Annons:
Etikett02-solskenshistorier
Läst 3865 ggr
Dollis
7/19/09, 10:52 PM

Lilla Doris

Jag visste inte om jag klarade av att ha katt igen efter att det gått så dåligt med min senaste katt. Hon och jag flyttade till lägenhet och det gillade hon inte alls. Blev aggressiv så jag fick lämna bort henne.

Men jag saknade att ha katt! (Vara ägd av en katt) =0) Jag var i kontakt med katthemmet och en kväll blev jag uppringd av dem om en liten, liten vild kattunge de tagit inne i city. Ville jag ha den? Ja!

Det visade sig vara en liten hona på ca 5-6 veckor. Hon var så vild att hon bara fräste hela tiden med klöstes aldrig. Efter fyra dagar så hade hon accepterat mig och det var fyra intensiva dagar som jag tillbringade med henne inne på min pyttelilla toalett för att hon skulle vänja sig vid omgivningen och mig.

Idag är Doris 5 år och har en härlig personlighet. Jag har nyligen vågat kastrera henne så nu har hon även lagt på hullet lite.

Hon är verkligen en underbar liten katt och jag är så glad att katthemmet lyckades fånga henne så att hon inte frös ihjäl. Natten då de fångade henne var det 10 minusgrader och hon hade en frostskada på nosen när jag fick henne.

Jag tycker att katthemmen gör ett fantastiskt jobb. Man kan även försöka hjälpa dem genom att  övertala människor att kastrera sina katter så att det inte blir fler hemlösa katter än vad det redan är.

För övrig vill jag säga att jag har Doris som presentationsbild om ni vill se henne.

=0)

Annons:
Hawknestgrove
7/20/09, 3:49 PM
#1

Skönt att höra sånt!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: