Annons:
Etikett13-värmlands-län
Läst 7964 ggr
buschiq
2009-05-24 17:12

Upphittad långhårskatt i västra ämtervik

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då lägger jag det här rätt nu då när jag fått klartecken… Flört

Vi har en långhårskatt - hona eller hanne vet vi inte - som smyger omkring på gårdarna i vårt område. Den är cremefärgad, fläckig, och väldigt skygg så vi har inte kunnat komma nära. Den har gått omkring här i en dryg månad vad jag vet.

Pälsen är i bedrövligt skick och katten behöver antagligen rakas ner och huden skötas om, men vi får ju inte tag i den och kan hjälpa.

Vet du vems den är? Förhoppningsvis kommer den fram till sin ägare!

Katten finns utanför Sunne i Värmland, i Elofsrud söder om  Västra Ämtervik

Driver Fixabloggen - Blogga är skoj!  

Annons:
Hawknestgrove
2009-05-24 20:13
#1

Åh, stackare! Är den väldigt skygg, så kanske ni behöver en fälla. HAr ni kontaktat djurhem runtomkring och polis? Lägg ut honom på Blocket och kolla där med!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Debattia
2009-05-25 23:28
#2

Har ni möjlighet fånga in den och ta hand om den så länge och söka ägaren under tiden ???

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

buschiq
2009-05-28 10:27
#3

Vi har fått svar från ägaren nu, hon vill inte ha tillbaka den… Rynkar på näsan

Tydligen har den varit stallkatt på en gård i närheten men inte gått ihop med de andra katterna. Hon köpte gården förra sommaren och fick med katterna på köpet, men ändå! Ja ja.

Hon sa också att både den här katten och brodern tappar pälsen frammåt juni och sen växer den tillbaka. Jag har aldrig hört talas om något sådant! Någon annan som gjort det?

Får vi tag i den blir det veterinär i alla fall.

Vi får väl se om vi får in den, är den för skygg får vi försöka fånga den med en fälla. Tyvärr är våran egen katt väldigt territoriell så vi får se om det går att ha dem tillsammans… Inte så lätt att hitta ett hem till en så skygg katt.

Driver Fixabloggen - Blogga är skoj!  

Hawknestgrove
2009-05-28 17:19
#4

ja, det där md pälsen, säger min grann, som har två låghåringar, att de gör likadant varje år. De ser hemska ut just nu, frågade om ja ska ta och hjälp till och klippa ner, men nej, de tappar pälsen i juni själva…..

Bra att ni tar tag i det i varje fall.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Debattia
2009-05-30 23:36
#5

Hoppas det har ordnat sig för kissen ?????

Har heller aldrig hört att långhårigas pälsar brukar sköta sig själva??

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Hawknestgrove
2009-06-01 01:23
#6

Hur går det här?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
buschiq
2009-06-01 19:12
#7

Vi har fortfarande inte fått in katten, men nu börjar han komma fram till matskålen fast vi är kvar - bara vi inte rör oss - så det artar sig.

Vad som ska hända med katten vet jag inte, jag tror inte vi är rätt hem för honom så skygg som han är och vi som har två stora livliga hundar och en katt som inte gillar inkräktare…

Driver Fixabloggen - Blogga är skoj!  

Hawknestgrove
2009-06-02 00:41
#8

Det går kanske men var beredd på att det går med myrsteg. stt ner och visa inga händer med fingrarna ute.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hagen runt
2011-09-10 01:18
#9

Efter att våran skygga stallkatt "rödis" hade varit i elofsrud en tid kom han tillbaka till stallet (det var tydligen inte grönare på andra sidan skogen) Men han var inte välkommen hem av våra fyra andra katter (inte ens av sin bror) Efter ca ett år försvann han igen och efter det har vi inte sett eller hört något.

essut50
2011-09-10 22:58
#10

Åh stackars kisse, hoppas att han har fått ett hem..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Upp till toppen
Annons: