Annons:
Etikett03-hemma
Läst 9908 ggr
Cleo1234
7/13/09, 4:50 PM

HEMMAMin älskade döva katt Cleo är försvunnen.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Cleo försvann kvällen den 12/7 kl 18.00 från sitt hem på en gård i hissmossa utanför Västra Torup. (Västra Torup ligger i hässleholms kommun mellan tyringe och perstorp) Cleo är totalt döv. Han är en långhårig, vit och tillgiven katthane på två år. Cleo tycker om och litar på människor och är van vid andra katter och hundar. Han har en öronmärkning med numret T8552. Om ni skulle höra något eller veta något om Cleo så snälla ring mig närsomhelst. Mitt mobilnummer är 0703531173. Tacksam för alla upplysningar. Ida Ragnarsson

Annons:
Debattia
7/19/09, 1:20 AM
#1

Har du möjlighet sätta in annons i dagstidningen? Sätta upp lappar.Ringa katthem och höra om någon tagit emot honom. Kolla fler sajter med omhändertagna katter.KKs har också en efterlysningssida.

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Hawknestgrove
7/20/09, 3:48 PM
#2

och annonsera här!

http://www.lostandfound.se/

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Cleo1234
7/21/09, 2:31 AM
#3

Tack för er empati och för era tips. Jag har fått tillbaka min älskade katt på det mest märkliga och fantastiska sätt faktiskt. Jag blev tillslut desperat (efter 2,5dygn utan ngt som helst att gå på) och ringde till en synsk dam. Hon berättade att han fanns ngnstans nära vatten vid en uppochned vänd båt. Han skulle blivit skrämd av ngt och finnas inom en kilometersradie. Utan hennes hjälp hade jag aldrig hittat honom. Han var oskadd men livrädd precis som hon sa.

Hawknestgrove
7/26/09, 12:46 PM
#4

Wow!!!!!! Då kan jag ändra denna rubrik också!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Dalila
7/26/09, 11:18 PM
#5

#3 hej jag undrar hur man kan kontakta synska damen och hur mkt d kostar…

Hawknestgrove
7/27/09, 1:24 AM
#6

Dalial, PM a Cleo. OCh är den synska personen seriös, så ska de inte ta betalt för såna här tjänster. Ok för borttappade aker, emn att sko sig på personer som saknar ett älskat djur, nä, bara en symbolisk summa i så fall. Du kan även ta kontakt med catfoot inne på Hittekatter, hon har haft att göra med en del synska folk i ett annat djurärende

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Cleo1234
7/31/09, 2:36 PM
#7

Håller med Gunilla om att man ska vara kritisk för oseriösa personer som utger sig för att vara synska & verkar "hjälpa" för pengar. Siv Gun Berglund hjälper "bara" till att hitta försvunna djur och inte borttappade saker. Jag frågade om jag kunde ge henne ngt, så svarade hon bara att jag kunde ge henne en hundring i ett kuvert men bara om jag själv  ville. men jag fick ingen adress eller postgiro el nåt. Jag skrev ett brev efter jag funnit hennes adress och stoppade ner 300kr då en sådan människa är guld värd.

Prova att ringa till henne och förklara situationen och ha förståelse för att man faktiskt ringer hem till en privat person. Jag önskar dig all lycka till. =)

blondifire
7/31/09, 4:41 PM
#8

men du släppte väl inte ut en döv katt???

S*Winsnes Wilda

Cleo1234
10/14/09, 1:02 AM
#9

Jag tycker inte att det är rättvist mot honom att låsa in honom. Han älskar att vara ute och skulle varit en mycket olycklig katt om han bara fick vara inne. Han bor ute på landet med 2 kattkompisar och 2 vakthundar, långt ifrån alla trafikerade vägar. Låter honom bara vara ute korta stunder under dagtid när någon är hemma. Vad annars kan man göra?

Hawknestgrove
10/16/09, 9:22 PM
#10

Rastgård eller ute enbart med sällskap

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: