Annons:
Etikett0910-kungälv
Läst 3957 ggr
kattlisa
9/15/09, 10:13 PM

Rödgul hankatt Orust upphittad

En rödgul hankatt med lite vitt under hakan, uppskattningsvis under 1 år gammal, har strukit omring Lavö Hamn nära Tuvesviks färjeläge hela sommaren. Alla sommargäster har trott att den tillhör någon i området men den är hemlös och mager. Kissen är oerhört snäll och kelig, men försiktig i början. Uppenbarligen har den haft ett hem eftersom den är tam.

Känner du igen beskrivningen? (bilder kommer) Ring 0702-78 75 53

Jag skulle gärna ta hand om kissen själv men har 2 vuxna katter som inte skulle acceptera en nykomling :-(

Annons:
kattlisa
9/15/09, 11:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här kommer bild på kissen…

kattlisa
9/15/09, 11:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

ytterligare bild…

kattlisa
9/16/09, 9:49 PM
#3

Jag har hittat ägaren till Gustav (som egentligen heter Skrutten) som lovat komma och hämta honom. Tyvärr verkar inte ägarna, som bor på en bondgård i närheten, särskilt måna om sina katter :-( Ingen behandling mot fästingar/loppor, inget halsband och massor av katter som förökar sig obehindrat. Men jag är glad att ha hittat ett hem åt honom i slutändan!

Jag försökte att ta bort mitt ursprungliga inlägg, men det gick inte så ni administratörer får gärna göra det. Tack!

Hawknestgrove
9/17/09, 12:43 AM
#4

kattlisa, det var inte kul att höra…. Som du vet, så är det faktiskt förbud på, att avla fler kullar än två per år. OCh är katterna  i dålig kondition, så klassas det som vanvård av djur. Du kan anmäla till länsstyrelsen och det kan du göra anonymt….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: