Annons:
Etikett01-frågor-allmänt
Läst 5781 ggr
BACKA
7/10/09, 11:52 PM

"HITTAD" Katten Sessan har försvunnit

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min Sessan försvann från Båtsman Hisings g 45 Backatorp, Hisingen 7 juli på morgonen. Hon hade rött halsband och är chipsmärkt. Hon är brunbeigegrå med vit nos och vitt bröstparti Vit höger framben de övriga delvis vita. Kan ha blivit skrämd. Liten till växten och lite reserverad. Har alltid vandrat i skogen mellan Backatorp och Skogome. Kommer alltid när jag ropar men inte denna gång. Om någon har sett eller vet något så snälla hör av er. Dygnet runt på tel 076 2356906 el 031-528733. Ingrid o Ulf

Annons:
Hawknestgrove
7/12/09, 3:26 PM
#1

Hör med djurhemmen och annonsera även på Lostandfound och Torslandakatter

Sätt upp lappar och utlova hittelön! Håller tummarna!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

BACKA
7/13/09, 12:46 AM
#2

Tack för ditt råd. Jag har satt upp 100 anslag runt hela området. Kontaktat katthem, polis, annonserat i Göteborgsposten, blocket mm. Letat i skogen och satt upp lappar på "varenda träd" Märkligt någon som tar ner lappar på 4 ställen alldeles intill där vi bor. Sjuka människor finns överallt.  Satt ut en "kattfälla" där grannens katt gick in. Det var han som Sessan var lite rädd för. Han hade skrämt henne 2 dgr innan hon försvann. Jag har 3 teorier: antingen har räven tagit henne, eller så har hon tröttnat på grannens katt och vandrat vidare eller så gömmer hon sig i skogen härintill. Hon har alltid varit framme varje dag när jag ropat på henne och kommit och visat sig. Det här är det värsta jag varit med om. Jag har haft en american cocker "hund" i 16 år och dessförinnan 2 boxrar men katt är för mig helt nytt. Jag tog hand om denna katt i februari förra året. Hon var då övergiven och hade gått ute från augusti till februari tills jag fångade in henne och tog hand om henne. Hon var redan kastrerad så någon har hon tillhört, men vem vet jag ej. Vi annonserade i det område hon kom från men inget svar. Hon är en överlevare, fångar möss, ormar och allt man kan tänka så om hon lever finns det stora möjligheter att hon klarar sig. Men jag vill ha hem henne. Jag saknar hennes jamande när hon kommer hem då jag ropar på henne. Hoppas att hon inte är inlåst eller någon sjuk person gjort henne illa. Här i områder är ytterligare en katt borta så man börjar ju undra….Hälsningar Ingrid

BACKA
7/14/09, 9:34 AM
#3

Sessan är funnen….Men tyvärr någon som kört på henne. Hon blev hittad i en plastpåse i en papperskorg på Fridhems Kyrkogård i onsdags förra veckan av en man som letade tomburkar. Denne man lånade en spade och fick gräva ner henne i skogen invid minneslunden. Då visste inte personalen på kyrkogården att jag saknade min katt. Satte upp den sista lappen på deras personalingång i söndags kväll o på måndag morgon läste de den och förstod att det var min katt som blivit begravd. Hittade var hon blev begravd och tog hem henne. Nu vilar hon i min trädgård tillsammans med min lilla hund. Den som kört på henne har inte brytt sig om att titta på hennes halsband. Hon hade en bricka hängande i halsbandet samt inne i bandet stod mina telefonnummer….och halsbandet fanns kvar…Usch för dessa personer som sakar hjärta…Jag tackar den man som fann henne att han tog sig tid att begrava henne. Mycket fint gjort av honom. Ska försöka hitta honom, personalen känner igen honom då han brukar vandra där…Ingrid

Hawknestgrove
7/14/09, 6:59 PM
#4

Åh så fruktansvärt ! Men en sån fin människa, som tog vara på din lille kisse! Och den som inte ens brydde sig när din kisse blev påkörd, fy faderen!…..JA jag får väl skriva upphittad i tråden, för jag vill inte skriva Hemma, för detta var ju ingen glad nyhet…..KRamar till dig….Vila i frid, kära lilla kisse!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

TereseE
7/14/09, 8:14 PM
#5

Ush, så tragiskt. Vila i frid lilla gumman.

BACKA
7/16/09, 12:14 PM
#6

Tack för Era svar. Ja hon vilar så fint här på sin älsklingsplats brevid en buske som hon alltid låg under när det var lite för varmt. Ser hennes lilla huvud framför mig när hon tittade fram när jag ropade på henne. Nu är hon tillsammans med alla sina "kompisar" i katt-hundhimlen och där kan ingen göra henne illa. Men ack så tyst o tomt det är i huset. Väntar på att höra hennes jamande vid dörren: "Här kommer jag" Att en liten katt kan skapa ett sådant tomrum efter sig. Nu ska jag lämna alla hennes saker till Djurens Samarittjänst i Gråbo där jag har två fadderkatter. Där kommer det till användning. Risken är att om jag åker dit så kanske jag inte åker tomhänt hem….!!!!  Önskar jag kunde ta emot alla övergivna katter som inget hem har. Kan berätta jag har en "vildis" som kom hit i februari 2007. Hade ställt ut en tom hundmatsburk. Hörde något utanför och där satt en svart utmärglad katt och försökte få ut rester ur burken. Gjorde iordning en isolerad kattbur och ställde in mat på kvällen. Satte upp lappar i området om en tillvaratagen katt men ingen hörde av sig. Nu har den kommit varje kväll i 2.5 år. Blivit lite tamare, jag kan prata med den ca 3 meter ifrån den sen tycker den jag blir för närgången. Ska försöka fånga den i en "kattfångstbur" för att ta den  till vet och ge den vaccination samt undersöka "hans" hälsa.  Sessan var aldrig ovän med denna katt men grannens hankatt hatade hon. Märkligt hur kemin kan stämma även hos djur….  Kramar till alla djurvänner. Ingrid

Annons:
Hawknestgrove
7/20/09, 4:03 PM
#7

KRam till dig. OCh  lycka till med kissen som du ska kolla!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

annebeate
8/8/12, 10:37 PM
#8

Så rörande att läsa om lilla Sessan. Förstår att hon hade en så omtänksam matte.

Upp till toppen
Annons: