Annons:
Etikett03-hemma
Läst 6274 ggr
Nordann
2009-11-25 15:55

LÖST: Upphittad Öjebyn Norrbotten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en fin okastrerad kattpojke hos mig sedan igår kväll.Han har gått omkring vilsen ett tag och familjen som larmat kunde inte ta in honom pga allergi.

Han är väldigt kelen,i bra skick men hungrig som en puma och äter,vilar,sover och gosar.

Jag har annonserat idag,kollar efter märkning hos veterinär så fort jag har tid att åka.Jag har polisanmält också och då är det bara att hålla tummarna för att ägaren hittar sin goa katt.

Annons:
Hawknestgrove
2009-11-25 19:03
#1

sån mysig kille…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Nordann
2009-11-25 19:34
#2

Finns det förresten fler ställen att annonsera på än Blocket,Lokus (lokalpress och annonstidning samt webben),Lost&Found?Satt upp lappar på plats (jag bor flera mil därifrån) har familjen som katten kom till redan gjort.

Hawknestgrove
2009-11-26 20:12
#3

Nordann om du kolar bland länkar här så ser du. plus att du kan annonsera gratis om du letar på www.allaannonser.se

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Nordann
2009-11-26 21:10
#4

Tack för tipset fast jag tyckte det var en knölig sida att söka på,hittade inte min egen annons ens!

Nordann
2009-11-29 13:58
#5

Ingen har hört av sig än men jag misstänker att "lilla gubben" är en utekatt som de kanske inte börjar söka efter direkt han blir borta (eftersom han gått ute 1 till 1,5 månad men ändå ser fräsch ut).Annons kommer i tidningen nästa vecka.

Lilla gubben är väldigt hungrig,äter stora portioner blötmat och gärna matrester också,tigger när man lagar mat och äter.Hoppar upp i slasken,om han brukar dricka där eller söka matrester vet jag inte men han är iaf van att vara i ett hem.Väldigt lugn (även om man tappar saker) och mysig,inte så lekfull så jag tippar på att han är två-fyra år nånting.Vi får se vad veterinären tror när vi kommer oss dit.Ingen öronmärkning och troligen ingen chipmärkning eftersom kisse är okastrerad men det kollas hos veterinär snart.

Hawknestgrove
2009-12-01 00:43
#6

ja den är lite knölig. MEn den funkar!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Nordann
2009-12-01 16:03
#7

Oj,igår kväll trodde jag nästan att en ägare skulle få igen sin katt men det visade sig tyvärr vara fel.De hade bott i det området och flyttat och deras hankatt hade varit borta sedan maj.Nå,imorgon kommer min annons ut i dagstidningarna så då kanske det blir napp.

Nordann
2010-01-28 20:08
#8

Läget nu är att jag kommer att omplacera kissegubben.Då kommer han att vara kastrerad,märkt och vaccinerad.

Många har hört av sig om borttappade katter men det har aldrig varit rätt katt.

Hawknestgrove
2010-01-29 01:06
#9

Åh grattis till att den lille får ett hem där någon bryr sig!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Nordann
2010-01-29 13:09
#10

Jag har faktiskt några (!) intressenter.Fast en av dem verkar inte ha tid att komma och hälsa på kissen,den andra flyttar 1/2 men den tredje hälsar på imorgon.

Den här katten brukar charma in sig hos alla som hälsar på oss faktiskt,han är väldans kelig.

Nordann
2010-01-31 21:11
#11

Den tredje kom aldrig men jag fick en ny intressent idag och komiskt nog visade det sig vara en granne.Kul sammanträffande.Det blir ovanligt enkelt att låta Lilla Gubben hälsa på hennes kisse och se om de verkar trivas ihop.Hjälp mig att hålla tummarna.

Hawknestgrove
2010-02-01 18:49
#12

Ok då håller vi tummar och tassar!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Nordann
2010-04-30 18:12
#13

Nu har Lilla Gubben flyttat till min granne!

Annons:
essut50
2010-05-01 20:03
#14

Vilken lycka för Lilla Gubben..

Tack för att du ställde upp för honom när han hade det svårt.

Kan jag skriva "löst" nu i rubriken??

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Nordann
2010-05-01 22:50
#15

J#14 Ja,du kan skriva "löst".

Yred3
2010-08-25 16:55
#16

I Norrbotten har vi E-mail:Kattakuten.info eller www.kattinorr.se

Upp till toppen
Annons: