Annons:
Etikett093-borås
Läst 3434 ggr
quinn
6/30/09, 1:02 AM

LÖST!!!!Nicke kan behöva Din hjälp!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nicke är en gråvit kastr hankatt som nyligen flyttat från Dalsjöfors till Borås/göta. Han försvann den 24/6 från området nära majorsgatan/järnv. på kvällen då han kröp in i ett buskage och inte kom ut igen.

misstänker att nicke försöker hitta tillbaka till Dalsjöfors igen. öronmärkt-Wp67

hjälp oss hitta nicke!!

här är så tomt!!

Annons:
Hawknestgrove
6/30/09, 1:26 AM
#1

Åh putt för vackra Nicke!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
6/30/09, 1:27 AM
#2

och annonsera på lostandfound och på bortalistan

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

quinn
7/1/09, 9:31 PM
#3

#1 Tack!!!   Saknar honom så!! //

Alexej
7/2/09, 8:44 PM
#4

Hoppas!

Flyttade inlägget till Borås. Kollat med Djurens Vänner?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Debattia
7/3/09, 12:19 AM
#5

Hoppas han hittar hem igen ! Hur gick det till när han blev rymling???

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

quinn
7/3/09, 1:18 PM
#6

#5 För ca 3 v flyttade vi. En vecka tidigare flyttade hans båda kattkompisar till ett annat hem men det verkar inte som om han märkt av det pga att katterna kom o gick som de ville (vi bodde i ett stort hus). Sista v var det oxå ganska rörigt hemma och Nicke var för det mesta ute om han inte låg o sov.

när vi flyttade tror jag nog att han la märke till att de båda andra var borta. Nicke var väldigt orolig de första dygnen, jamade mycket och fällde mkt päls. Min semester började nästan i samband med flytten o Nicke var inte mkt själv men efter ngr dgr tyckte jag att han behövde det.

på 5e dagen tror jag, tog jag med honom ut i koppel. bara utanför huset. så att han skulle lära känna dörren och dess omgivning. detta under ngr ggr/dag i 2 dgr. Sen började han själv gå lite längre.

På kvällen Nicke försvann var första ggn Nicke var utan koppel och vi var hela tiden tillsammans. Han hade stenkoll på var jag fanns.  Lämnade jag honom för att jag inte tyckte att han skulle gå åt ett håll (ex järnvägen) ropade jag hans namn och visslade på honom. Han kom då springande efter mig men… precis därefter kröp han in i detta buskage som verkar vara VÄLDIGT långt åt ena hållet. staket på andra sidan. Jag ropade o visslade men han kom aldrig.  Vi ropade o sökte honom till efter midnatt men ingen Nicke.

Nicke är ett matvrak och jag tog alltid ut honom innan han fick mat..  

Igår fick jag ett sms om att han synts till åt motsatt håll. Imorse ringde 2 personer. en om att han är i området och en åt det håll vi misstänker.

Jag har svårt att veta vilken tid det är bäst att söka honom. //

Annons:
MaalinF
7/5/09, 2:00 AM
#7

Har ni flyttat långt? Det brukar vara vettigt att gå med katten i koppel iaf någon månad så den verkligen vet att den bor på det nya stället.


 

 

quinn
7/5/09, 11:39 AM
#8

vi flyttade1,5 mil och  jo, det är sant att det är nog vettigt men eftersom han gick före mig hem kopplad  kändes det som om han hittade.

hans tanke var nog ändå , antar jag att återvända . vi har fått samtal om att han har blivit sedd åt det håll vi bodde..

han gjorde ju ändå så när vi flyttade för ngr år sen oxå.// svårt att veta vad som är rätt o fel.

Nu hoppas vi bara att han kommer hem!//

MaalinF
7/5/09, 11:42 AM
#9

Ja aboslut vi håller tassar och tummar här!

Om ni skall leta efter honom så kan det vara bra att leta när det är lite lugnare, så kan man locka.


 

 

quinn
7/5/09, 11:47 AM
#10

Vad menar du med "lugnare"?//

MaalinF
7/5/09, 11:48 AM
#11

Lugnare, dvs när det kanske inte är mycket folk eller bilar ute. Man brukar väl säga att kvällen skall vara lite bättre.


 

 

quinn
7/5/09, 12:35 PM
#12

ok! det vaar väl så jag tänkte att du menade ;) //

Fick ett sms igår kväll från en busschaufför som åkt förbi en död katt som likn min. ( haft annons i tidningen i 3 dagar nu). med andan i halsen åkte jag dit… ville helst inte… Det var inte Nicke. tack o lov men sorgligt för katten som blivit påkörd ändå..Rynkar på näsan

Tyvärr var jag så upprörd att jag inte klarade av att tänka.

Har inte tänkt så långt att han kan gå o bli påkörd.. så jag kunde inte klara av att ordna för katten som låg där.. hoppas ngn annan gör det. Det var precis så att jag kom hem. kunde knappt somna sen. klockan var nästan halv elva när jag fick sms´et. huh!//

MaalinF
7/5/09, 12:39 PM
#13

Usch det måste vara fruktansvärt. Sen när han kommer tillbaka (hoppas verkligen det!) så får ni gå ut med honom med i koppel så han inte springer iväg igen.


 

 

Annons:
quinn
7/5/09, 6:48 PM
#14

kommer Nicke hem igen får han nog hålla sig hemma, om han klarar det.//

Debattia
7/6/09, 1:44 AM
#15

Har du kontaktat någon där du bodde förut för det kan vara möjligt han går tillbaks dit?? Katter är inte dumma och 1,5 mil kan han kanske promenera på några dagar???

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

quinn
7/6/09, 1:51 AM
#16

Fick ett telefonsamtal (för en timme sen) från en familj som 100 % trodde att de nu hade min Nicke hos sig.  Trots tiden åkte vi dit. Området de ringde från var så osannolikt att han skulle gått till och det är bara ngr dgr sedan vi var där o tittade efter ett sms från en annan.

Att hoppas, att komma in där och se den här katten som var såå nästintill kopialik min Nicke. Flertalet kg lättare och helt fel öronmärkning.

fachinerande hur lika katter kan vara varandra och så svårt det blir.

Tänk ändå så många som engagerat sig. ringt, sms´at, bett om bild osv..

skönt med så många extra ögon! // Kramar till alla

Hawknestgrove
7/6/09, 10:19 PM
#17

ja ge inte upp! Ta till alla knep och annonsera i lokaltidningar!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

quinn
7/7/09, 1:49 PM
#18

Det gjordes jag torsd-lörd.

men det är svårt att förstå att vi får flest samtal från ett håll som inte säger oss ngt och är helt ologiskt//

dijete
7/7/09, 3:23 PM
#19

QUINN! Jag bor i mellan Borås & Dsf, Såg honom vid Djupadahl i förrgår när jag var ute med min häst! Tur att jag tittade in hit! Gå runt och kolla där! Och ropa på honom.. Kan också sett honom uppe i Slätthult där jag bor mellan målsryd&djupadahl.. Han bråkade med min katt..

quinn
7/7/09, 4:59 PM
#20

SkrattandeDet låter mkt logiskt!! tycker jag. En familj ringde i fredags nämligen om honom o de bodde i husen efter Pravna Spa(mot målsryd) Ska göra ordning lite mat till ungarna så ska jag ge mig iväg. TACK  SNÄLLA!!!!

Annons:
dijete
7/7/09, 5:10 PM
#21

Det är lugnt!:) Kolla runt i skogen vid Råslätt (Målsryd) Sök på hitta.se

quinn
7/7/09, 9:17 PM
#22

Inte lätt det där. Kanske vi sökte på fel ställe, kanske han gått vidare.. nu verkar det ju ändå som om han är på väg mot Dalsjöfors (hem för honom) katter har väl en inbyggd radar eller nåt,

Ser du honom igen hör av dig till min mobil. 0734-209180. Såg att många var ute o red.

En skulle haft en häst o ridit runt o letat. En kommer inte långt till fots. Skrattande//

dijete
7/7/09, 9:21 PM
#23

Hej! Det behövs oftast,hehe ^^ Jag ska ev. rida ut i morgon. Om jag ser honom ringer jag på direkten!

Vi har ett höloft som är pupulärt för katter, Jag kan ha öppet där tills 23.00 ikväll och kolla om han går in där, Alla katter älskar det! Om han bestämmer sig för att sova där, Låter jag honom sova där med lite mjukmat och vatten med stängd dörr så han inte rymmer. Min snälla häst bor i stallet. Så om han lägger sig där, Har du din katt i morgon!:)

Nu ska jag iväg och fixa i ordning lite och leta efter din katt med min shetlandsponny, Vi kommer ha trevligt =)

Hawknestgrove
7/7/09, 10:42 PM
#24

Åh, hoppas det blir solsken av detta med så snälla folk!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

dijete
7/7/09, 10:45 PM
#25

Ingen katt än…

Hawknestgrove
7/7/09, 11:12 PM
#26

hoppas att det går bra!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

dijete
7/7/09, 11:21 PM
#27

Har varit ute och ropat nu!  Kissemissen ssspsppspsss… osv..

Annons:
quinn
7/8/09, 1:00 PM
#28

När vi var ute igår stötte vi på 2 kvinnor till häst o frågade dem.

Den ene ringde dock upp oss sen o sa att hon sett honom vid svetseriet på Gällstadvägen 10 min tidigare. alltså runt 21-tiden.

vi begav oss dit men den enda katt vi såg var svart-brun-vit. Jag ringde upp kvinnan som försäkrade att katten var grå-vit.

Vi gick runt området o ropade som besatta. ""Frågade katt och hästar. Den enda som svarade på Nicke var en shettis.

Har Nicke gjort upp med alla djur att svara eller säga att de ej sätt honom så att han kan ta sig fram???""Obestämd

Tacksam för alla hjälp!!

dijete
7/8/09, 2:32 PM
#29

#28 Shettisen ifråga var han typ vid en carport? Det var i såfall min polle han tror han heter Nicke ibland. Lämnade honom där medans jag hämtade hästgodis! Har inte sett någon katt än,Tyvär.. Tror han finns i Dalsjöfors.

quinn
7/8/09, 2:51 PM
#30

Tror det var 2 shettisar. Och ja det var en typ carport i hagen//

vad heter din shettis då? om han nu svarar på nicke?

tror inte han är i d-fors än men på väg. Har varsgott mina arb. kompisar på D-gläntan både dag o nattetid. många katter i det området. tyvärr även en katt som är väldigt lik min.  vi bodde oxå där i närheten för 4 år sen och kan hända att han hittar dit. Även där har jag en tjej som håller ögonen öppna.

Tack för din hjälp!!

dijete
7/8/09, 3:24 PM
#31

#30 Han var där ensam,hehe.. Skulle ta honom till hans hage där hans kompis väntade. Han heter Rasmus :) Det är lugnt.. Håller ett öga på höloftet och runt om. Nu har vi populära klipptgräshögar också,Ska se om han leker i dom lille Nicke :) Hoppas du hittar honom, Hatar när sånt här händer..

Hawknestgrove
7/10/09, 12:41 AM
#32

Putt för lille Nicke

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

dijete
7/10/09, 12:50 AM
#33

Ingen katt än håller utkik!:)

Hawknestgrove
7/12/09, 3:28 PM
#34

Ok, puttar!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
quinn
7/12/09, 6:58 PM
#35

Nicke alltjämt borta - varit vid "huset" i d-fors igår kväll o tittat men ingenting. Grannen håller utkik. 3.5 v nu… //quinn

dijete
7/12/09, 7:05 PM
#36

Jag har tyvär inte sett honom på länge :/

Hawknestgrove
7/20/09, 4:26 PM
#37

putt…..Gråter

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

dijete
7/20/09, 5:22 PM
#38

Gråter

quinn
7/20/09, 8:27 PM
#39

Gråter   Tack!  /

dijete
7/20/09, 8:29 PM
#40

Red igår vid Prana Spa, ingen katt.. Ändå ropade vi,red igenom skogen..

tobyneta
7/21/09, 3:39 AM
#41

Det låter lite för otroligt, men kolla in denna länk:

http://www.djurskyddet.umea.com/upphittade.htm

Dom är väldigt lika, men bara du vet om det är han.

Han kan ju ha råkat hamna i något flyttlass, någon bil eller lastbil.

Mvh   //Agneta.

Annons:
dijete
7/21/09, 12:47 PM
#42

#41 Dom var jätte lika. I för sig,det är troligt att han kan åkt med i flyttlass, eller något liknande..

quinn
7/21/09, 11:17 PM
#43

#41 något lika var de men  katten på bilden hade mer svart.  Tack ändå!!    Ni är så gulliga!  //Quinn

dijete
7/21/09, 11:19 PM
#44

Undra var lille Nicke håller hus :/

quinn
7/21/09, 11:31 PM
#45

ja???!!! undrar??:(//

Hawknestgrove
7/26/09, 12:32 PM
#46

Putt för lille NIcke! Hoppas att allt går bra! Vi har ju haft kissar som varit borta länge här, som hittats!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

quinn
11/3/09, 9:06 AM
#47

HEJ ALLA!!!   tiden har ju runnit iväg..igår kom Nicke hem……Skrattande

Han var inte så långt borta ändå…. på ridhusets område har han synts till de senaste veckorna och en mager, lättviktig, smutsig kisse fick jag hem….

tyvärr är det ju så att jag vet att jag inte kan behålla honom och han kommer väl heller inte att finna sig vid att vara innekatt efter all denna tiden i det fria….o så sonens allergier… men tills vidare får han va kvar o äta upp sig fräscha till sig…

kram alla som engagerat sig  …. /quinn  Skrattande

Hawknestgrove
11/3/09, 12:14 PM
#48

Åh lille vännen! Då får du göda den lille och försöka att placera ut den lille. HAn kanske trivs där han är?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
quinn
11/3/09, 12:54 PM
#49

där han är el var?           Obestämd

dijete
11/3/09, 8:48 PM
#50

Vilken tur. Har varit väldigt orolig verkligen! Vet flera som kanske ska skaffa katt, Kan berätta lite om Nicke och hans historia så kanske det finns någon som vill adoptera honom sedan?

Debattia
11/4/09, 6:31 AM
#51

Skönt det ordnade sig och han kom tillbaks igen!! Ibland kan det bli hur fina innekatter som helst,även fast de varit ute innan..

Hoppas han får ett bra fint hem om han nu inte kan stanna kvar !!!

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

quinn
11/4/09, 6:01 PM
#52

Har ev ett hem åt honom…. en gammal arbetskamrat som fick en annan katt, Linus av mig för ngr år sedan som oxå försvann nu i somras…. Jag skrev till dem och berättade att nicke var tillbaka och att vi sökte nytt hem till honom…

De undrade om han skulle kunna vara både ute o inne katt… det var han ju innan så,,, så vi får väl se om de tar honom till sig…..

kramar till ER alla!!!

quinn
11/4/09, 8:46 PM
#53

Skrattande   Nicke flyttar till sitt nya hem i morgon.torsdag.. de tar jättegärna honom till sig……å så slutade detta oxå bra tillslut!!!!

Hawknestgrove
11/6/09, 12:13 AM
#54

UNderbart!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: