Annons:
Etikett04-skåne-län
Läst 5991 ggr
Aquita
10/11/09, 11:05 PM

Gråvit katt upphittad, Lund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En gråvit katt har under några veckor (mer?) setts till vid Tornavägen i Lund, vid nationerna Helsingkrona/Kristianstad/Sydskånskan. Ägarna till en pizzeria där säger att katten kommer dagligen, och de ger den mat ibland.

Den är grå, med vita strumpor bak, och vita tassar fram. Även vit haka och haklapp, och en liten vit strimma på nosen. Gulgröna ögon. Vita morrhår.

Katten är mager, och verkade först ha ont i rygg/höft, men när jag har sett den nu igen verkar den fysiskt må ganska ok, med lite skavanker. Men darrar, är mycket hungrig när man ger den mat, och mager då man känner ryggrad/revben tydligt. Saknar halsband/öronmärkning.

Jag bor själv en bit bort, så jag har inte helt koll på katten, men kände att något måste göras. Har lyckats engagera några boende där att hålla koll på den, och de ger den mat.

Känner du igen katten eller vet något om den, snälla kontakta mig!

Annica J: 073 - 073 28 22, xannica@hotmail.com

(samma inlägg som på hittekatter i fokus)

Annons:
Aquita
10/11/09, 11:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En till bild på kissen

Hawknestgrove
10/12/09, 6:46 PM
#2

Åh, lille vännen…..

Du har även nytta av tipsen här!

ANvänd dig av dem, fast tvärtom!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

martdat
12/13/11, 9:41 AM
#3

Hur har det gått här? är tråden fortfarande aktuell? önskar att TS hör av sig om du vill ha tråden kvar, annars tas den bort då vi vill försöka hålla sidan aktuell, narturligtvis får du ha tråden kvar om du vill,mvh martdat Medarbetare.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
12/15/11, 9:45 PM
#4

tack martdat! Hör vi inte4 något nu på ett tag, så får vi väl låsa tråden….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: