde.

Har du/ni som bor i närheten av Vedyxa i Uppsala hittat eller sett henne hör av er!! 0730-367624 är mitt mobilnummer, ring om du sett nått!

Bilden är inte den bästa, har bättre bilder på andra datorn så när jag får tillgång till den lägger jag upp de med.

Annons:
Hawknestgrove
2011-05-30 15:00
#1

MEn så himla tråkigt…..

Ok då har du tipsen här och bocka av  dem och  gå ett varv till!

http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d714ebfb9cb462244061878-nar-din-katt-ar-bortsprungen#discussions-1

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: