Annons:
Etikett099-strömstad
Läst 4294 ggr
Hawknestgrove
2009-04-03 17:39

Liten fin kille på Slotteberget

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här lille killen går och väntar på en plats hos Djurskyddet i Bohuslän. HAn går på Slotteberget i Strömstad och har uppenbarligen blivit dumpad. Snäll och troligen kastrerad. Han får mat av en tjej där uppe, så att han stannar. Någon som saknar honom? Inte IDmärkt av någon sort, det är kontrollerat. Eller kanske någon som vill ställa upp temporärt?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Hawknestgrove
2009-05-06 13:48
#1

Tyvärr, så finns inte denne söte kille längre. I väntan på en plats, så matade en tjej honom, men kunde inte ta in. Något måste ha hänt med katten, för den fick krampanfall, som gick över en gång. Sen var allt Ok, och det gick ett tag och den fick krampanfall igen, tjejen tog ner kissen till vet och inget fanns att göra, så den fick avlivas. Så tråkigt, men heder åt den tjejen, som såg till att den slapp dö under plågor ute. Vi frågade, om hon ville ha ett litet bidrag från oss, då hon hade varit så barmhärtig, men det ville hon inte.

Vila i frid, lille okände vänGråter

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Debattia
2009-05-07 00:18
#2

Han fick ett värdigt farväl i alla fall lilla kissen. Nu är han i regnbågslandet med dom andra änglakissarna !!

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

ZimmyQ
2009-05-19 06:19
#3

Det där ser väldigt mycket ut som elvis, men det är så liten bild så jag vet inte. Finns det ingen bättre bild? Vet inte hur han skulle hamnat i strömstad dock. Men han var lik på långt håll i alla fall.

ZimmyQ
2009-05-19 06:20
#4

Kanske ändå inte är honom när jag försöker kolla noga, men jag skulle gärna se en större bild.

Hawknestgrove
2009-05-19 14:58
#5

Tror inte det finns en större bild. För den enda bilden som togs på honm är ju denna och den är tagen med mobilkamera. Men du får hemskt gärna ta och spara bilden och om det går, blåsa upp den….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

ZimmyQ
2009-05-19 17:12
#6

Det var inte Elvis, kollade närmare och det vita har lite fel "form".

Men det var likt. Blev lite lättad ändå. Då finns det fortfarande en chans att han kommer hem levande till sin mamma. Kom hem nu lillkillen!

-------------------------------

Vila i frid, stiliga kissen! <3

Annons:
Hawknestgrove
2009-05-19 17:14
#7

tack för att du ärså snäll. Nu får vi hoppas på lille Elvis!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

ZimmyQ
2009-05-21 07:13
#8

Ja, det får vi! Hoppas att lillen kommer hem väldigt snart.

ZimmyQ
2009-05-21 07:19
#9

Föresten, jag har suttit fram och tillbaka och granskat bilden.

Är nästan helt säker på att det inte är han men en liten del säger "men tänk OM det verkligen är han." Tänk om jag ser fel och om han ligger konstigt och tecknen stämmer egentligen, för det är ju så svårt att se eftersom bilden är så liten.

Så jag undrar ifall du vet om det visade sig att han verkligen var kastrerad och hur gammal de trodde killen var på ett ungefär? Det skulle nog stilla min hjärna lite.

Hawknestgrove
2009-05-21 20:14
#10

JAg ska ta och höra med min kassör. det var hon som hade kontakt med tjejen som matade kissen. HAn hade ju en köplats på Djurskyddet i BohuslänGråter

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2009-05-21 21:59
#11

Den var kastrerad. MEn den var väldigt sjuk, annars så hade aldrig tjejen gått ner och avlivat den.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

ZimmyQ
2009-05-21 22:40
#12

Okej, men hur gammal var han? Var det en ung katt eller 6-7 år som Elvis?

Nej det förstår jag. Jag skulle inte heller bara kunna se på och låta ett djur lida.

Upp till toppen
Annons: