Annons:
Etikett093-borås
Läst 5037 ggr
Losvan
2009-06-13 22:04

Död katt Hallandsgränsen 41;an

Riksväg 41 efter Horred mot Varberg före järnvägsövergången vid länsgränsen efter rastplatsen vid skogsdungen. Vid en liten vägficka, Död ljusröd-vit katt mellanlånghårig, inte så stor - ungkatt ??? Vita tassar . Utan halsband. Låg mitt i vägbanan påkörd, jag vände och lade den i gräset. Hade inte legat länge på vägen när jag kom - fortfarande varm. Var för upprörd så missade titta efter örontattuering. Hände vid ca 17.15  Har ju kanske försvunnit för någon så tyckte detta var bästa sight för efterlysning.

Annons:
Hawknestgrove
2009-06-15 20:18
#1

Putt

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Alexej
2009-06-15 22:59
#2

Bra att du la undan katten. Ingen katt förtjänar att bli mos. Gråter

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Losvan
2009-06-16 19:00
#3

Fattar inte att man kan lämna en katt mitt i vägen - mycket trafik dessutom- förtjänar verkligen inte att köras över igen. Känns vanvördigt och som man skändar den  lilla stackaren.  Hoppas bara den ev ägaren hittar den.  Personen som körde över kan ju inte ha kollat om den var död i alla fall för då borde katten ha lagts åt sidan.

Hawknestgrove
2009-06-16 21:33
#4

ja jag fattar inte heller hur man kan låta dem ligga kvar. OK motorväg där är väl gränsfall förstås.

Det är ju bara att flytta på den lilla, så att det inte drar tills sig mera djur som dör

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Debattia
2009-06-18 08:53
#5

Någon som känner igen beskrivningen på denna kissekatt och har möjlighet sluta leta och veta att katten är iRegnbågslandet där man inte känner någon smärta.

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Upp till toppen
Annons: