Annons:
Etikett01-frågor-allmänt
Läst 6443 ggr
teufelteufel
2009-11-15 17:58

Vart är mina katter ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi söker våra Älskade katter som antagligen är bortskänkta, eller åtminstone vad vi tror. Vi kunde inte ta hand om dem under tiden som en familjemedlem blev mycket sjuk och vi lämnade dem dä hos en god vän i Västerås som vi nu inte för någon kontakt med, det enda vi förstått är att han skänkt våra katter till någon okänd, villket vi är helt förstående till men nu hade vi gärna velat ha dem tillbaka, de är två väldigt saknade katter. Deras namn är Smulan och Mollie och smulan är orange medans Mollie är sköldpaddsfärgad, båda honor. Är villig att betala för att få dem tillbaka. Vore väldigt tacksam om vi fick ett svar. Maila mig på Lina_olovsson_@hotmail.com om ni vet något om vart dem finns.. ps. Hittelön eller betalning för att få katterna tillbaka!

Annons:
Hawknestgrove
2009-11-16 17:57
#1

Det där är e n juridisk nöt först och främst. Kontakta polisen. Den där vännen har väl ett namn så du kan anmäla?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mison
2009-11-16 21:03
#2

hur länge sen var det han gav bort katterna? kanske går det att googla fram nånting… många har ju väldigt svårt att låta bli att skriva av sig i sina bloggar…allra helst när dom har fått hem nya djur som dom vill visa upp

jag känner många i västerås, pm:a gärna vad din vän heter, så kan jag sprida efterlysningen lite grann ifall du vill…

Alla djur behöver någon som bryr sig!

teufelteufel
2013-06-06 20:00
#3

oj, jag hade visst glömt bort att jag skrev detta. Det har nu gått flera år sedan ni skrev dessa kommentarer.. Jag saknar dock fortfarande mina katter, men så här är fallet: vi vet inte om han gett bort katterna, eller om han släppt ut dem, dem kanske till och med är döda (vi vet alltså ingenting om vad som kan ha hänt dem). 

Jag vill heller inte anmäla honom (mannen var tillsammans med min mamma, han var jätte snäll av sig). men när mamma blev sjuk och var tvungen att flytta, lämnade vi honom, något eller några år senare blev han vräkt från lägenheten och var tvungen att flytta ut (vi tror att han flyttade till en husvagn) och därmed kunde han inte behålla våra katter, eller våra ägodelar. 

Det jag minns var att han heter Tony, var i 40-50 eller 60 års åldern, bodde i en etta på Benvägen(?) i västerås. Hade en schäferliknande hund. Får inte tag i honom, vet inte vad han gör idag, om han har kvar något vi äger eller inte.

teufelteufel
2013-06-06 20:03
#4

I Bjurhovda, (tror) jag han bodde.

Katthemsmatten
2013-06-06 22:20
#5

Tragiskt att ni inte ens vet om han släppt ut dem vind för våg. Har du försökt att spåra honom via Ratsit.se för att åtminstone kunna få litet klarhet i vad som hände med katterna? Jag hoppas att de blev sålda till goda hem, men eftersom du skriver att han blev vräkt är jag kanske inte så övertygad om att så är fallet.

Tror att skattemyndigheten kan hjälpa till att spåra folk om man har en senast känd adress och vilket årtal det gäller. Helst givetvis fullständigt namn.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Upp till toppen
Annons: