Annons:
Etikett01-frågor-allmänt
Läst 4998 ggr
BaraLisa
2009-07-30 20:24

Låst! Katthem vill avliva "solskenskatten" Torkel

Saxat ur mitt panikmejl till länets andra katthem:

…Iaf, jag har ju volontärat på ….. men slutade för det är en jävla cirkus. Och värre och värre blir det. Nu ska de avliva en frisk katt, en som jag var jourhem åt men som sedan blev jourhem hos en presumtiv adoptant. Den personen visade sig vara psykiskt labil, och hux flux så skulle katten ut. Då tog man in honom på katthemmet som ÄR FIP-karantänat NU! Man tar in "min" katt där, jag får inte veta nånting.

Jag var bortrest en vecka, de lovade att låta mig vara med vid ev adoption, hålla mig underrättad. Men icke, då har de, från FIP-hemmet, lämnat ut honom till en gammal dam som tyckte han jamade så mycket och nu ska han avlivas. Jag fick veta detta av en händelse via msn. En fin 2-årig katt, lik en Britt. De har även tagit dit kattungar, studiebesök, besökare. Förra veckan när jag var på hemmet så var det blodig diarre i lådorna i korridoren. De är inte kloka, vad gör man???

Deras ordförande är kattsamlare, hon har över 20 sjuka skygga katter i sitt radhus, det stinker urin och hon hade 300 mjölkkartonger fyllda med begagnad kattsand i lägenheten som hon inte ville slänga! De har levererat fel katt till adoptanter, det är ett helvete där. **SÅ SYND OM KATTERNA!
**
Kan någon hjälpa mig? Hjälpa katterna, de är ute på sjukt hal is dessa människor! (Jag har varit ansvarig, men jag vägrade fortsätta).

Jag har gjort en anonym nät-anmälan till Länsstyrelsen(?) men antagligen hände inget… De har aldrig möte, eftersom ekonomin inte är ordnad (de kan aldrig deklarera) så kan de heller aldrig ha årsmöte :O

Med vänliga hälsningar Lisa

 

Annons:
Anen27
2009-07-30 23:15
#1

Du kan anmäla både katthemmet och ordförande till Djurinspektören där Du bor.. Göre det snarast, och tala om att det är AKUT.

läs även mitt mail till Dig …

BaraLisa
2009-07-30 23:38
#2

Jag har inte fått mejl?..

Med vänliga hälsningar Lisa

 

BaraLisa
2009-07-30 23:39
#3

Jo, ok :)

Med vänliga hälsningar Lisa

 

Hawknestgrove
2009-08-03 22:40
#4

HUr har det gått här?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Magi-cat
2009-08-04 23:35
#5

det låter hemskt…….om inte djurinspektören redan tagit hand om fallet, ring miljöinspektören på orten! Det går antagligen fortare då!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Hawknestgrove
2009-08-07 01:09
#6

sen en påstötning till skatemyndigheten är på sin plats också. För är fe ideelll förening, så måste de ju deklarera ha årsmöte osv. Säkerligen har de lite kommunalt stöd. Stöt på där med.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
gomorran
2009-08-07 15:07
#7

Så du är här också och svärtar ner både ordförande och katthemmet???

Lisa förtalar och har häxjakt på vårt katthem utan att det finns fog för detta.

Hon har både skrivit i hittakatter och djurhem häer iFokus och jag försvara pga att vårt fina katthem icke ska svärtas ner.

Hitta katters tråd är borttagen och i djurhem är tråden nu låst.

Kan meddela Lisa och er andra att niget av det på hoppen som vi fått ifrån henne är det sanning i, bara massa lögner.

Så lägg av nu, änn engång och släpp ditt dåliga omen av agrisivitet över vårt katthem.

Kom och snacka med oss ist än och snacka skit.!!!

gomorran
2009-08-07 15:15
#8

Som jag skrev tidigare så är vi deklarationsbefriade så det är lögn du speider om, djurinspektörerna gör kontroller och det har gjorts utan anmärkning, inget att slå ner på.

Vad mer kan du svärta ner tro?

Så lägg av, som jag tidigare skrev, ta kontakt med styrwlsen ist och berätta om dina synpunkter ist, än att sprida lögner och namnge personer som mej och polisen, det blir som jag skrev i andra inläggen, polisanmälan för förtal och datainspektionen får ocjkså titta på dessa skärmdumpar jag gjort på alla sidor + inläggen.

Jag tycker tråden ska nu blokeras på denna sida med, det har inget med forumet att göra

Tack för mej.

skjootan
2009-08-08 13:56
#9

Hemskt när folk gör sådant hära. Varför då inte själva göra det bästa för katterna istället för att svärta ner katthem som gör så mycket för så många katter? Tråkigt at tdenna människa i forum efter forum tillåts att smutskasta och göra personliga angrepp.

Alexej
2009-08-09 14:32
#10

Vi vet inte vem som talar sanningen…men ser ingen anledning att ta bort tråden.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

gomorran
2009-08-09 15:56
#11

Det finns all anledning att ta bort denna tråd, för iFokus är väl inte till för förtal och personlig angrepp, trodde denna var för hittekatters väl och ve.

Annars har ni fått fel info?? eller hur?

Alexej
2009-08-09 16:15
#12

Det finns många diskussioner omkring Gävles Katthem och kritik är inte samma som förtal eller personlig angrepp.

Det är jag som är Sajtvärd här och bestämmer också vilka trådar som ska plockas bort.

Men jag låser tråden för den har inget med kattsökning att göra.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: