Annons:
Etikett042-malmö
Läst 7331 ggr
Catze61
12/26/09, 3:22 AM

Upphittad katt.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För ett par veckor sedan satt det en tam katt utanför min fars hus i Börringe. Den är väldigt kontaktsökande och tillgiven, absolut en innekatt. Jag tror det är en honkatt, har inte velat rota för mkt därbak på henne. Hon är blåtabby med vitt, vit haklapp vita tassar. Är det någon som vet var hon hör hemma så tjoa. katten är helt underbar, vill så gärna hitta hennes ursprungliga hem.  Pga sjukdom klarar inte min far att ha fler katter och själv har jag redan katter, annars hade vi inte tvekat att ta hand om henne. Hon har fått ett eget bo i ett av min fars uthus där vi fixat så att hon har värme och mat får hon, men hon behöver närhet, vi gör så gott vi kan för henne så länge. Catharina.

Annons:
Hawknestgrove
12/29/09, 1:53 AM
#1

Så söt! Även du har nytta av dessa tips!

http://kattpolisen.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=458aae8b-c935-486b-b5f1-c3da80293c0c&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup

Hoppas hon hittar hem! Du får kolla om hon/han är märkt antingen i örat elelr med chip. Chipet måste du gå till en vet elelr polisen för att kolla.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Catze61
1/1/10, 5:53 PM
#2

Hej! Har checkat henne i öronen inget där, jag ringde veterinär innan nyårshelgen och skulle därefter bestämma en tid för en koll av henne. Men sedan i förrgår har inte min far sett henne :( Så nu är man orolig för det istället. Ska ut till han i morgon och kika efter henne, framförallt uppe på E65 så hon inte råkat springa upp dit och blivt påkörd tillråga på allt elände. Nu sitter jag med ett så stort dåligt samvete att jag inte tog hem henne :( Men har själv äldre katter och det måste finnas gott om plats när man ska föra ihop vuxna katter, dessutom ville jag checka henne hos vet först. Men nu är hon borta och det har varit superkallt. En så supersöt och go katt, får se om jag ser till henne i morrn. Tack för ditt svar. Catharina.

Catze61
1/5/10, 4:22 PM
#3

Letade febrilt efter henne, har sett en icke tam svart o vit katt på gården, vi befarade att han jagat bort henne. För ngn dag sedan satt hon på min fars fönsterbläck igen och han öppnade dörren o in sprang hon. Han hade haft så dåligt samvete när hon försvann Rynkar på näsan Trött som bara den ville inte äta bara dricka,  och sov väldigt mkt. Igår for jag o min syster ut och hade med oss kattlåda, kattsand kattkorg och rivbräda.

Idag säger min far att han vill inte att hon ska hålla på o byta hem mer, för nu har hon charmat han och min sjuka styvmor såpass att det ser ut som att hon får stanna. katten är helt underbar och verkar väldigt tacksam. Jag befarar tyvärr risken att hon kan vara dumpad ute hos min far, för detta är en ren innekatt. Dom katter som strukit förbi tidigare har kommit från en närbeliggande bondgård och har inte varit tama.

Skulle nu en olycklig ägare höra av sig då hon är utannonserad som upphittad på fler ställen, så löser det sig, annars behåller vi denna underbara kise inom familjen, hennes bästa framför allt. Hon ska till veterinären på fredag för en hälsokoll, och då kan vi samtidigt checka om hon är chipmärkt. Catharina.

Hawknestgrove
1/6/10, 11:44 PM
#4

om hon är okastrerad, så kan jag hjälpa med ppiller  tills ni får råd att kastrera….PMa mig namn och adress, så skickar jag i alla fall en karta>1

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Catze61
1/10/10, 9:21 PM
#5

Ja nu har vi varit hos veterinären, katten är inte chippmärkt. Men det är en kastrerad hankatt, det var ganska svårt att se av ngn konstig anledning. Kastrerade hankatter brukar man se påsen på, men inte i detta fallet. Pinsamt men så var det. Katten är väl genomgången och verkar frisk, och får stanna hos min far som nu börjat att fästa sig vid den. Catharina.

SaraC
1/11/10, 3:52 AM
#6

Katter vet minsann vart de ska vända sig Glad Vad fint att han får stanna hos din far.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
Hawknestgrove
1/11/10, 6:29 PM
#7

toppen! och som sagt, vilken tur att få en färdig kisse!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: