Annons:
Etikett18-uppsala-län
Läst 7555 ggr
[Daisy-Moa-Elsa]
2009-07-31 22:55

"LÖST"Upphittat död katt Bålsta

Idag (fredag 31/7) fann jag på motorvägen från Enköping mot Stockholm, E18 ungefär 500 meter innan avfarten till Bålsta C en vit/röd huskatt. Troligen påkörd igår eller under natten. ´

Katten är ID-märkt men får jag ingen träff på SKK Jag klarade tyvärr inte av att kolla vilket kön men skulle tro en hane med tanke på storleken, runt en 5-6 kg. Väldigt fin katt och den är nu inlämnad till Albano Djursjukhus då Bålsta Smådjurs Vet var stängda

Har även lagt ut en annons på blocket, lägger ut lite trådar på olika kattrelaterade iFokus i hopp om att ägaren får vetskap om vad som hänt sin kisse och ska på måndag ringa in ID-numret till Vet kliniken i Bålsta

Annons:
Hawknestgrove
2009-08-04 00:40
#1

Putt! HAr det gett något?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[Daisy-Moa-Elsa]
2009-08-04 00:53
#2

Tyvärr inte men jag hoppas än, har satt ut annons på blocket, hitta.se, Djurhjälpens hemsida, Stockholms Katthems hemsida, Samvetets Hemsida, lapp ska bli uppsatt hos Veterinär kliniken i Bålsta samt i matbutik i Bålsta Centrum, polisen i Håbo kommun har fått anmälan via mail. Katthemmet i Enköping är informerade. Hoppas de ser det nånstans, katten blir kvar en vecka på Albano och sen fotas den och kremeras.

Har även fått bekräftat från Albano att det är en hankastrat

Hawknestgrove
2009-08-04 00:57
#3

Hm… vem var det, som var så duktig på att snoka fram identitet? HAr du något att gå på?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[Daisy-Moa-Elsa]
2009-08-04 01:55
#4

Japp, har vridit och vänt på det och finner inget. Men ska imorrn eller ev. i övermorgon kontakta de närmast i nummerserien och fråga vart de har märkt sina katter, för de är alla från samma område och märkta under 2009. Hoppas vet klinikerna spar sina serienummer, de borde de väl göra

[Daisy-Moa-Elsa]
2009-08-04 17:20
#5

Idag har jag pratat med lill-Pers matte som sörjer sin katt djupt men är glad att veta vad som hänt honom då de letat i dagar

Hawknestgrove
2009-08-04 20:11
#6

lille Per…. blir så lessen åt alla kissar, som går åt utomhus….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
[Daisy-Moa-Elsa]
2009-08-04 22:08
#7

mmmm tänkte så på att jag hoppas hon har dem inne i fortsättningen

anebit
2009-08-06 21:52
#8

Så sorglit, så sorglit med alla kissar som dör på vägarna helt i onödan.

Underbart Daysy-Moa att du tog hand om den och att du fått kontakt med Lill-Pers matte.

Ovissheten är hemsk.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Upp till toppen
Annons: