Annons:
Etikett03-hemma
Läst 4205 ggr
Anen27
10/4/09, 12:08 PM

"HEMMA"Katt borta i Södertälje!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej lägger in den här för mn bekants räkning. 

Ser Ni katten ring till Marie!

Samband med en brand och det kaos som uppstod försvann vår katt Lussan ! Hon sprang i panik från Ragnhildsborgsvägen, Brunnsäng i Södertälje klockan halv fem på morgonen den 2 oktober.

Hon är en liten sköldpaddsfärgad innekatt utan halsband och märkning. Lussan är en glad och mycke social katt men just nu är hon troligtvis väldigt, väldigt rädd.

Eftersom vi är så oerhört angelägna att få tillbaka vår goa och speciella katt så utlovar vi en hittelön till dig som kan hjälpa oss att hitta henne.

Så om du sett henne, snälla ring

Marie 070-760 69 81 eller Ove 070-815 48 67
E-post marie.sjolander@telgebo.se

Annons:
Hawknestgrove
10/4/09, 10:35 PM
#1

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Anen27
10/9/09, 6:17 PM
#2

> Här kommer en riktig solskenshistoria: Igår kväll klockan 21.45 kom Lussan inklivande i hallen och jamade !!!! (vi har haft ytterdörren på glänt sedan hon försvann). Hon var väldigt hungrig och törstig så jag tror inte hon har haft någon tillgång till mat eller vatten under veckan som gått. Det är fantastiskt att en innekatt, som bara går ut på tomten i koppel, kan överleva en hel vecka ensam ute och sedan hitta hem. Hon kan inte ha befunnit sig så nära vårt hus för vi har haft en hundförare med sök - och spårhundar här i två dagar och de har hittat alla grannarnas katter och har sökt av ett stort område här omkring och själva har vi nattvandrat och letat och lockat. Hon går lite stappligt och hennes öron, som ju har väldigt lite päls, var alldeles eldröda troligtvis på grund av kyla, blåst och regn men hon har inte ont i dem och idag har färgen dämpats något. Det har ju varit minusgrader vid flera tillfällen sedan hon försvann. Det som oroar mig lite är att hennes nos är varm och torr men det kanske blir bättre efter några återhämtningsdygn.Tänk att en vecka av fruktansvärd oro och ångesttankar, var finns hon, är hon skada, lever hon, allt detta har förbytts till en obeskrivlig glädje ! Lussan är väldigt ömhetssökande idag och kan inte få nog av smek, så det märks att hon har varit ensam. Hon är också så väldigt trött, sommnar i vilken ställning som helst. Det viktigaste av allt är ju i alla fall att hon är hemma välbehållen. Det är ett under !!!
> Jag vill passa på att tacka för er hjälp med annonsering, det kändes så skönt mitt i all bedrövelse att ni ville hjälpa till !
> Många kramar till er från en lycklig matte.
> Hälsningar Marie via anen27
>
>

anebit
10/10/09, 7:00 PM
#3

Så underbart att kissen kom hem igen. En sån stor lycka!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Hawknestgrove
10/11/09, 7:48 PM
#4

ja ta och gör en  koll hos vet nu och en kastrereing å det snaraste om det ine är gjort…. MEd idmärkning……Grattis!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: