Annons:
Etikett09-västragötaland
Läst 9446 ggr
greencharlie67
9/1/09, 4:30 PM

Upphittad katt Fristad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!
Har sedan flera veckor om inte månader tillbaka haft en katt som strukit omkring och ätit upp min katts mat m.m

Eftersom den verkar så vilse och tunn har jag börjat ge den mat morgon och kväll och den uppehåller sig på vår altan där jag gjort en bäddplats.

Har annonserat i Blocket, Boråstorget, och på upphittat.se utan resultat. Har satt upp lappar över hela bygden.

Katten har en tatuering i örat och vi har på alla sätt försökt att läsa men ingen ser vad det egentligen står.

Har testat alla sifferkombinationer vi kommit på och sökt på ID på skk:s hemsida men inget resultat.

Vi har lyst i örat med ficklampa och även från baksidan då det syntes bättre men…

Har varit på Blå Stjärnan där de inte heller kunde utläsa tatuering. Katten är ej chippad.

Nu blir det snart kallt och jag står inte ut att se katten.

Gör allt jag kan och den har det jättebra men då jag har katt och två hundar som blir galna på en katt de inte känner så kan jag inte ta in den.

Katt: Bondkatt hankatt

Färg:Svart ansikte och nos. Vit haklapp och lite vitt på magen. Vitt på tassar.

Lynne: Mycket framåt och gosig. Snäll och orädd.

Finns: I Fristad och håller till runt kyrkan och husen omkring där. Uppehåller sig oftast hos oss som bor nära.

Kontakt: charlotte_wen@hotmail.com

Bifogar bild om någon efterlyser katten.

Behöver hjälp att hitta ägare eller omplacera katten.

Med vänlig hälsning

Charlotte

Annons:
Hawknestgrove
9/3/09, 5:19 PM
#1

jag tar detta in till Hittekatter, där finns folk som är väldigt duktiga på att forska i otydliga tatueringar!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

tervmatte
9/3/09, 5:31 PM
#2

Försök med att kleta på lite olja i örat först och sedan lysa med ficklampan.

Är katten tillräcklig lugn så hjälper det ofta att man rakar bort pälsen från örat innan…

Hawknestgrove
9/3/09, 5:36 PM
#3

Hör även på djurhemmen Djurens Samartittjänst och Göteborgskatthjälp. OBs inte Djurens Vänner bara. För då blir det en väldigt död katt.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

kattassen
9/3/09, 6:02 PM
#4

Svårt att leta på skk om man inte har någon slags kombination alls. Går det att tyda någon del av tatueringen?

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Mison
9/3/09, 6:05 PM
#5

Har ni möjlighet att ta kort på tatuering? Kan vara svårt, jag vet, men det är lika bra att fråga…

Alla djur behöver någon som bryr sig!

[Anunnaki]
9/3/09, 7:51 PM
#6

Tyvärr så kan taturingar bestå av olika många tecken och inte heller är det något system i hur siffror och bokstäver blandas. Men 1 och 7 kan lätt förväxlas liksom 0, 3 och 8.  4 och 1 kan förväxlas. Osv

Det bästa är om du kan förmå lokalpressen att skriva lite om katter och i det sammanhanget ta med att denna katt behöver komma hem alternativt behöver få ett hem men då måste du ha ett kort på den.

Annons:
Dagoe
9/4/09, 4:20 PM
#7

Du kan på skk:s hemsida byta ut det otydliga tecknet mot * (asterix), om du inte redan har försökt med det. Om du i djurets öra t ex kan tyda siffrorna 1234 och ser att det finns en siffra eller bokstav efter siffran 4 skriver du in 1234* i rutan för id-nummer. Kan du se kombinationen 12 45 och ser att det finns ett otydligt tecken mellan siffrorna 2 och 4 skriver du 12*45 i rutan för id-nummer. Du får då upp alla kombinationer som stämmer överens med de kända tecknen.

För att underlätta ytterligare kan du sedan sortera resultatet av sökningen efter färg, ort eller kön genom att klicka på rubriken. På så vis kan du lätt finna exempelvis alla svarta katter som har kombinationen 1234* eller alla katter i Göteborg som har kombinationen 1234*.

Hoppas det hjälper :)

Hawknestgrove
9/6/09, 7:37 PM
#8

JA Dagoes tips är det enda man kan använda. OCh jag har för mig, att det var en katt alldeles nyligen, som identifierades så…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

greencharlie67
9/9/09, 2:16 PM
#9

Tack för alla förslag!
Jag har rakat bort lite päls i örat, har tagit olja på, har lyst med ficklampa bakifrån osv…

Har testat alla upptänkliga kombinationer med och utan asterix.

Suck..

Blå stjärnans djursjukhus har provat de med.

Blev rekommenderad Djurskyddet men..

ALLA varnar för Djurens vänner så dit vågar man sig inte.

Just nu får kissen komma in i källaren på natten med en go sovplats och mat och får frukost på altanen men det funkar inte för mina jyckar blir tokiga och den andra katten galen.

Vill ju så gärna få ett härligt hem till en ljuvlig katt-kille.

Tack iallafall alla snälla människor.

Hawknestgrove
9/10/09, 9:55 PM
#10

JA Djurens vänner ska du akta dig för för då blir det en väldig död katt inom 24 timmar. MEn rätta mig om jag har fel.. Djurskyddet och Djurens Vänner är väl inte samma sak? Det är de inte i Bohuslän i alla fall. Nä annonsera ut honm nu med gott samvete. Du kan inte göra mer.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Smile78
9/12/09, 5:39 PM
#11

Gäller bara att ägaren reggat katten hos SKK, det räcker ju tyvärr inte att bara id märka katten hos veterinären.

Hawknestgrove
9/14/09, 2:00 AM
#12

Nä tyvärr är det så. Du får fortsätta, Hitta katten och

www.torslandakatter.se

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Pudel
9/20/09, 8:19 PM
#13

Dv Borås har inte längre tillstånd att ta hand om katter.

Annons:
Pudel
9/20/09, 9:36 PM
#14

Har du satt upp lappar med bild på City i Fristad?

greencharlie67
12/5/09, 8:42 PM
#15

Hej alla snälla kattälskare!
Jag har fortfarande inte hittat ngt hem eller ngn ägare till denna katt. Det är jobbigt att känna att ett liv är så lite värt.

Jag har annonserat överallt och satt upp över 50 lappar bla på City Fristad. Är det någon som vill ha en underbar kattkille i julklapp?
Kastrerad, rumsren, går i kattlucka och helt otroligt snäll o go!!

Hawknestgrove
12/6/09, 8:35 PM
#16

Lägg ut en hjärteknipande anons på Blocket. Minimipris för en katt där är ju 100 kr och en annions kostar 50 kr. Du får säkert napp on du skriver om kissen som du gjort här…!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

greencharlie67
2/1/10, 1:02 PM
#17

Till slut hörde katthemmet i Göteborg av sig och erbjöd tillfälligt boende för senare adoption.

Samma dag jag skulle köra katten till Hisingen lyckades jag övertala en väninna med stort varmt hem och hjärta samt trevligt hus med hästgård att ta hand om den här underbara lilla kattkillen.

Han har nu ett fantastiskt hem. Slutet gott allting gott.

Tack för alla inlägg!

Charlotte

Hawknestgrove
2/1/10, 6:47 PM
#18

Så bra! Då har han fått det bra till slut!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: