Annons:
Etikett099-strömstad
Läst 6553 ggr
Hawknestgrove
1/22/10, 7:52 PM

Fått hem..upphittad vacker "skogkatt" i Strömstad.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denne fine herre har tagits tillvara innan det blev kallt i Strömstad! KAstrerad och vi vet inte om han är IDmärkt ännu. Ska kolla upp det  på måndag….jag har fler bilder….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Hawknestgrove
1/22/10, 7:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

en bild till

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
1/22/10, 7:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

en bild till

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Lillan7704
1/23/10, 3:02 AM
#3

Åh, så vacker han är! Kyss  

Han måste ju vara saknad av någon tycker man ju…

Pälsbollarna i Höganäs

Hawknestgrove
1/25/10, 12:58 AM
#4

JA och det nygamla hemmet har vi kommit underfund med… Så nu får vi se hur det utvecklar sig. berättar mer i morgon!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Lillan7704
1/25/10, 1:19 AM
#5

Det nygamla hemmet….?

Väntar med spänning på uppdateringen! =)

Pälsbollarna i Höganäs

Hawknestgrove
1/25/10, 6:38 PM
#6

Min granne ringde mig i går kväll och hon hade kontaktat sin arbetskamrat, som hade kissen förut. Så idag så har vi nte hört något, förhoppningsvis, så har upphittaren och kattens hem fått kontakt med varandra. Hoppas bara de har så mycket i huvet nun, så de åtminstone sätter halsband på kissen! De bor ju i samma område

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Debattia
1/25/10, 11:44 PM
#7

Hoppas det ordnade sig..

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Hawknestgrove
1/29/10, 1:13 AM
#8

NEj…. och jag är å arg. De som har hand om honom nu är visserligen djurvänner, men fattar noll och vill bli av med kissen så fort som det bara går. Vi var nere hos vet idag, kollade efter chip och hälsotillstånd. KAstrerad ja….OCh den som hade fått hand om den först, undrade om ingen kunde skjuta katten. sicket folk!!!!! Hur som helst, både veten och jag sa att nu kan ni väl låta katten vara inne idag, då han blivit lätt sövd mitt på dagen. Han  blev väl lite skärrad,  och de släpper ut honom!!!! När jag har annons ute på Blocket och allt…. Så i morogn så åker min fälla ner till Vår kassör, så får hon lämnaden där och sen blir förhoppningsvis kissen placerad i vår gamla husvagn, där han får vänja sig vid mig. Varför säger man, att man vill ta hand om ett djur och sen bara skita i det.??????Skrikandes

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Nordann
1/29/10, 1:05 PM
#9

Oj,undrar vad de menar med "ta hand om" när det gäller katt.

Hawknestgrove
1/29/10, 4:10 PM
#10

gissa en gång. Då svarade jag, att vår lilla förenings policy inte är att avliva friska katter och förresten, det finns ju veterinärer. Gissa vad jag fick för svar…..DETKOSTAR JU PENGAR!!!!!!!!Skrikandes Så nu har vi gjort vad vi kan. JAg åkte ner med fällan till vår kassör i morse och kommer inte katten in i morogn(idag så skeulle de inte vafra hemma) så får vi sätta upp fällan och så går väl kissen i fällan till slut.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2/25/10, 12:40 AM
#11

Ja nu får jag berätta. Lille EUmoppen har blivit norsk lägenhetskatt. Jnne och jag har en god vän, som är fantastisk med djur. OCh hans särbo i HAlden var ute efter en kisse. Så jag åkte ner och hämtade kissen, ringe vår bekant och sa, att Ok, nu är kissen här och jag får sätta honom i Mees husvagn. Nä, sa kompisen. Du kan väl köra hem honom till mig så länge? Så blev det och förrförra veckan flyttade Eumoppen till HAlden. EUmoppen? Jo för att han var lite större än kompisens andra 2 moppar(katter)Skrattande Så nu mår han prima. fick bada i lördags och blev torkad med hårfön och får äta allt godis som han vill….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

lillmymlan
2/25/10, 1:32 PM
#12

Vilken lycka för kissen Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Mison
2/25/10, 1:58 PM
#13

hihi, har han blivit norsk??? kommer han förstå vad norska missar pratar om??? skickade du med ett svensk-norskt kattlexikon??Tungan ute

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Annons:
Hawknestgrove
2/25/10, 3:10 PM
#14

ja han skjönner nog vad de präkar om……..Skrattande

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

catfoot
2/25/10, 3:15 PM
#15

Lyckligt slut för lilla kissen….En Norgekisse blev den vackra skönheten..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Mison
2/25/10, 3:50 PM
#16

hihi, kanske kissen kan lära nörskarna lite svensk-vett….

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Hawknestgrove
2/25/10, 3:58 PM
#17

ja, hans slarviga första matte var ju halvnorsk, hon bor ju granne med oss. Jättetur för kissen, för det var så illa, att vi funderade på att avliva stackarn, när han strök omk,ring här. Han snodde Mees mat och slogs med henne, det var ju alltså innan hon flyttade in. OCh han var livrädd för oss två, men hur kärvänlig som helst med våra andra grannar, men slogs ju med Carl och Antonderas två katter. OCh första matten brydde sig ju inte alls. Vi sa till, att han gick här, men det sk*t hon i. HAn var så olycklig, den lille…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mison
2/25/10, 4:46 PM
#18

men lille vännen… ja, det var nog bättre han fick bli norr-bagge…

Alla djur behöver någon som bryr sig!

xray
2/25/10, 5:01 PM
#19

Blir nog en bra katt trots att han blivit norrman….Flört

Pälsbollarna i Höganäs

Hawknestgrove
2/25/10, 7:51 PM
#20

ja, faktiskt, så kan jag säga, att vår styrelse bestämde, att hittade vi inget hem åt den lille inom rimlig tid, så fanns bara den lösningen. För att släppa ut honom här igen, var ju absolut ingen lösning. OCh att bo i en liten husvagn är ju inget liv heller. Så vi var väldans glada att han fick ett bra hem

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
essut50
2/25/10, 8:36 PM
#21

Vilken lycka för EUmoppe att han fick ett bra hem till slut.

Ni är helt underbara som fixade ett hem till honom.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Upp till toppen
Annons: