Annons:
Etikett092-alingsås
Läst 9011 ggr
deedee
2009-09-03 01:41

Svart-vit-fläckig hankatt bortsprungen

En svart-vit-fläckig kastrerad hankatt på dryga året har nu varit saknad från sitt hem i Oryd (ute i skogen nära Kärtared, Skogsbygden, Horla etc.) utanför Alingsås ett par dagar. Han heter Spartacus och är en social och trygg katt som nog är ganska lätt att locka fram om man tror sig ha fått syn på honom. Han har mycket fin kaninaktig päls med svarta fläckar som får honom att se ut som en liten mini-ko.

Alla tips om var han kan befinna sig är välkomna, om du ser honom får du gärna bära in honom och kontakta oss!

tel: 0322-93007 / 0702-851222

Mvh, Mikael Carlson

Annons:
Hawknestgrove
2009-09-03 17:27
#1

här har du massa samlad info om hur du ska göra. Eftersom du bor i Göteborgstrakten, så kan du även  annonsera i

http://www.torslandakatter.se/

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Debattia
2009-09-22 23:16
#2

Puttar upp !

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Hawknestgrove
2009-09-25 20:36
#3

Putt!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

deedee
2009-10-26 20:05
#4

Inga tecken har synts efter Spartis :/. Tror tyvärr att det bor en räv i Oryd som har fått smak för katt. Nu har det ändå försvunnit 4 katter (inklusive min ögonsten Shiva) från ett och samma hushåll på ca 2 år. även ca 3-4 grannkatter har försvunnit.

Hawknestgrove
2009-10-27 18:11
#5

Säker på att det inte är någon galning i farten?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

IceJossan
2009-10-27 20:57
#6

Utanför Örebro, vid Tysslinge, så var en kattnappare i farten för omkring ett år sen… Rynkar på näsan

4 katter från flera gårdar i området försvann inom loppet av några få dagar - 2 av dem hittades ett par månader senare i Kumla, över 2 mil bort.

Antagligen var det någon katthatare som fångade in dessa jättesociala katter och körde iväg dem för att bli av med dem :[

Lägg ut bilder på dina katter, de kan ha hittats nån helt annanstans!

Annons:
Debattia
2009-11-11 21:53
#7

Puttar upp !

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

deedee
2010-03-03 02:21
#8

Usch, hoppas inte att det är någon galning i farten. Men nu kan jag tyvärr inte låta mina egna katter vara utomhus längre när vi är på besök hos nämnda familj på landet. För något är det som tar katter, och det är alltid de yngre katterna i hushållet som har försvunnit. De äldre mer erfarna har kommit undan vad det nu än är.

eva-lina
2010-03-03 18:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

är det något nytt fenomen katt snappare min katt har varit borta i 4månader ska jag tänka att någon sjuk mäniska har plockat in honom då lär jag få veta det för för i sundbyberg fins några som förstår ock visa inte tycker en katt är inget specielt ungarna får hejvilt kasta stenar även vyxna har den osikten men det är första gången jag har erfarenhet av detta som har hänt att prins-emil sprang ut av nyfikenhet trolevis räver tror jag inte så mycket på för att hittills har det inte varit aktuelt men halsband har katter fastnat i har jag hört ock jag vet andra otäcka sitationer som jag inte äns orkar berätta om det ända jag önskar att ni som hjälper dessa katter som det är så synd om att ni fick ett stort pris det är ni värda jag hoppas på karma förlåt om jag är bitter men jag önskar få slut på detta djurplågeri god vänner haen bra kväll ock jag tror ändå att det goda vinner över det onda .från eva-linaObestämd

deedee
2010-03-22 15:44
#11

Tack för tipsen IcaJoassan! Ja, jag har tittat en del, och även annonserat själv.

deedee
2010-03-22 15:44
#12

Tack för tipsen IcaJoassan! Ja, jag har tittat en del, och även annonserat själv.

Upp till toppen
Annons: