Annons:
Etikett083-öland
Läst 7713 ggr
Alexej
2009-03-22 13:54

Öland

Här lägger du in annonsen om ditt saknade djur på Öland.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
Alexej
2009-03-22 13:55
#1

Efterlysning av min katt Linus på Öland

Bild på nickanh

nickanh
2008-09-10
17:18

Efterlysning av min katt Linus på Öland

Hoppas jag kan få något svar av någon son sett min älskade katt.Vi flyttade från Västervik i början på juni till Föra västra norra öland.Allt var frid och fröjd,men så jagade en hund iväg min katt från området.Han är en kastrerad hankatt,mycket skygg.Stålgrå kropp.vit nos,bringa och tassar.han kanske har blivit påkörd,men jag vill veta ändå.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lööv
2011-11-29 11:25
#2

Har sett en liknande katt tillvaratagen. Kan vara Blocket efterlysningar Jönköpings län ev angränsade län.  Och kattpolisen .  Kolla även www.djurskyddet-eksjo.se Djurens vänner Västervik . Han finns någon stanns. Mvh Djurvän Vetlanda

Hawknestgrove
2011-11-30 16:48
#3

Oj, detta var ju väldigt länge sen……Gråter

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

cmh
2013-04-09 15:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Hej!

Vi undrar om det är någon som sett vår saknade katt Sassa. En vit-svart-rödhårig bondkatt som försvann ut på lång morgonpromenad och har ännu inte kommit tillbaka, har nu gått ca 1 vecka. 

Hon är ca 1 år, har inget halsband eller ID-märkning, väger ca 3-4 kg. Ej kastrerad än… 

Vi har letat runt om i skogen i närheten och ska sätta upp lappar osv. 

Vi bor i Degerhamn, på Öland. 

Tacksamma för era tips! Hör av er till mig på ho.chanmei@gmail.com ifall ni får syn på henne. Tack för hjälpen! 

//Chan-Mei

Uppkatten
2013-04-09 21:14
#5

Oj, hon är nog ute och söker sig en partner. Det är vad små okastrerade kattflickor gör så här års dessvärre… Nu gäller det att ni ligger i och letar, för det är sannolikt så att hon är mkt mer intresserad av att hitta en partner än av att hitta hem igen… Lappa högt och lågt, massor av lappar, lappar i brevlådor/på träd o på stolpar/på anslagstavlor etc. Kontakta närmaste katthem ifall de har fått/får in henne. Anmäl henne saknad på 114 14. Efterlys henne på blocket, och på olika efterlyst-sidor på nätet.

Fundera för säkerhets skull också på om hon kan ha blivit instängd någonstans, om hon kan ha klivit ombord på ngn bil/ngt släp o s v och hamnat fel.

Är det här en katt som är van vid att vara ute eller är det en katt som kommit ut av misstag?

Försök hitta henne fort nu, och sedan iväg till veterinären för kastrering och id-märkning! Vore mkt olyckligt om hon fick ungar ute!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

cmh
2013-04-10 19:13
#6

Hej, katten är nu hittad. Räckte med att sätta upp lappar i området. :)

Annons:
Uppkatten
2013-04-10 20:24
#7

Vilken otrolig tur ni har haft!!!

Många kattägare letar i dagar, veckor och månader efter sin bortsprungna misse…

I väg med henne till veterinären nu för kastrering och id-märkning! :-)

Okastrerade katter försvinner lätt då de får fokus på att föröka sig, och katter utan id-märkning har ofta mkt svårt att hitta tillbaks till sin familj igen om de "hamnar på avvägar".

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Hawknestgrove
2013-04-12 17:12
#8

Säger som uppkatten. Iväg i rödaste rappet, för hon har alldeles säkert fröjdat med herrarna i hagen. OCh det är ingen match att kastrera nu i så tidigt skede. det är inte farligt sen heller, men då kan det komma in etiska värdringar. Nu låser jag den här tråden. För det blir så förvirrat när folk lägger in direkt här. Gör ert inlägg UNDER den rubrik som finns i stället.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: