Annons:
Etikett17-stockholms-län
Läst 4498 ggr
Biejvve
2009-07-09 17:13

Hankatt behöver nytt hem omgående

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om denna katt inte hittar ett hem omgående kommer den att avlivas på måndag, HJÄLP.

Han är kastrerad, vaccinerad, avmaskad och försäkrad, snart 2år gammal. Han är väldigt väluppfostrad, tigger aldrig vid bordet, har inte varit uppe på diskbänken en enda gång. Han har ett underbart peronlighet som får alla att älska honom.

Han har varit utekatt i nu mer än 1,5år och familjen som har honom önskar att han kommer till ett hem på landet. Han kan vara lite reserverad från barn och män (vilket jag tror är lite vanligt för en utekatt på landet), men älskar kvinnor :-)

Lite bakgrund om hans historia:

Jag har haft katten tidigare och han har sin plats i mitt hjärta, jag kan tyvärr inte ta emot honom igen pga att vi väntar ett barn till och snart är det ytterligare en hund i familjen (inget han kommer att gilla). När han var ca 6 mån gammal var jag tvungen att omplasera honom till ett nytt hem, hittade en mycket fint familj till honom på landet o en av mina önskemål var att vi ska hålla kontakt så att jag vet att han har det bra och de är nöjda med honom mm. Vi höll kontakten lite då och då. Fick ett mejl igår kväll om att familjen ska flytta till lägenhet och de vill omplasera honom. Efter några mejl fram och tillbaka visade sig att de ska flytta nästa tisdag och de har bokat för avlivning till på måndag.

SNÄLLA HJÄLP HONOM, kan någon snäll själ ta emot denna underbara katt.

Mejla mig på denna adress: katrin.naralex@gmail.com

Skicka inga pm, mejla om ni kan hjälpa katten.

Annons:
Biejvve
2009-07-10 00:05
#1

Juste han finns i Stockholm

Hawknestgrove
2009-07-10 00:29
#2

Åh snälla, ka n ni inte höra er för och annonsera ut killen på Blocket?  Livlinan, har du hört med dem? Katthemmen i Stockholmstrakten? Fruktansvärt dåligt av hemmet, varför fick inte kisse flytta med och varför satte de inte ut annons? Usch kan du verkligen inte ta honam, bara för att rädda hans liv?Som mellanlandning?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Debattia
2009-07-14 02:33
#3

Hur har det gått här då ?

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

TereseE
2009-07-14 15:22
#4

Blir så arg på sånt här. Varför boka tid för avlivning innan de ens har försökt att ta med sig katten till lägenhet? De flesta lägenheter har antingen balkong som kan nätas in eller uteplats där de kan bygga rastgård. Visst att katten säkert trivs med att vara lösspringande, men är det verkligen viktigare än att katten får leva?

Hoppas det löser sig på bästa sätt för katten!

Hawknestgrove
2009-07-14 19:04
#5

Tyvärr, så såg de vidriga nuvarande ägarna till, att den fina kissen blev avlivad redan i fredags. Kokar över av ilska, hur kan man? Det fanns faktiskt redan ett jourhem åt den! USch. Vila i frid lille fine kisse!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2009-07-14 19:07
#6

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
TereseE
2009-07-14 20:13
#7

#5 Finns inga ord för sådan grymhet…

Dalila
2009-07-22 13:36
#8

vilka idioter dem avlivar en katt som dem haft i 2 år för att dem ska få barn…mm eller hur för att dem vill ha hund istället…vissa människor är som barn dem tar en kisse när han är lite och tröttnar när dem växer upp…

du som gjorde detta har inget hjärta, du är ingen djurvän..du är en hemsk person som kunde avliva den här kissen…du kunde hittat ett hem åt honom…

Hawknestgrove
2009-07-26 12:27
#9

Nä, speciellt inte, när det var ordnat ett hem!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: