Annons:
Etikett09-västragötaland
Läst 7132 ggr
[sofia-85]
11/6/09, 3:51 PM

Min Tore e borta

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tore har varit försvunnen i snart 4 mån. Bor på Smögen så i för sig ganska litet men kanske kan nån ha sett nån annons om upphittad eller liknande. Han är en svart (mörk brun i solen) lång hårig pisse som e väldigt skygg för främlingar. Han hade ett blått reflex halsband när han försvann.

Annons:
Hawknestgrove
11/6/09, 3:56 PM
#1

JA putt! Du vet ju vad du ska göra, så jag behöver inte ge dig mera tips. Vi hoppas bara……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[sofia-85]
11/6/09, 6:42 PM
#2

Tror ja gjort allt utan att lägga lappar i varje brevlåda. Så ska bara fixa en patron så ska ja göra det. Får bli utan bild men svart lång hårig e ju inte så jätte svårt att förstå

Hawknestgrove
11/8/09, 7:01 PM
#3

Ja och i och med att han är svart, så kan du ju ha bild svartvitt…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
11/8/09, 7:02 PM
#4

har du annonserat i Björklövet/Kustbandet? Bohusläningen?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Debattia
11/11/09, 9:46 PM
#5

Puttar upp !

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Cackan
12/6/09, 11:04 PM
#6

Finns en svart katt på Ödby Ö som du kanske kan kolla på. En dam ringde oss idag eftersom vi har lappar uppe och annons i Bohusläningen efter sonens katt som också är försvunnen. Det var inte våran katt och jag är mycker osäker på om det är Tore för den här katten var gosig och inte skygg.

Kan ju ändå vara värt att kolla.

Om du vill så ring 58304 och fråga.

Annons:
Hawknestgrove
12/10/09, 1:19 AM
#7

Sofia, mailat dig! Ringer dig i morogn också!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[sofia-85]
12/15/09, 12:08 PM
#8

Tack för tipset Cackan, ska ringa idag och kolla upp det. Är det eran katt som är Fritz? Har sett lappar uppe om en katt på affärerna..

[sofia-85]
12/15/09, 12:37 PM
#9

Så nu har ja ringt dom… Det va inte Tore. Han va hur kelen som helst var korthårig och hade inget halsband eller verkade inte som han haft det. Så det är omöjligt att det e han. Men det va ett bra försök

Hawknestgrove
12/15/09, 9:01 PM
#10

Snyft

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Cackan
12/15/09, 9:11 PM
#11

Hej Sofia. Ja det är sonens katt som heter Fritz. Finns lappar på många affärer, Abba, Festab och nu tre gånger i Bohusläningen men inget resultat.

Misstänkte att det inte var Tore men tyckte ändå att det var värt ett försök. Man gör ju allt man kan för att hitta sina försvunna djur.

Lovar att jag ska ha även Tore i tankarna när jag letar. Går en svart katt i bergen uppe runt Abba. Gör så gott jag kan för att se honom men har inte lyckats. Bara mina arbetskompisar som sett den på håll. Kan vara Fritz eftersom sonen jobbar där och han har gått med dit flera gånger men det är konstigt att han i såfall inte kommer när man ropar. Ska prova att ropa Tore också. Har du vägarna förbi Abba så är det i bergen vid huvudentrén och kontoren längre upp.

Hoppas det löser sig och att både Tore och Fritz snart är hemma igen.

Hawknestgrove
12/15/09, 9:47 PM
#12

ja sofia har väl en fälla?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[sofia-85]
12/24/09, 1:39 AM
#13

Cackan: Vad snällt.. Tore e som sagt en skyggis så han kommer inte fram till främmande eller ja inte till mig heller…

Jaså går det en katt där uppe? Ska ja definitivt kolla upp och ja ska hålla utkik efter Fritz med. Det går en korthårig svart nere vid bryggan hörde ja från en tant på ica. Kanske Fritz där.. ja brukar ropa där efter Tore så ska hålla ögonen öppna!

Det va klart värt ett försök.. dessutom vet de att man letar nu ifall de hör av nån annan.

Gunilla: Har lånat en av en tant men hon har flyttat nu så just nu har ja ingen :( men skulle ja veta var tore e så får ja fixa en så klart

Annons:
Hawknestgrove
12/24/09, 6:39 PM
#14

ja vi har ju

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Cackan
12/25/09, 8:44 PM
#15

Tack för tipset Sofia. Vi får hjälpas åt att leta efter våra katter…eller sonens katt i mitt fall då.

Katten vid Abba är främst framme tidiga mornar och senare på kvällen när det inte är mycket folk där. Kör förbi där ibland och ropar men tyvärr utan resultat. Kommer att göra fler försök nu över helgerna när det är lugnt däruppe.

Hoppas vi snart lyckas hitta dom.

[sofia-85]
12/29/09, 4:18 PM
#16

Okej… ja har hört en i Khamn idag som sett en svart katt men den verkade rädd men det kan kanske vara ett tips till er om Fritz. Ska försöka få tag i tantens nr här nu hunbder kvällen. Hörde det av en granne här som med har en bortsprungen katt

Cackan
12/31/09, 2:25 AM
#17

Fritz kan med all säkerhet vara rädd. Han är inte så social mot dom han inte känner. Tack för det nya tipset. Tar gärna emot hennes nr. och kommer att ringa så fort jag fått det. Vet du vart i Kungshamn det var?

[sofia-85]
12/31/09, 5:47 PM
#18

Dett var visst på Smögen… Ja fattade fel men kanske kan höra med dom ändå??

Cackan
1/1/10, 10:23 AM
#19

Kollar gärna upp det ändå. Vet ju aldrig. Hur får jag tag på dom?

[sofia-85]
1/4/10, 12:15 AM
#20

Pmar dig

Annons:
Cackan
2/1/10, 8:27 PM
#21

Hur går det med fällan? Vi åker bort på semester på söndag och är borta i 3 veckor. Vet inte hur man gör med fällorna men tänkte kolla med kommunen i morgon ifall man kan låna en där och sätta nere vid Hembygdsmuseét ett par dagar. Är det en bra idé? Sen får jag fortsätta leta när vi kommer hem. Har varit där o kollat i em och det finns nya spår runt huset så att det går runt en katt där nere är ju helt klart. Är det någon så är mitt mobnr. 070 2880787.

Cackan
2/1/10, 8:29 PM
#22

Vet du förresten hur det gick med katten på Ödby Ö? Har verkade så otroligt rar.

[sofia-85]
2/3/10, 2:43 PM
#23

En fälla måste man passa ofta ofta nu och speciellt nu denna tiden. Funderar på om ja ska vänta med fällan tills den värsta snön e över. Tänker om katten går in på natten och får sitta i det här vädret. Är det ingen som har ringt på era lappar?

Vet inte hur det gick med den katten. Pratade bara med dom den gången.

Hawknestgrove
2/3/10, 3:24 PM
#24

sofia, kollar du av fällan sent och har isolering inunder och fällan är täckt, då är det faktiskt ingen överhängande fara. Vi säger, att du kollar fällan kl 11 på kvällen och klockan 6 på morognen. Visst, det är lång tid, men mat finns och det blir inte så kallt som man tror!Torrt är det och dragfritt. Nu är det ju nollgradigt dessutom. det är mer riskabelt ute.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[sofia-85]
2/3/10, 7:34 PM
#25

Ja har inte tillgång till bil kl 6 så det blir jätte svårt… en granne ska hjälpa mig att åka fra och tillbaka. Ska fundera hur ja ska göra detta.

Cackan
2/3/10, 11:19 PM
#26

Kände själv att jag inte hann, var ingen större idé eftersom vi åker på semester på lördag. Får bli när jag kommer hem i så fall. Men om du sätter ut fälla eller hör något annat så skrev jag mitt mobnr. Kommer också att försöka fixa så att jag har tillgång till min dator under tiden jag är borta.

[sofia-85]
2/5/10, 1:38 AM
#27

Okej… kan inte du pma min din sons nummer då ifall vi sätter ut fälla och Fritz kanske skulle gå i den… för säkerhets skull mena ja

Annons:
Hawknestgrove
2/5/10, 7:27 PM
#28

hoppas ni får till det nu!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Debattia
2/23/10, 12:22 AM
#29

Hur har det gått ??

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Debattia
2/27/10, 11:14 PM
#30

Puttar upp  !

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Upp till toppen
Annons: