Annons:
Etikett093-borås
Läst 7660 ggr
mimkej
2009-11-01 01:23

Djurens Vänner Bosås

Hej alla Djurvänner!

Jag är en av de personer som försökt upplysa Borås om vad som kan hända deras katt om DV får tag iden.

Jag skulle inte kalla mig fanatisk men har svårt att släppa detta, då jag vet av egen erfarenhet (Jobbat i 3 år med hittekatter) att det är många katter som behöver hjälp. Vi har kämpat den laglliga vägen sedan 2001.

Snart är pengarna slut i föreningen (det fanns ca 1,5 milj) och då är inte vederbörande djurmisshandlare intresserad längre. Hoppas på att fler som trott på honom får upp ögon och hjälper till att fälla honom, så att han får sitt straff. Just nu använder han den 80 år gamla damen Else G som sköld. Han har inga skrupler alls. Hon  ser väldigt dåligt, men om hon tappat luktsinnet kan jag inte säga. Har själv besökt gården. Vid ett tillfälle, ca 2 år sedan (i samband med kattpestutbrottet) stank det så hemskt i ett förråd där. Vågade inte gå in för risken att få smitta på mig. Om någon misstror de som försöker återupprätta föreningen får gärna ställa frågor, så ska jag berätta vad jag vet. 

Jag vet att övriga föreningar i Sverige jobbar bra så låt inte Borås smutsiga byk kladda av sig på dem. Det är blev långt så det får vara bra för nu. Kram

Annons:
Hawknestgrove
2009-11-01 15:51
#1

jättebra att det blir belyst

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

mimkej
2009-11-02 00:35
#2

Skulle damen som bott i huset slängt alla kattburar, matskålar, klösbrädor osv runt omkring sig? Nej. Det är folk som av någon anledning inte kunnat behålla sin katt och låtit fd ordf. få med sakerna när han sagt sig kunna placera om den. Men de har inte behövt sakerna dit där de gått. Han har även tagit betalt för att placera om och om han gjort det har han även tagit betalt av nye ägaren. Meningen med Djurens Vänner är iallafall inte detta. Usch vad ska man göra med sådana personer??

Debattia
2009-11-02 00:53
#3

Jag skulle gärna kunna strimla något !! Det är fruktansvärt !!! Heder til ldig som vågar gå ut och berätta !!! Hoppas fler också vågar nu!!

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Tvillingmannen
2009-11-02 20:50
#4

Du har alldelse rätt. Han och den blinda styrelsen måste bort innan det blir någon ordning där. Tyvärr så har han härjat sedan 2001.

Ställ upp och protestera.

Ni får gärna använda bilderna från Boxhult och Djurhemmet slussen.

De finns här under djurens vänner Borås.

Sprid dem och protestera hos inga.rantzow@comhem.se

STÄLL UPP FÖR DE OSKYLDIGA DJUREN MOT DJURENS OVÄNNER

Debattia
2009-11-04 06:41
#5

Puttar upp !

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Upp till toppen
Annons: