Annons:
Etikett202-söderhamn
Läst 8095 ggr
casandra70
2010-01-01 16:24

hjälp! söderhamn.

Hej! skulle uppskatta om "alla"ni som ev hittat en död katt i söderhamn skulle vilja skriva o berätta om det.

Min systers maincoon (brun med mörkt ansikte) försvann för ca 6 mån sedan.Han finns på bild på djurskyddet i söderhamn o heter Kurre.

Han är väldigt skygg då han varit innekatt i hela sitt liv,o flyttades ifrån skåne till söderhamn i norr.Troligtvis så trillade han ut genom ett fönster på övrevåning el så hoppade han även om jag betvivlar det då han är väääldigt rädd för nya situationer.

Hans matte som var hans enda trygghet fanns inte där utan endast hennes blivande(nye)sambo.

Har varit i kontakt med ett medium som ser att katten är död pga svält o skräck,ev sjukdom.

Men man vet ju inte om det stämmer.

skulle kännas betryggande att veta om han verkligen är död.

Hans ägare har själva slutat leta eft honom sedan länge,men i mitt hjärta så får jag ingen ro….om någon funnit en död katt så hör gärna av er o berätta.(så kan även jag släppa mina tankar o oro).

Annons:
Hawknestgrove
2010-01-01 23:57
#1

hon ska inte tappa hoppet. Ta hjälp av råden här.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

eva-lina
2010-01-02 00:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

det käns ont i mig då min egen kisse är också borta ock jag inte vet något om han lever eller är död men när man är uppe i sin egen sitiation så tror man att man är ensam om detta som har hänt önskar att det du har fått fram inte är sannt jag tror att inte bara att det behöver vara rätt detta medium sa för ibland tolkar dom olicka försök söka ett annat medium ock lycka till önskar jag så du får frid hjärtat.

Hawknestgrove
2010-01-02 00:54
#3

och min åsikt om medium är denna. Tar de betalt, då är de en bluff……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

cala01
2010-01-03 10:56
#4

Hittar ingen bild, vore bra om du kunde fixa en.

Hawknestgrove
2010-01-04 01:14
#5

Försökte googla fram bild hittade ingen

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mari
2010-01-05 01:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jag tror att det är denna katt som det gäller, finns ej med på djurskyddets hemsida (hoppet) längre då hoppet och hemsidan är nedlagt.

Detta var iaf den kurre jag hade med i mitt arkiv och som stämmer bäst in på beskrivningen. Rätta mig gärna om jag har fel.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Annons:
Hawknestgrove
2010-01-05 02:13
#7

Ok tack! då har vi bild på den lille….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

casandra70
2010-01-05 17:09
#8

#6!!! JAAA! det är kurre,visst är han fin:-)

Hawknestgrove
2010-01-06 23:42
#9

hur har det gått här då? katten hittad och allt?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mari
2010-01-06 23:50
#10

#9 Nej jag tror att katten fortfarande är borta, bara jag som hittade en bild på katten :-)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Hawknestgrove
2010-01-06 23:54
#11

Ok…..Gråter

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

casandra70
2010-01-07 17:17
#12

Han är bortaGråter

Hawknestgrove
2010-01-11 18:35
#13

men du ska inte ge upp hoppet!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
casandra70
2010-01-12 11:23
#14

nej hoppet ger jag aldrig upp,men det känns dystert……………………..

cala01
2010-01-12 16:06
#15

Vi hjälper till att hålla utkik och jag har hört med andra katthem, tyvärr ingen som känner igen katten än så länge.

majanja
2010-01-13 00:53
#16

det finns två föreningar till i söderhamn kanske dom kan lysa denna kisse….

casandra70
2010-01-13 17:15
#17

#16 vad heter de föreningarna?

casandra70
2010-01-14 19:24
#19

#tack!

Debattia
2010-01-16 00:59
#20

Puttar upp för denna fina kisse !!!

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Annons:
casandra70
2010-01-16 13:34
#21

#putt

Debattia
2010-01-16 19:56
#22

Puttar !

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Hawknestgrove
2010-02-25 00:45
#23

hur har det gått här?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

casandra70
2010-02-25 16:55
#24

Nej han är borta,tror nog han är död som tidigare sagts!Han skulle ALDRIG gå nära en människa frivilligt,tyvärr……lillepojken……snyft…

Hawknestgrove
2010-02-25 19:53
#25

så sorgligt. Arma lilla kisse…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

essut50
2010-02-25 20:21
#26

Är Kurre id.märkt. Tänkte att jag läste om en katt som kom hem efter många år tack vare id-märkningen. Så ge inte upp hoppet.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Hawknestgrove
2010-02-25 20:24
#27

ja det vore märkligt om en MAine Coon inte var märkt….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
essut50
2010-02-26 00:14
#28

Ibland så är inte alla raskatter det tyvärr.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

casandra70
2010-02-26 14:26
#29

nej han är nog inte id-märkt,frågade syrran men hon mindes inte om de märkt honom,men känner jag henne rätt så är han det inte……….suck!

Debattia
2010-02-27 23:13
#30

Hoppas han lever fortfarande och att mediumet sett fel katt …

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Hawknestgrove
2010-02-28 14:59
#31

HAr de tagit kontakt med uppfödaren? är de seriösa, så idmärker de katterna, för de kostar ju en rejäl slant, så det brukar juingå i priset…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

casandra70
2010-02-28 17:07
#32

#30 jo men om han lever o mediumet hade fel så lever denna katt i helvetet just nu,han var sååå skygg emot främmande männoskor så han helt enkelt valde att "stänga av" o blev apatisk om någon kom för nära som han inte kände igen……tror mediumet har rätt o isådana fall så lider han ju ivilket fall inte mer,men det är så sketans tragiskt.

#31 som du ser sitter JAG här o oroar mig för syrrans katt,o söker fortfarande eft honom….själv har hon gett upp för länge sedan o bryr sig knappast.hon gick o köpte sig ett par hundar istället!!Detta är min egen syster så det känns riktigt surt då vi är totala motsatser då det gäller djurens värde.vi är inte ens vänner längre pga detta,hur tragiskt det än kan låta,men detta är inte hennes enda djur som "kommit bort av misstag" o nej,hon minns knappast vem hon köpte katten av…………..hon blir förbannad på mig gång på gång pga att jag STÄNDIGT påtalar att man har ett ansvar för sina djur(snyft)

Tyvärr  är ju inte hon den ende som resonerar på detta viset……..

Debattia
2010-02-28 23:26
#33

Då är det bara att tacka för att hon har en sån syster som dig så katten får möjlighet att komma til lrätta ifall den lever fortfarande.

Undra varför den var eller är så skygg ???

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

essut50
2010-03-01 11:37
#34

Undrar jag oxå, MC brukar ju vara gosiga har jag hört.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Annons:
Hawknestgrove
2010-03-01 19:18
#35

cassandra, fy tusan, så tråkig inställning!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

casandra70
2010-03-05 19:45
#36

ja allt är dystert o jag kan ju tyvärr inte sitta o smutskasta min egen syster i evighet,men jag måste säga vad jag tycker:folk som inte ser djuren som levande varelser med känslor mm mm mm;de borde förbjudas att ha djur!!!!

o syrran är väl klnappast tacksam över mig;jag är ju bara en enfaldig idiot som lägger en massa energi på betydelseklösa djur som endast existerar för att tillfredställa människan så länge människan vil,l etc ..el som leksak till barnen så länge de tycker det är roligt,el för att tjäna pengar på genom avel trots att avelsdjuren mår fruktansvärt dåligt såsom exvis missväxta klor som böjer sig för kraftigt inot,vilket sedan resulterar i att kloorna växer in genom tårna på djuret om de inte klipps,detta SMÄRTAR mig! sedan säljer man de vidare för många tusenlappar per katt,via en kattmamma somn STÄNDIGT är dräktig o knappt orkar ta hand om sina ungar,då hon ju tvingats sitta instängd tillsammans med hankatten.syrrans försvar är:_om katten inte vill ha ungar så får hon väl ge 17 i att para sig!!!!! kurre var pappan!!!!

nu har hon köpt sig 2 hästar oxå trots att hon inte kan NÅGOT om hur hästar sköts!!!

Nu avslutar jag denna diskussion o kommer ej göra fler inlägg i min tråd,då det gör så ont!

Min egen syrra är djurplågare utan att ens kunna inse detta,o jag mitt nör klarar inte av att anmäla henne pga att djurskyddet är för dåligt i sverige,syrran är "högutbildad" o kommer hämmnas tusenfalt om jag "srör"hennes inkomster genom att plåga djur..

kan tyvärr inte göra något så länge som inte djurskyddet är starkare i sverige! jag har inga bevis!

likaså så har jag en granne som ständigt misshandlar sin hund,(sedan han var valp)han är ca 1 år nu,en liten dvärgschnauser)men vad gör länsstyrelsen då de kommer dit då man anmäler?: jo misshandeln syns ju inte utanpå!! hunden ärvisserligen strykrädd o skyggar vid kontakt med händer,men de gör inget ändå!! husse säger att hunden ALLTID varit spattig o nervös,husse är grov o ca 195cm lång,dricker ofta alkohol han skriker åt "hunddjävelen" som han uttrycker det.MÅNGA ser men ingen ingriper!!!

JAG försöker ingripa men det gör hela saken värre!!!! VARFÖR finns inget ddjurskydd i sverige!!!! djuren kan själva inte berätta!

casandra70
2010-03-05 19:51
#37

vill bara tillägga att syrran inte tror att ett djur kan ha ont om de inte "visar"det………….vaddå!! på människors vis el!!??

när klorna växer genom trampdynan på djuret o djuret fortfarande äter så har den inte ont enl henne!! trots att hela trampdynan är spräckt!!!

kan tillägga att hennes kille är ordföranden i svenska birmauppfödningen!,han har iof frivilligt avgått nyligen pga att han flyttade ihop med syrran,han skyddar hennes(och sina egna handlingar) med att påstå att jag överdriver!!! undrar isåfall varför de nekar djuren vetrinärsbesiktning!!!!förbannade idioter!!"!

ok ska ej skriva mer i detta då det handlar om min egen syrra.,…………..

essut50
2010-03-07 23:33
#38

Om det var min syrra skulle jag anmäla henne ändå. Så här får det inte gå tillGråter

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Hawknestgrove
2010-03-09 20:30
#39

nä jag förstår inte hur du kan åse detta… Förlåt min åsikt, du är inte mycket bättre själv om du stillatigande accepterar det här. Du har bevis. OCh en katt FÅR inte skaffa mer än 2 kullar per år utan tillstånd. Har de tillstånd? Nä, gör något åt det, snälla du. Hon föder altlså upp helig birma? Vem köper katt av sånas? De måste ju vara fel på såna folk med…..Ta smygfoton!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

grundig
2010-05-02 17:51
#40

hur går det med detta ärende ? vart i söderhamn försvann katten ?

Mari
2010-05-03 11:10
#41

#40 Det var i Vågbro

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Annons:
Hawknestgrove
2010-05-03 22:33
#42

Putt

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: