Annons:
Etikett09-västragötaland
Läst 5105 ggr
Cackan
2009-12-06 23:18

Har någon sett Fritz?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fritz är 1½ år, svart, ganska stor och kastrerad. Han har lite vitt på halsen och magen. Han har gula ögon.

Han har/hade när han försvann ett rosa halsband med pärlor på.

Kan vara skygg men ändå nyfiken och kan därför mycket väl ha gått in till någon.

Försvann i Kungshamns centrum den 17/11. Har satt upp lappar överallt + annonserat i tidningen men utan resultat.

Har någon sett honom eller har tips om vad som har hänt honom ring 070-2880787

Annons:
Hawknestgrove
2009-12-10 01:24
#1

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Debattia
2009-12-21 16:23
#2

Puttar upp för att han ska komma till rätta..

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Debattia
2009-12-29 22:17
#3

Puttar !

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

[sofia-85]
2010-01-16 00:53
#4

Jag åkte till ica idag innan stängning då sprang en svart katt över vägen det så ut som en svart korthårig… har ni letat mer där uppe. Den sprang över till kyrkogården

Cackan
2010-01-16 02:05
#5

Menar du på Smögen eller Kungshamn?

Hämtade dottern i Kungshamn natten till förra lördagen. På andra sidan bron (Kungshamnssidan alltså) där finns det en ficka för bilar och en Info skylt för Smögen. På andra sidan gatan där sprang också en svart katt på trottoaren. Stannade försktigt in o skulle gå ut o kolla men hann inte reagera innan det var borta. Såg kattspår överallt men svårt att springa efter mitt i natten med snö o is. Körde in på parkeringen före bron och ropade o lös med ficklampa men ingen katt. Är säkert samma katt som är vid Abba och ner mot där Västkustfamiljen bor och även mot kyrkogården vid bron. Om man ändå kunde få se den tydligt.

Inget nytt om Tore heller?

Debattia
2010-01-16 22:55
#6

Puttar !!!Hoppas det är han som som springer där!!!!

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Annons:
[sofia-85]
2010-01-22 15:34
#7

Nej inget nytt om Tore heller… Ja det va där ja menade, K sidan. Det som jag såg var den korthårig men det va ju som sagt mörkt ute. Så nu vet vi i alla fall att det finns en katt däruppe. Har varit uppe på kvällar och kollat men inget.

Kanske fälla skulle vara en idé? Kan ju inte gå så mycket andra katter där uppe

Hawknestgrove
2010-01-22 17:26
#8

ja det verkar vara en bra ide! HAr du fälla, Sofia, annars så kan du få låna min!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[sofia-85]
2010-01-22 19:16
#9

Nej ja har inte det… problemet är att ja e utan bil nu. Ska kolla om kommunen har nån annars får jag försöka fixa bil till dig Gunilla. Djurskyddet Bohuslän har en med. Frågan är var man ska sätta fällan?? Det området där e ju skit stort… Och ja har bara sett katten vid vägen.

Tips?

Hawknestgrove
2010-01-22 19:49
#10

ingen aning…. jag känner inte området alls! För att du ska slippa åka så långt om du inte vill, så ska jag ner till Strömstad på onsdag morgon, om du inte får tag i på närmare håll. Då kan du ju i värsta fall ta tåget, så möter jag upp! Även fredag…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[sofia-85]
2010-01-22 20:50
#11

Har npg fått tag i en fälla så ja hoppas det löser sig…

Cackan
2010-01-24 07:36
#12

Hur fungerar en sån där fälla? Katten rör sig från området vid Abba ner mot Robacken och även andra hållet då mot kyrkogården. Ett ganska stort område. Vad händer med katten om det inte varken är Tore eller Fritz?

Har nu fått reda på att det även ute på Guleskär går runt en svart skygg katt utan halsband. Gubbarna där nere försöker mata den men den drar sig undan.

[sofia-85]
2010-01-25 17:12
#13

Okej ja ska få låna en nästa vecka. Kan ju vara någons katt, vi vet ju inte om den har halsband. min mamma sa att hon trodde att nån där borde i huset hade katt, efter han Christer som hyr ut rum.

Vi får väl släppa ut den om det inte är nån av våra eller ja vet inte men jag kan inte ta in den. Och vet inte annan heller som kan. Vi kan ju ta kort och sätta upp lappar på den på affärerna kanske?

Annons:
Cackan
2010-01-25 19:52
#14

Vet inte hur det fungerar eller hur planerna ser ut men hör av dig om jag kan göra något.

Hawknestgrove
2010-01-25 20:17
#15

Va toppen! Fick du låna i Uddevalla?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Debattia
2010-01-25 23:43
#16

Puttar !

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Hawknestgrove
2010-01-29 01:14
#17

hur går det här?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Cackan
2010-01-30 19:07
#18

Fick i morse samtal om att den katten som vistas runt Abba, kyrkogåden och ner mot polisen varit i en trädgård vid kyrkogården och var då  på väg ner mot havet. Åkte ner men missade den såklart.

Följde kattspår och det är väldigt många spår runt en röd byggnad som tillhör hembygdsmuseét eller vad det nu är som ligger mellan kyrkogården vid bron och polisstationen . Hade tagit med mig kattmat som jag la ut runt huset. Ska kolla imorgon om den är borta.

Tänkte att det kanske kan vara ett bra ställe om du vill sätta ut en fälla.

Hör av dig om du vill ha bättre förklaring på vart jag menar.

Hawknestgrove
2010-02-01 23:13
#19

då håller vi tummarna härifrån med!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: